A Bitport üzleti informatikai portál által rendezett április 19-20-i CIO Hungary 2012 konferencián és szakkiállításon az informatikai döntéshozók új feladatait, a lehetséges buktatókat, illetve sikerrecepteket veszik számba a hazai és nemzetközi szakemberek.
Minden jel arra mutat, hogy továbbra sem jött el a "terülj, terülj asztalkám" a nagyvállalati informatikai vezetők számára: a legtöbb szervezetnél legfeljebb csak a tavalyihoz hasonló kosztpénzből főzhetnek. Amint az amerikai Gartner piacelemző cég világszintű CIO felméréséből kiderül: 2012-ben globálisan mindössze fél százalékkal növekednek a nagyvállalati informatikai költségvetések, míg Európában idén 0,7 százalékkal csökkennek az IT büdzsék.

Későbbi cikkeink a témában:
Beszámoló a CIO Hungary 2012 első napjáról
Beszámoló a CIO Hungary 2012 második napjáról
Szűkös, de forradalmi idők a vállalati IT-ben

Gyökeres változások A bevált recepteket azonban úgy tűnik, hosszabb távon is sutba kell dobniuk az IT vezetőknek (angol elnevezéssel Chief Information Officer - CIO). Az elemzők egyöntetűen azt állítják, hogy új fejezet kezdődött el a világ technológiai történetében: a szerver - kliens - hálózat "szentháromságán" túllépve a cloud - mobil eszköz - adat - közösségi média kvartettje fogja meghatározni az új informatikai platformot. A fiatalabb generációk munkába állásával a vállalati informatikának új kihívásokkal kell szembenéznie, mivel mind a saját munkavállalóik és partnereik, mind az ügyfeleik a hétköznapokban is megszokott csatornákon és eszközökkel szeretnék elérni az üzleti információkat. 

Más szempontból is gyökeres változások elé néznek a nagyvállalatok informatikai szervezetei: végképp leáldozott a kiszolgáló, ellátó típusú megoldásoknak, helyette az üzletre, a bevétel növelésére kell fókuszálni. A világgazdaság problémái miatt még fontosabb a vállalatok számára, hogy a lehető legjobban kihasználják cégük növekedési potenciálját.

Ennek a folyamatnak szerves részét képezi az informatikai részleg is, amelynek ebben a szituációban már nem csak az a kiemelt feladata, hogy a kollégák munkavégzéséhez szükséges eszközöket biztosítsa és a folyamatos működésről gondoskodjon. Sőt, már az is kevés, hogy mindezt egyre olcsóbban tudja megvalósítani. Az előttünk álló években egyértelműen a vállalati bevételek növekedését kell közvetlen módon segíteni a CIO-nak.


A CIO Hungary helyszíne a Hotel Azúr Siófok

Új feladatokhoz új stratégia A vállalati IT vezetők egyik legnagyobb hazai seregszemlén, a 2012. április 19-20-án a siófoki Hotel Azúrban megrendezendő CIO Hungary 2012 konferencián és szakkiállításon a meghívott előadók az új informatikai platform elemeit, illetve az IT vezetőkre váró új feladatokat veszik górcső alá. Az előadásokban azt is körüljárják majd, hogy ehhez a változáshoz milyen stratégiával futhat neki a vállalat, és hogyan kerülheti el a súlyos bevételkieséssel járó buktatókat.

A konferencia nyitóelőadásában Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkára a kormányzati IT infrastruktúra konszolidációjának aktuális állásáról és a következő időszak feladatairól beszél majd.

A konferencia keynote előadói között lesz Martin Plessow, a Gartner regionális alelnöke, aki arról beszél majd, milyen szempontok alapján lehet világszínvonalú IT stratégiát írni. Előadása arról szól majd, hogy a jól megfogalmazott IT stratégiák megváltoztathatják az IT szervezet potenciális értékét a vállalaton belül, illetve azt, ahogy a vállalat egyes üzleti egységei az IT szervezetre tekintenek. A második napi előadók között lesz Jay Fogelman, a CEU Business School IT menedzsment oktatásért felelős igazgatója, aki a nagy szállítók kezelésének trükkjeit, a tárgyalási stratégiákat ismerteti.

Hosszú a névsor A CIO Hungary 2012 előadásai a nagyvállalati informatikai vezetőket érintő valamennyi aktuális témát érinti majd, így szó lesz többek között a a fogyasztói informatika vállalati IT működésére gyakorolt hatásáról, az új cloud computing megoldásokról, a nagymennyiségű adatok elemzésével kapcsolatos kihívásokról, az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) rendszerek bevezetése kapcsán jelentkező nehézségekről, továbbá az ügyfelek kiszolgálásának új formáiról. A technológiai előadások mellett természetesen a különböző IT menedzsmenttel, biztonsággal, kontollinggal és jogszabályi megfelelőséggel kapcsolatos témák is napirendre kerülnek.

Az előadásokat követő kerekasztal-beszélgetésekben több mint 30 nagyvállalati informatikai vezető és szakértő osztja meg egymással és a közönséggel tapasztalatait. A meghívottak között van mások mellett Klézliné Imre Borbála, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi  Hivatalának elnökhelyettese, Erdélyi Erzsébet, a Telenor Magyarország CRM programigazgatója, Braun Péter, a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetségének elnöke, Tóth Attila Zoltán, a MOL Csoport CIO-ja, Engel László, a Magyar Villamos Művek fejlesztési igazgatója, Radnóti Tibor, a Generali-Providencia Biztosító informatikai vezetője és Klotz Tamás, a Magyar Posta CIO-ja is.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.