Az Apple 20 millió dollárért vásárolta fel a WiFiSlam-et abban a reményben, hogy az Apple Maps jobb lesz általa.
Az Apple rendesen megégette magát annak idején, amikor a Google térképszolgáltatását száműzte az iOS-ből. Noha nem adtak el a készülékekből kevesebbet, a felhasználók nem pártoltak át tömegesen a versenytársakhoz, ettől függetlenül érezni lehetett, hogy komoly harcok dúltak a cégen belül és több, vezető beosztású szakembernek távoznia kellett a vállalattól. 

Csak tiszta forrásból  Az Apple kőbe vésett, Steve Jobs által is többször hangoztatott szabálya, hogy az Apple csak olyan megoldásokat, alkalmazásokat tesz az operációs rendszer szerves részévé, amelyeket maga tud kontrollálni, fejleszteni. A Google Maps nem ilyen volt, helyette jött az Apple Maps, ami viszont kritikán alulira sikerült, nem működött, könnyű volt eltévedni vele. Azóta sokat javítottak rajta, de a Google Maps is bekerült az App Store alkalmazásai közé, a cupertinóiak azonban tovább dolgoznak a térképszoftveren.

Ennek egyik lépéseként megvásárolták a WiFiSlam nevű, mindössze két évvel ezelőtt alapított céget, amely beltéri, helymeghatározási megoldások fejlesztésével foglalkozik. Ez azt jelenti, hogy olyan alkalmazásokon dolgoztak, amelyek beltéri környezetben, az ott jelen lévő Wi-Fi jelek felhasználásával, valós időben, 2,5 méteres pontosság mellett képesek meghatározni a mobil, azaz annak tulajdonosának pozícióját. A WiFiSlam elsősorban kereskedelmi célokra ajánlotta volna a találmányt, aminek segítségével a nagyáruházak lépésről lépésre történő navigációval tudják segíteni a vásárlókat a bolt területén, de alkalmas lett volna a termékek még jobb elhelyezésére, vagy a vásárlók közösségi aktivitásának növelésére is.
 


Akcióban a WiFiSLAM

Nem tévedünk el beltéren sem 
A Szilícium völgyben működő WiFiSlam egyik társalapítója az a Joseph Huang, aki korábban a Google szoftvermérnökeként dolgozott. Most könnyedén lehet, hogy korábbi munkaadójának támaszt majd konkurenciát, hiszen a hírek szerint az Apple 20 millió dollárt fizetett a vállalkozásért, és nem nagyon lehet másra gondolni, mint arra, hogy a beltéri navigációs megoldásokat hamarosan viszontláthatjuk az Apple Maps-ben. A navigációnak ezen formáját a Google csak bizonyos országokban (többek között USA-ban, Japánban, Ausztráliában) kínálja a felhasználóknak, és ahol működik, ott elsősorban bevásárlóközpontokban, pályaudvarokon, repülőtereken, múzeumokban sportlétesítményekben ad segítséget az eligazodáshoz. 

A felvásárlást az Apple hivatalosan is megerősítette: az egyik szóvivő a The Wall Street Journal számára azt a nyilatkozatot adta, mely szerint a vállalt „időről időre megvásárol kisebb technológiai cégeket”, de az ezzel összefüggő terveit nem osztja meg a nagyközönséggel, így az üzlet értékéről sem tett említést, bár azt az Apple-höz közelálló források megerősítették a 20 millió dolláros vételárat.

Paródiának is rossz az Apple térképe 
Az Apple 3D-s térképekkel támad a Google Maps-re
A Google Maps visszatért iOS alá

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.