Az Apple 20 millió dollárért vásárolta fel a WiFiSlam-et abban a reményben, hogy az Apple Maps jobb lesz általa.
Az Apple rendesen megégette magát annak idején, amikor a Google térképszolgáltatását száműzte az iOS-ből. Noha nem adtak el a készülékekből kevesebbet, a felhasználók nem pártoltak át tömegesen a versenytársakhoz, ettől függetlenül érezni lehetett, hogy komoly harcok dúltak a cégen belül és több, vezető beosztású szakembernek távoznia kellett a vállalattól.
Csak tiszta forrásból ■ Az Apple kőbe vésett,
Steve Jobs által is többször hangoztatott szabálya, hogy az Apple csak olyan megoldásokat, alkalmazásokat tesz az operációs rendszer szerves részévé, amelyeket maga tud kontrollálni, fejleszteni. A Google Maps nem ilyen volt, helyette jött az Apple Maps, ami viszont kritikán alulira sikerült, nem működött, könnyű volt eltévedni vele. Azóta sokat javítottak rajta, de a Google Maps is bekerült az App Store alkalmazásai közé, a cupertinóiak azonban tovább dolgoznak a térképszoftveren.
Ennek egyik lépéseként
megvásárolták a WiFiSlam nevű, mindössze két évvel ezelőtt alapított céget, amely beltéri, helymeghatározási megoldások fejlesztésével foglalkozik. Ez azt jelenti, hogy olyan alkalmazásokon dolgoztak, amelyek beltéri környezetben, az ott jelen lévő Wi-Fi jelek felhasználásával, valós időben, 2,5 méteres pontosság mellett képesek meghatározni a mobil, azaz annak tulajdonosának pozícióját. A WiFiSlam elsősorban kereskedelmi célokra ajánlotta volna a találmányt, aminek segítségével a nagyáruházak lépésről lépésre történő navigációval tudják segíteni a vásárlókat a bolt területén, de alkalmas lett volna a termékek még jobb elhelyezésére, vagy a vásárlók közösségi aktivitásának növelésére is.
Akcióban a WiFiSLAM
Nem tévedünk el beltéren sem ■ A Szilícium völgyben működő WiFiSlam egyik társalapítója az a
Joseph Huang, aki korábban a Google szoftvermérnökeként dolgozott. Most könnyedén lehet, hogy korábbi munkaadójának támaszt majd konkurenciát, hiszen a hírek szerint az Apple 20 millió dollárt fizetett a vállalkozásért, és nem nagyon lehet másra gondolni, mint arra, hogy a beltéri navigációs megoldásokat hamarosan viszontláthatjuk az Apple Maps-ben. A
navigációnak ezen formáját a Google csak bizonyos országokban (többek között USA-ban, Japánban, Ausztráliában) kínálja a felhasználóknak, és ahol működik, ott elsősorban bevásárlóközpontokban, pályaudvarokon, repülőtereken, múzeumokban sportlétesítményekben ad segítséget az eligazodáshoz.
A felvásárlást az Apple hivatalosan is megerősítette: az egyik szóvivő a The Wall Street Journal számára azt a nyilatkozatot adta, mely szerint a vállalt
„időről időre megvásárol kisebb technológiai cégeket”, de az ezzel összefüggő terveit nem osztja meg a nagyközönséggel, így az üzlet értékéről sem tett említést, bár azt az Apple-höz közelálló források megerősítették a 20 millió dolláros vételárat.