A brit The Sunday Telegraph értesülései szerint nagy horderejű együttműködésről tárgyaltak a Yahoo! és a Facebook vezetői – írja a Business Insider online kiadása.
A
Google-től nyáron igazolt Yahoo-vezér, Marissa Mayer titkos terveket szövöget
Sheryl Sandberggel, a Facebook szintén ex-google-ös ügyvezető igazgatójával. Ez önmagában nem lenne nagy újdonság, hiszen a két internetes óriáscég már számos, viszonylag kisebb jelentőségű témában folytatott együttműködést, sőt
a szabadalmi vitáik rendezéséről is megállapodtak.
Tavaly még, ha a Yahoo szóba került, az volt a legfontosabb kérdés,
ki szerzi meg az egykor szebb napokat látott keresőóriást, amelynek megvételéről a Microsoft már 2009-ben elkezdett alkudozni. A Yahoo! azonban maradt. A cég még ma is 12 ezer embernek ad munkát, és 2011-ben a közel 5 milliárd dollár volt az éves bevétele mellett 800 milliós üzemi eredményt tudott produkálni.
Közösségi háló keresővel erősítve ■ A
mostani egyeztetések hátterében állítólag az áll, hogy a két cég közösen szeretne lépni a keresőpiacon. A Facebook már egy ideje
kacérkodik egy kereső létrehozásával, sőt önálló fejlesztőcsapatot ius felállított erre, melyet egy volt google-os, bizonyos
Lars Rasmussen irányít.
Ha valóban összefog a Yahoo és a Facebook a keresőpiacon, abból első körben mindketten profitálhatnak: a Facebook a reklámokat még pontosabban, célzottabban juttathatnál el a közösségi hálózat tagjainak – sokak szerint a keresés generálja a legnagyobb üzletet a reklámpiacon –,a Yahoo pedig egycsapásra milliárdos ügyfélkörhöz jutna, amivel ismét a keresőpiac számottevő szereplőjévé válhatna. A két cég összebútorozásának pozitív hozadékait az is erősítheti, hogy mindketten jó pozíciókkal rendelkeznek a mobil piacon, ami a Google-re és a Microsoftra kevésbé igaz. A Yahoo-val egyébként együttműködő Microsoftra azért is lenne különösen veszélyes ha létrejönne a megállapodás, mert az ablakos cég mintegy 10 milliárd dollárt költött saját keresőjére, amivel egyelőre a 16 százalékos piaci részesedésig jutott.
Ezen a piacon jelenleg a Google 66 százalékkal megszoríthatatlan még akkor is, ha Kínában és Oroszországban nem rúg labdába. Ebben a két országban ugyanis helyi erők viszik a prímet:
Kínában a Baidu, Oroszországban pedig a Yandex urakja a piacot.