A sikeres vállalatok a közösségi eszközök felhasználásában és az adatbányászatban is jeleskednek, innovációs tevékenységüknek pedig együttműködéseken keresztül adnának újabb lökést – derül ki az IBM kutatásából.
Az IBM által készített felmérésben több mint 1700 vállalatvezető vett részt összesen 64 országból (köztük Magyarországról) és 18 iparágból, akik a jelenlegi "összekapcsolt gazdaságról" fejtették ki véleményüket. Az ötödik alkalommal közzétett CEO Study legfontosabb megállapításai szerint a legtöbb szervezet a jelenleginél nyitottabb működés felé halad, egyre nagyobb hangsúlyt helyez az ügyfélkapcsolati megoldásokra, és partnerségeken keresztül serkentené az innovációt.

Fontos a közösség  A vállalati hatékonyság növelése érdekében a cégvezetők kétharmada igyekszik olyan környezetet teremteni, amely kedvez a csoportmunkának, de a technológia nem csak a szervezeten belüli kapcsolattartásra van hatással. Az IBM a felmérés kapcsán kiadott közleménye hangsúlyozza: az elkövetkező néhány évben az ügyvezetők közel 60 százaléka tervezi, hogy közösségi üzleti platformokat alkalmaz az ügyfelekkel való kapcsolatépítésre és -ápolásra.

A kutatás szerint a vezetők a szervezeti struktúra újraformálásának eszközeként tekintenek a technológiára. 53 százalékuk tervezi a technológia alkalmazását kapcsolatépítésre külső partnerekkel, szervezetekkel, 52 százalékuk a kiváló belső együttműködés elősegítésére helyezte a hangsúlyt.

A közösségi média ezzel a személyes beszélgetés után a második legfontosabb csatornává léphet elő. Tízből hét ügyvezető a megfelelő forrásokat is biztosítja annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló ügyféladatokból üzletileg hasznos információt nyerjen, és elismeri, hogy az adatrobbanás következtében kifinomult üzleti elemzési módszerekre van szükség a hálózatokon, mobiltelefonokon és a közösségi oldalakon összegyűjtött adatok kiaknázására.


Jelenleg a cégvezetők mindössze 16 százaléka használja a közösségi oldalakat az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, de néhány éven belül több mint felük ilyen módon érintkezhet a felhasználókkal

Együttműködés minden téren  A felmérésből kiderül, hogy az átlagnál eredményesebb szervezetek az adatok megszerzésében és kiaknázásában is jobbak, mint kevésbé sikeres társaik, és a megszerzett információt is hatékonyabban használják fel üzleti tevékenységük során. Mindez a korábbinál nyitottabb dolgozókat is feltételez: a megkérdezett CEO-k többsége kiemelte a kapcsolatteremtő és kommunikációs készség, a kreativitás és a rugalmasság fontosságát.

Lelőtték a Dropboxot és a Sirit az IBM-nél
Így lesz a mobilitásból rohangálás

A vállalati kultúra sok helyen abból a szemponból is változás elé néz, hogy a cégvezetők külső szereplőket csak indokolt esetben kezelik majd versenytársként, és egyre nagyobb arányban keresik a partnerséget, illetve az együttműködésre alapozott innováció lehetőségét. Az IBM Magyarország vezérigazgatója, Veres Zsolt kiemelte, hogy az ügyvezetők idén első alkalommal jelölték a technológiát a legmeghatározóbb külső tényezőként, megelőzve a piaci és emberi szempontokat.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.