A Bitport konferenciájának második napjára is maradt jó pár recept, amit felhasználhatnak az informatikai vezetők saját szervezetük jóllakatására.
A
CIO Hungary 2012 pénteki programja a konferencia szlogenjéhez kötődő vendégelőadókkal indult. A
Bűvös Szakács két szerkesztője a hazai, nem túl pozitív gasztronómiai helyzetképet vázolta fel.
Bittera Dóra és
Molnár B. Tamással nemcsak blogjukkal, de a napokban könyv formátumban megjelenő, általuk szerkesztett étteremkalauz megjelentetésével is segíteni szeretne a magyar kulináris színvonal javításán.
Hasonló feladatok ■ Az informatikai témákat
Pap László, a Gartner magyarországi képviseletvezetőjének előadása nyitotta. Kifejtette, nagyon leegyszerűsítve az informatika feladata nem más, mint olcsón és jól működtetni a vállalati folyamatokat. Ehhez azonban elengedhetetlen az üzleti szemlélet átvétele. A modern informatikai vezető arról ismerszik meg, ha a napi feladatlistájának elemei jellegükben nagy átfedést mutatnak a cég első számú vezetőjének teendőivel.
A Gartner globális felmérése szerint a költségcsökkentés továbbra is az egyik legfontosabb célként jelenik meg a nagyvállalatok informatikai prioritáslistáján. Ugyan Ázsiában és Latin-Amerikában növekedő IT költségekről lehet beszámolni, de Észak-Amerika vagy Európa még mindig a nadrágszíj meghúzásával van elfoglalva.
Blöff helyett ■ Jay Fogelman, a CEU Business School oktatási igazgatója a CIO-k sikeres tárgyalási stratégiájáról mesélt. Ez sok esetben azért tűnik nehéznek, mert a nagy szállítóknál vannak az erős lapok, miközben az informatikai vezető nem mindig teheti meg, hogy bedobja a lapjait (azaz nem állapodik meg), vagy azt, hogy blöfföl. A szakember szerint a tárgyalási technika nem tanulással, hanem örökös és folyamatos gyakorlással emelhető magas szintre. A tárgyalásokra való felkészülés a teljes megállapodás 80 százalékát teszi ki. Még az előtt kell alaposan felmérni az alternatív ajánlatok értékét, a rövid és hosszú távú célokat, a saját lehetőségeket, mielőtt először asztalhoz ülne az ember.
A tárgyalás egyik legfontosabb alapszabálya, hogy muszáj elválasztani az embert a problémától. Azaz csak kárunkra válik, ha a tárgyalópartner iránt érzett szimpátiánk vagy éppen ellenszenvünk vezeti a kezünket egy szerződés aláírásakor.
Ügyfelek és élmények ■ A panelt követő kerekasztal-beszélgetés után a Bankfutura Consulting ügyvezetője,
Gerzsó Márk a banki iparág példáin keresztül mutatta be a napjainkban is zajló, gyors ütemű változásokat az ügyfelek elvárásai és az ügyfélkommunikáció tekintetében. Ennek egyik fontos jellemzője, hogy a termékek és a hozzáférési csatornák számának növekedése, illetve a gazdasági bizonytalanság hatására megnőtt a tanácsadás iránti igény. A folyamat többek között az online csatornák személyesebbé válásával jár, amit az olyan technológiák is kiszolgálnak, mint amilyen például a
kiterjesztett valóság. Az előadás rögtönzött időutazás kereteiben szemléltette az internetre csatlakozó eszközök, a mozdulat- és gesztusvezérelt megoldások vagy éppen az automatizált tanácsadó algoritmusok jövőjét.
Mester Zoltán, az Oracle Software Svájcban élő vezető tanácsadója az elmúlt évek CRM bevezetési projektjeit értékelte. A CRM szoftverek létjogosultsága arra alapszik, ha segítenek megszerezni, főként pedig megtartani az ügyfeleket, a költségek megoszlása azonban korántsem egyenletes a fejlesztés, az üzemeltetés, illetve a bevezetés vagy az emberi tényező szempontjából. Mester Zoltán szerint a magyarországi bevezetések egyik legnagyobb problémája, hogy a mai napig nem áll rendelkezésre a megfelelő számú, képesített szakember, bár az is ugyanolyan fontos kérdés, hogy a megrendelők részéről hogyan kísérik figyelemmel a szállító tevékenységét.
A témát a konferencia utolsó kerekasztal-beszélgetése ugyancsak az ügyflélélményről szólt, a távközlési és közszolgáltatások felől is körüljárva a témát.