Egy szakkönyv szerint 143 kapcsolatunknak kell lenni az üzleti közösségi oldalon, hogy nagy biztonsággal legyen valaki, aki beajánl minket a számunkra fontos céghez. Segítünk a limit elérésében.
A kifejezetten a közösségi médiával álláskeresők számára íródott, kezdőknek szóló könyv szerint közel 150, egészen pontosan 143 kapcsolattal kell rendelkeznünk, ha első- vagy másodfokú ismeretségi szintet akarunk kapni a számunkra releváns vállalatokhoz.

Hogy mennyire pontos ez a számítás, és mondjuk mennyivel kevesebb is elég lehet, ha nem az Egyesült Államokat, hanem mondjuk Magyarországot célozzuk meg, azt nem célunk eldönteni. Az viszont biztos, hogy nem árt kiterjedt kapcsolati hálóval rendelkeznünk, mert abból baj nem lehet. És az is jobban veszi ki magát, ha nem a bejelölés napján kényszerülünk rögtön szívességet kérni távoli ismerősünktől. A feladat tehát adott: szerezzünk minél több kapcsolatot a LinkedIn-en.

Vizualize.me: önéletrajz infografikában
A Facebookkal próbálja kiütni a LinkedIn-t a rivális állásportál

Levelező szakkör  A kapcsolataink számát már a kezdetekben több tucattal vagy akár százas nagyságrendben is növelhetjük, ha megengedjük az oldalnak, hogy kikeresse nekünk azokat az embereket, akikkel már váltottunk levelet és regisztrálva is vannak a LinkedIn-en.

Ha online levelezőt (például Gmail) használunk, ehhez elég a Contacts/ Add Connections menüpontra kattintva a címünket és jelszavunkat megadni. A rendszer automatikusan legyűjti nekünk az adatlappal rendelkező kapcsolatainkat, akiknek tömegesen is küldhetünk felkérést.

Amennyiben asztali levelezőrendszert (például Microsoft Outlook) használunk, akkor előbb a programból exportálni kell a kapcsolatainkat (csv, txt vagy vcf kiterjesztés), majd azt feltölteni a fenti menüpont alatt megtalálható Import your desktop email contacts link segítségével.

Iskolai szemle Ha ezzel megvagyunk, érdemes szétnézi egykori iskolatársaink körében is. Ehhez szintén a Contacts/ Add Connections menüpontnál kell keresgélni, mégpedig a Classmates fülre kattintva. Itt megjelennek az általunk megadott oktatási intézmények, és ezekre kattintva megtalálhatjuk azokat, akik ugyanoda (és akár ugyanakkor) jártak tanulni, mint mi.



Arra azonban nagyon figyeljünk, hogy úgy adjuk meg az iskolánk nevét, ahogy azt a LinkedIn is használja. Tehát a Budapesti Szabadidőközpont ugyan vicces és közkedvelt elnevezés, de mégis inkább maradjunk a Budapesti Corvinus Egyetemnél, ha minél több egykori évfolyamtársra akarunk rátalálni.

Nagy cég, nagy lehetőségek Végezetül érdemes jelenlegi és egykori kollégáinkat is gyorsan és egyszerűen összegereblyézni, mégpedig a szokásos almenüben a Colleagues fülre kattintva. Itt is fontos, hogy úgy adjuk meg saját adatlapunkon a munkahelyet, ahogy az már szerepel a LinkedIn adatbázisában. Ha pontosan töltjük ki ezeket az adatokat, az nemcsak a mi keresésünket könnyíti meg, de arra is garancia, hogy minket könnyebben találnak majd meg. Mondjuk például egy kiváló ajánlattal jelentkező fejvadász...

Dollármilliók helyett börtönévek járhatnak az oktatási chatbot fejlesztőjének

A korábban számos elismerést elnyerő AllHere megoldását az USA második legnagyobb oktatási körzete is bevezette. Nemrégiben azonban többek között csalással, hamisítással és a befektetők szándékos megtévesztésével vádolták meg a startup alapító-vezetőjét.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.