Honlappal rendelkeznek és az elektronikus levelet használják. Körülbelül ennyiben merül ki az, amit minden hazai nagyvállalat képes felmutatni az internethez kapcsolódó lehetőségek közül. Némi fejlődés azért már látszik.
Nem nevezhetjük különösebben agilisnek Magyarország legnagyobb vállalatait, hiszen azon kívül, hogy szinte mindegyik rendelkezik saját weboldallal és a kommunikációban fontos szerepet játszik az email, sok fontos területen óriási hiányosságok mutatkoznak még. A Corvinus Egyetem és az IFUA Horváth & Partners közös, hazai nagyvállalatok körében végzett felméréséből az látszik, hogy olyan alapvető technológiai, módszertani elemeket is alig több mint felük használ, mint például a látogatási statisztikák elemzése vagy a keresőoptimalizálás.
A magyar nagyvállalatok online felkészültsége

(a kép kattintásra nagyítható)
Fent vannak, de minek? ■ A Facebook ehhez képest viharos gyorsasággal terjedt el az óriásvállalatok kommunikációs eszköztárában, ám a szűk 50 százalékos jelenlét a kutatást végző szakemberek szerint ritkán lép túl azon, hogy nyitnak egy céges lapot és néhány alapvető információt kitesznek. Miközben a LinkedIn (17%) és Twitter (11%) használati aránya is viszonylag magasnak mondható, a nagyvállalatok alig ötöde használja ezeket a csatornákat napi szintű kommunikációra, további tíz százalékuk pedig heti rendszerességgel frissít. A kutatás során begyűjtött adatokból az látszik, hogy az aktív közösségi jelenlét is maximum direkt marketingcélok támogatására szorítkozik, és nagyon kevesen nyújtanak valós szolgáltatást az ügyfeleknek.
Szaporodnak
az üzleti ügyfeleknek kínált online szolgáltatások is.
Használható extra szolgáltatásokat jelenleg inkább a cég saját honlapjába épített önkiszolgáló rendszerek (számlabefizetés, mérőóraállás bejelentése, online bankolás stb.) biztosítanak. Ez a megoldás már most elérhető a megkérdezett nagyvállalatok mintegy felénél, és további 15 százalék még az idén tervezi a bevezetést. Egyelőre inkább a lakossággal kapcsolatban álló cégek nyújtanak ilyen szolgáltatásokat, de szaporodik a hasonló lehetőség az üzleti ügyfelekkel rendelkezők körében is.
Mobilizálás ■ A mobil eszközök, okostelefonok, táblagépek elterjedése érezhetően felkeltette a figyelmet a vizsgált csoport tagjainál. Jelenleg még alig negyedüknél van jelen a mobilos optimalizáció az online felületeik tervezésénél, ám ezen felül még 28 százaléknál kerül fel idén ez a fontos szempontok közé.