Egyelőre a profitban is tudja kamatoztatni eddigi monopolhelyzetét a kínai keresőóriás, a Baidu. A harmadik negyedévben ismét hatalmasat nőtt a profitja az előző év hasonló időszakához képest.
Ismét remek eredményeket könyvelhetett el a „kínai Google”-nek is nevezett Baidu: a harmadik negyedévben: profitja 60 százalékkal nőtt az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva (3,01 milliárd jüan – 105,2 milliárd forint). Összbevétele elérte a 6,3 milliárd jüant (220,3 milliárd forint) – ez csaknem 50 százalékos emelkedést jelent az előző év harmadik negyedévéhez képest. Az eredmények összhangban vannak az elemzői várakozásokkal.
Van pénz a reklámpiacon ■ Nagyot nőtt a reklámpiacból származó bevétel (50%), ami azért is figyelemre méltó, mert eközben a kínai gazdaság lassult.
Jennifer Li, a vállalat pénzügyi vezetője meg is jegyezte ezzel kapcsolatban, hogy a makrogazdasági környezet idén közel sem volt olyan kedvező számukra, mint a múlt évben. Ugyanakkor
Robin Li vezérigazgató úgy véli, a növekedés motorja ebben a negyedévben is az ügyfélszám növekedése, valamint az új fejlesztések voltak.
A vállalat a negyedév során mintegy 614 millió jüant (2,15 milliárd forint) fordított kutatás-fejlesztésre, különösen a mobilfizetési és más mobilos technológiákra. Ez utóbbi azért is fontos irány, mert Kínában is dinamikusan nő a webet mobil eszközökről elérők száma.
Erősödő konkurencia ■ A negyedik negyedévre az elemzők lassuló növekedést jósolnak, melynek részben az erősödő konkurencia áll a hátterében. Figyelemre méltó például, hogy az anti-vírus fejlesztő Qihoo 360 keresőmotor mindössze három hónap alatt 7 százalékos piaci részesedést tudott szerezni az internetes keresők piacán, melyen a Baidu 78 százalékos részesedéssel bír. Ez, valamint a piac további lassulása eredményezheti azt, hogy a cég az év utolsó időszakára a jelenleginél némileg lassabb növekedési ütemmel számol.