Tavaly a vállalati informatikai részlegeken belül 2,9 emberre volt szükség minden ezer darab mobil eszköz kezeléséhez. Ez az átlagos létszám az idén 3,6-ra ugrik, jövőre pedig 4-et is eléri, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználónkénti 229 dolláros költség két év alatt 339 dollárra emelkedik – olvasható a menedzselt cloud szolgáltatásokban utazó Azaleos megbízásából készült felmérésben. A kiadások 48 százalékos növekedésének oka, hogy a mobil eszközök működtetése egyre összetettebb feladattá válik, hála az otthonról becipelt okostelefonok (bring your own device, BYOD) vagy tabletek és a munkahelyi gépek együttes használatának.
Sehogy sem éri meg? ■ Május végén több forrás is az IBM informatikai vezetője, Jeanette Horan nyilatkozatát idézte, amely szerint a BYOD koncepcióval a vállalatnak egy fillért sem sikerült spórolnia, ezzel szemben az IT-részleg új kihívásokkal volt kénytelen szembenézni. A dolgozók készülékei ugyanis tele vannak olyan szoftverekkel, amelyek felett az IBM semmiféle ellenőrzést nem gyakorol, ráadásul a legtöbben a népszerű appok biztonsági kockázataival sincsenek tisztában.
Arra a fenti tanulmányt készítő Osterman Research arra is rámutat, hogy a mobil eszközök menedzsmentje (MDM) még akkor is folyamatosan drágul, ha az adott szervezeteken belül egyetlen platformot igyekeznek szabványosítani, mivel a rendszerek funkcionalitása folyamatosan bővül, hasonlóan a hozzá kapcsolódó házirenddel és eljárásokkal. Az MDM bevezetések további akadálya lehet az is, ha a cégnél egyszerűen nem használnak elegendő okostelefont ahhoz, hogy a dolog megtérüljön, vagy önmagukban is túl drágának tartják az ilyen megoldásokat, amelyek nem hordoznak elegendő értéket.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak