Az Oracle és a Quocirca kutató-elemző cég EPM témájú tanulmányában (Enterprise Performance Management - vállalati teljesítménymenedzsment) azt értékeli, hogy az európai és észak-amerikai vállalatok mennyire képesek összekapcsolni az irányítási folyamatokat az információs rendszerekkel annak érdekében, hogy átfogóbb képet kapjanak üzleti teljesítményükről. A 2009 novemberében és decemberében végzett felmérés során 800 szervezetnél kérdezték meg a pénzügyi folyamatokban részt vevő vezető beosztottakat.
Az első, tavaly januárban közzé tett kutatás eredményeihez képest a második Oracle EPM Index egy 0-tól 10-ig terjedő skálát véve alapul 5,13-ról 7,04-re ugrott, ami 38 százalékos növekedést jelent. Az index értékének ilyen arányú emelkedése azt jelzi, hogy a cégek egyre magabiztosabbak a teljesítménygazdálkodás terén.
A vállalatok egyre inkább szükségesnek érzik, hogy, betartsák a teljesítményalapú gazdálkodás alapelveit. A felmérés jelentős fejlődést állapít meg a stratégiai tervezés és a jelentéstételi folyamatok terén is.
Válságban edzett érzékek | A tanulmány rámutat: a társaságoknak közel a harmada most úgy véli, hogy a vállalatgazdálkodás folyamatai összekapcsolódnak, és integrált megközelítést igényelnek - tavaly még csak egyötöd részük gondolkodott így. Korábban a vállalkozásoknak több mint egynegyede vélte úgy, hogy a folyamatokat külön-külön is lehet kezelni, ám ez az arány most 5 százalék alá csökkent.
Az üzleti terv területén tapasztalták a legnagyobb javulást, de hasonló arányú, 40 százalékos fejlődés mutatkozott a piaci modellezés terén is. Utóbbi esetben azt vizsgálták, mennyire képesek a szervezetek teljes mértékben felismerni és hasznosítani az adott szektorban elfoglalt pozíciójukat és a változó piaci dinamikát. Abszolút értékben számítva az üzleti eredmények indexének 7,32-es értéke az eddigi legerősebb teljesítmény, ami azt a fokozódó nyomást tükrözi, hogy megbízható jelentést kell készíteni a tényleges eredményekről.
Felértékelődik a lojalitás | A tanulmány azt is megállapítja, hogy a vállalkozások még mindig túlságosan koncentrálnak a belső folyamatokra, és alacsony szintű az integráció a működési területek között. Az index visszaesést jelez a vállalati stratégia és a munkavállalók, az ügyfelek, a beszállítók, a szabályozószervek, a befektetők vagy a társadalom érdekeinek összekapcsolásának terén. Bár összességében mindegyik érték javulást mutatott az előző évhez képest, a köztük lévő eltérés megnőtt, ami arra utal, hogy a vállalkozások kevés hangsúlyt fektetnek az üzleti területek integrációjára.
A növekedés ösztönzésének szempontjából azonban nagyobb hangsúlyt kapott az ügyfelek lojalitása. Bár jelenleg is az új ügyfelek megnyerése a legfontosabb, a felmérés mégis azt állapítja meg, hogy elmozdulás történt az új termékektől és szolgáltatásoktól az ügyfél-lemorzsolódás csökkentése felé.
Kiváló gazdálkodás = üzleti intelligencia? | A tavalyi jelentés erős összefüggést mutatott azzal kapcsolatban, hogy a szervezetek számára mennyire fontosak jelentések elkészítésénél az üzleti intelligencia (BI) eszközök, illetve hogy milyenek az egyes cégek átfogó indexmutatói. Ez még egyértelműbb az Oracle EPM Index II esetében: azoknál a társaságoknál, amelyek szerint a BI a nyomon követés és a jelentéstétel egyik fő eszköze, az átfogó mutatók jóval az átlag felett vannak.
A tanulmány leszögezi, hogy a BI-ben rejlő lehetőségeket egyre jobban felismertik a vállalatok. A válaszadóknak már több mint a fele tekinti fontos jelentéstételi eszköznek tekinti a BI-alkalmazásokat, szemben az előző jelentésben szereplő egyötödhöz képest. Azoknak a válaszadóknak a száma, akik szerint a BI csupán egy költséges vizualizációs eszköz, vagy akik nem tudtak dönteni a szükségességéről, 40 százalékról 12 százalékra csökkent egyetlen év alatt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak