A sikeres vállalatok a közösségi eszközök felhasználásában és az adatbányászatban is jeleskednek, innovációs tevékenységüknek pedig együttműködéseken keresztül adnának újabb lökést – derül ki az IBM kutatásából.
Az IBM által készített felmérésben több mint 1700 vállalatvezető vett részt összesen 64 országból (köztük Magyarországról) és 18 iparágból, akik a jelenlegi "összekapcsolt gazdaságról" fejtették ki véleményüket. Az ötödik alkalommal közzétett
CEO Study legfontosabb megállapításai szerint a legtöbb szervezet a jelenleginél nyitottabb működés felé halad, egyre nagyobb hangsúlyt helyez az ügyfélkapcsolati megoldásokra, és partnerségeken keresztül serkentené az innovációt.
Fontos a közösség ■ A vállalati hatékonyság növelése érdekében a cégvezetők kétharmada igyekszik olyan környezetet teremteni, amely kedvez a csoportmunkának, de a technológia nem csak a szervezeten belüli kapcsolattartásra van hatással. Az IBM a felmérés kapcsán kiadott közleménye hangsúlyozza: az elkövetkező néhány évben az ügyvezetők közel 60 százaléka tervezi, hogy közösségi üzleti platformokat alkalmaz az ügyfelekkel való kapcsolatépítésre és -ápolásra.
A kutatás szerint a vezetők a szervezeti struktúra újraformálásának eszközeként tekintenek a technológiára. 53 százalékuk tervezi a technológia alkalmazását kapcsolatépítésre külső partnerekkel, szervezetekkel, 52 százalékuk a kiváló belső együttműködés elősegítésére helyezte a hangsúlyt.
A közösségi média ezzel a személyes beszélgetés után a második legfontosabb csatornává léphet elő. Tízből hét ügyvezető a megfelelő forrásokat is biztosítja annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló ügyféladatokból üzletileg hasznos információt nyerjen, és elismeri, hogy az adatrobbanás következtében kifinomult üzleti elemzési módszerekre van szükség a hálózatokon, mobiltelefonokon és a közösségi oldalakon összegyűjtött adatok kiaknázására.
Jelenleg a cégvezetők mindössze 16 százaléka használja a közösségi oldalakat az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, de néhány éven belül több mint felük ilyen módon érintkezhet a felhasználókkal
Együttműködés minden téren ■ A felmérésből kiderül, hogy az átlagnál eredményesebb szervezetek az adatok megszerzésében és kiaknázásában is jobbak, mint kevésbé sikeres társaik, és a megszerzett információt is hatékonyabban használják fel üzleti tevékenységük során. Mindez a korábbinál nyitottabb dolgozókat is feltételez: a megkérdezett CEO-k többsége kiemelte a kapcsolatteremtő és kommunikációs készség, a kreativitás és a rugalmasság fontosságát.
A vállalati kultúra sok helyen abból a szemponból is változás elé néz, hogy a cégvezetők külső szereplőket csak indokolt esetben kezelik majd versenytársként, és egyre nagyobb arányban keresik a partnerséget, illetve az együttműködésre alapozott innováció lehetőségét. Az IBM Magyarország vezérigazgatója,
Veres Zsolt kiemelte, hogy az ügyvezetők idén első alkalommal jelölték a technológiát a legmeghatározóbb külső tényezőként, megelőzve a piaci és emberi szempontokat.