A Bitport konferenciájának második napjára is maradt jó pár recept, amit felhasználhatnak az informatikai vezetők saját szervezetük jóllakatására.
A CIO Hungary 2012 pénteki programja a konferencia szlogenjéhez kötődő vendégelőadókkal indult. A Bűvös Szakács két szerkesztője a hazai, nem túl pozitív gasztronómiai helyzetképet vázolta fel. Bittera Dóra és Molnár B. Tamással nemcsak blogjukkal, de a napokban könyv formátumban megjelenő, általuk szerkesztett étteremkalauz megjelentetésével is segíteni szeretne a magyar kulináris színvonal javításán.




Hasonló feladatok 
Az informatikai témákat Pap László, a Gartner magyarországi képviseletvezetőjének előadása nyitotta. Kifejtette, nagyon leegyszerűsítve az informatika feladata nem más, mint olcsón és jól működtetni a vállalati folyamatokat. Ehhez azonban elengedhetetlen az üzleti szemlélet átvétele. A modern informatikai vezető arról ismerszik meg, ha a napi feladatlistájának elemei jellegükben nagy átfedést mutatnak a cég első számú vezetőjének teendőivel.

A Gartner globális felmérése szerint a költségcsökkentés továbbra is az egyik legfontosabb célként jelenik meg a nagyvállalatok informatikai prioritáslistáján. Ugyan Ázsiában és Latin-Amerikában növekedő IT költségekről lehet beszámolni, de Észak-Amerika vagy Európa még mindig a nadrágszíj meghúzásával van elfoglalva.

Blöff helyett  Jay Fogelman, a CEU Business School oktatási igazgatója a CIO-k sikeres tárgyalási stratégiájáról mesélt. Ez sok esetben azért tűnik nehéznek, mert a nagy szállítóknál vannak az erős lapok, miközben az informatikai vezető nem mindig teheti meg, hogy bedobja a lapjait (azaz nem állapodik meg), vagy azt, hogy blöfföl. A szakember szerint a tárgyalási technika nem tanulással, hanem örökös és folyamatos gyakorlással emelhető magas szintre. A tárgyalásokra való felkészülés a teljes megállapodás 80 százalékát teszi ki. Még az előtt kell alaposan felmérni az alternatív ajánlatok értékét, a rövid és hosszú távú célokat, a saját lehetőségeket, mielőtt először asztalhoz ülne az ember.

A tárgyalás egyik legfontosabb alapszabálya, hogy muszáj elválasztani az embert a problémától. Azaz csak kárunkra válik, ha a tárgyalópartner iránt érzett szimpátiánk vagy éppen ellenszenvünk vezeti a kezünket egy szerződés aláírásakor.

Ügyfelek és élmények  A panelt követő kerekasztal-beszélgetés után a Bankfutura Consulting ügyvezetője, Gerzsó Márk a banki iparág példáin keresztül mutatta be a napjainkban is zajló, gyors ütemű változásokat az ügyfelek elvárásai és az ügyfélkommunikáció tekintetében. Ennek egyik fontos jellemzője, hogy a termékek és a hozzáférési csatornák számának növekedése, illetve a gazdasági bizonytalanság hatására megnőtt a tanácsadás iránti igény. A folyamat többek között az online csatornák személyesebbé válásával jár, amit az olyan technológiák is kiszolgálnak, mint amilyen például a kiterjesztett valóság. Az előadás rögtönzött időutazás kereteiben szemléltette az internetre csatlakozó eszközök, a mozdulat- és gesztusvezérelt megoldások vagy éppen az automatizált tanácsadó algoritmusok jövőjét.

Mester Zoltán
, az Oracle Software Svájcban élő vezető tanácsadója az elmúlt évek CRM bevezetési projektjeit értékelte. A CRM szoftverek létjogosultsága arra alapszik, ha segítenek megszerezni, főként pedig megtartani az ügyfeleket, a költségek megoszlása azonban korántsem egyenletes a fejlesztés, az üzemeltetés, illetve a bevezetés vagy az emberi tényező szempontjából. Mester Zoltán szerint a magyarországi bevezetések egyik legnagyobb problémája, hogy a mai napig nem áll rendelkezésre a megfelelő számú, képesített szakember, bár az is ugyanolyan fontos kérdés, hogy a megrendelők részéről hogyan kísérik figyelemmel a szállító tevékenységét.

A témát a konferencia utolsó kerekasztal-beszélgetése ugyancsak az ügyflélélményről szólt, a távközlési és közszolgáltatások felől is körüljárva a témát.

Korábbi cikkeink a témában:
Beszámoló a CIO Hungary 2012 első napjáról
Szűkös, de forradalmi idők a vállalati IT-ben

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.