A héten közzé tett Oracle EPM Index eredményei szerint a vállalkozások már kezdenek hinni az üzleti intelligenciában, de még gyakran tévesztik szem elől a működési területek integrációját.

Az Oracle és a Quocirca kutató-elemző cég EPM témájú tanulmányában (Enterprise Performance Management - vállalati teljesítménymenedzsment) azt értékeli, hogy az európai és észak-amerikai vállalatok mennyire képesek összekapcsolni az irányítási folyamatokat az információs rendszerekkel annak érdekében, hogy átfogóbb képet kapjanak üzleti teljesítményükről. A 2009 novemberében és decemberében végzett felmérés során 800 szervezetnél kérdezték meg a pénzügyi folyamatokban részt vevő vezető beosztottakat.

Az első, tavaly januárban közzé tett kutatás eredményeihez képest a második Oracle EPM Index egy 0-tól 10-ig terjedő skálát véve alapul 5,13-ról 7,04-re ugrott, ami 38 százalékos növekedést jelent. Az index értékének ilyen arányú emelkedése azt jelzi, hogy a cégek egyre magabiztosabbak a teljesítménygazdálkodás terén.

A vállalatok egyre inkább szükségesnek érzik, hogy, betartsák a teljesítményalapú gazdálkodás alapelveit. A felmérés jelentős fejlődést állapít meg a stratégiai tervezés és a jelentéstételi folyamatok terén is.

Válságban edzett érzékek | A tanulmány rámutat: a társaságoknak közel a harmada most úgy véli, hogy a vállalatgazdálkodás folyamatai összekapcsolódnak, és integrált megközelítést igényelnek - tavaly még csak egyötöd részük gondolkodott így. Korábban a vállalkozásoknak több mint egynegyede vélte úgy, hogy a folyamatokat külön-külön is lehet kezelni, ám ez az arány most 5 százalék alá csökkent.

Az üzleti terv területén tapasztalták a legnagyobb javulást, de hasonló arányú, 40 százalékos fejlődés mutatkozott a piaci modellezés terén is. Utóbbi esetben azt vizsgálták, mennyire képesek a szervezetek teljes mértékben felismerni és hasznosítani az adott szektorban elfoglalt pozíciójukat és a változó piaci dinamikát. Abszolút értékben számítva az üzleti eredmények indexének 7,32-es értéke az eddigi legerősebb teljesítmény, ami azt a fokozódó nyomást tükrözi, hogy megbízható jelentést kell készíteni a tényleges eredményekről.

Felértékelődik a lojalitás | A tanulmány azt is megállapítja, hogy a vállalkozások még mindig túlságosan koncentrálnak a belső folyamatokra, és alacsony szintű az integráció a működési területek között. Az index visszaesést jelez a vállalati stratégia és a munkavállalók, az ügyfelek, a beszállítók, a szabályozószervek, a befektetők vagy a társadalom érdekeinek összekapcsolásának terén. Bár összességében mindegyik érték javulást mutatott az előző évhez képest, a köztük lévő eltérés megnőtt, ami arra utal, hogy a vállalkozások kevés hangsúlyt fektetnek az üzleti területek integrációjára.

A növekedés ösztönzésének szempontjából azonban nagyobb hangsúlyt kapott az ügyfelek lojalitása. Bár jelenleg is az új ügyfelek megnyerése a legfontosabb, a felmérés mégis azt állapítja meg, hogy elmozdulás történt az új termékektől és szolgáltatásoktól az ügyfél-lemorzsolódás csökkentése felé.

Kiváló gazdálkodás = üzleti intelligencia? | A tavalyi jelentés erős összefüggést mutatott azzal kapcsolatban, hogy a szervezetek számára mennyire fontosak jelentések elkészítésénél az üzleti intelligencia (BI) eszközök, illetve hogy milyenek az egyes cégek átfogó indexmutatói. Ez még egyértelműbb az Oracle EPM Index II esetében: azoknál a társaságoknál, amelyek szerint a BI a nyomon követés és a jelentéstétel egyik fő eszköze, az átfogó mutatók jóval az átlag felett vannak.


A tanulmány leszögezi, hogy a BI-ben rejlő lehetőségeket egyre jobban felismertik a vállalatok. A válaszadóknak már több mint a fele tekinti fontos jelentéstételi eszköznek tekinti a BI-alkalmazásokat, szemben az előző jelentésben szereplő egyötödhöz képest. Azoknak a válaszadóknak a száma, akik szerint a BI csupán egy költséges vizualizációs eszköz, vagy akik nem tudtak dönteni a szükségességéről, 40 százalékról 12 százalékra csökkent egyetlen év alatt.
 

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.