Az online, az M2M és a infokommunikáción kívüli területeken való intenzívebb megjelenést tűzte ki hármas stratégiai iránynak 2013-tól a Magyar Telekom vezérigazgatója. Christopher Mattheisen szerint a bírósági döntés nyomán felszabadult frekvenciasávot a meglévő három szolgáltatónak kéne felajánlani megvételre.
Sokkal többféle szolgáltatást lehet és kell eladni a jövőben az ügyfeleknek az online felületeken, mi több  az értékesítést is egyre nagyobb mértékben kell online-ra terelni – emelte ki a legnagyobb hazai távközlési csoport első embere egy újságírókkal szervezett háttérbeszélgetésén. Hozzátette, a cég eladásainak jelenleg kevesebb, mint 5 százaléka bonyolódik ezen a csatornán, miközben a külföldi szakmabeli vállalatok egy részénél ez az arány már eléri a 30-50 százalékot is.

A 2013-tól kitűzött hármas stratégiai irány másik eleme a gépek közötti kommunikáció (M2M). Ebben Christopher Mattheisen a digitális otthon adta lehetőségek kiaknázására építene, az okosmérők, az otthoni biztonságot, illetve az egészségügyet érintő infokommunikációs fejlesztések felfutására számít. (A machine to machine kommunikációban rejlő lehetőségeket a Vodafone és a Telenor is megpróbálja kihasználni.)

Más piacokon
A hagyományos távközlési szegmensekben tapasztalható visszaesés kompenzálását célozza a más iparágakban való megjelenés.  Ennek kapcsán emlékeztetett arra, hogy az első lépéseket már megtette a csoport, azzal, hogy belépett az energiaszolgáltatási és a biztosítási piacra. Az előbbiben, miután a közelmúltban országossá válhatott a hozzáférés, a korábbi 30-40 ezerről százezer fölé nőtt az ügyfélszám. A Bitport kérdésére elmondta, ma még csak az átalánydíjas kört tudják elérni, de az okosmérők megjelenésével azok az ügyfelek is csatlakozhatnak, amelyek havonta közlik a mérőállást. A Telekom-vezér jó döntésnek titulálta a biztosítási brókerség felvételét a portfólióba, ezen a területen már negyedmilliót meghaladó ügyfelet tartanak számon.

Az elnök-vezérigazgató értékelte a csoport klasszikus üzletágainak a teljesítményét is. Elégedett az interaktív tévé, a mobilinternet, illetve az informatikai szolgáltatások fejlődésével.  A tévépiacon - többféle technológiai megoldással - július óta már 4 millió hazai háztartást elér az interaktív televíziós rendszer, a szolgáltatásra jelenleg 280 ezren fizetnek elő.  

A mobilnetet egyértelműen az okostelefonok hajtják, ma már minden eladott 5 új készülékből 4 tartozik ebbe a kategóriába, ami egy év alatt 10 százalékpontos javulást jelent.  A teljes ügyfélbázis közel 20 százaléka rendelkezik okostelefonnal, de amit még ennél is fontosabb fejleménynek tart, hogy az újonnan eladott készülékek 80 százalékához már mobil adatcsomagot vásárolnak az előfizetők. Szerinte a táblagépeknek főként a negyedik generációs piac felfuttatásában, a felhő alapú szolgáltatásoknál lesz fontos szerepük. Az okostelefonok kapcsán megjegyezte, hogy már előjegyzésben elkelt az első iPhone 5-készlet, az Apple új modelljének a forgalmazása szeptember 28-án indul, de most csütörtök éjféltől lehetett előrendelni.

Spektruméhség
A mobilpiaccal kapcsolatban kiemelte, ma még ugyan nincs komoly frekvenciahiány, de a helyzetet mielőbb meg kell oldani, mivel exponenciálisan növekszik a mobil széles sávú adatátvitel iránti igény. Christopher Mattheisen szerint a legutóbbi mobiltendert a napokban semmissé tévő bírósági döntés nyomán felszabadult 5 megaherznyi spektrumot is a meglévő három szolgáltatónak kellene felajánlani megvételre.

Bírósági döntés miatt nem indulhat az állami mobilszolgáltató
40 millió gép fog egymással beszélni Magyarországon
Mtelekom: a tévé és az okostelefon lehet a nyerő

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.