A Yahoo!-nak óriási szüksége van a fiatal felhasználókra, amit a 100 millió bloggal rendelkező a Tumblr szállítana.
Mióta
Marissa Mayer a
Yahoo! vezérigazgatója (2012 júliusa), azóta alig telik el úgy hónap, hogy a vállalat ne vásárolt volna meg egy startup céget. Az egyik, mesébe illő sztoriról mi is hírt adtunk,
amikor egy 17 éves programozó fiatalember alkalmazását vásárolta meg 30 millió dollárért. A legújabb hírek szerint Mayer nem állt meg itt, és egy ideje egy sokkal nagyobb felhasználói bázissal rendelkező terméket keres, ami valószínűleg a mikroblogoknak otthont adó
Tumblr lesz. Habár a hírt átvevő site-ok egyelőre csak lehetőségként (azaz egy nagy valószínűséggel bekövetkező pletykaként) beszélnek a felvásárlásról, abban nagy az egyetértés, hogy sok szempontból logikus lépés lenne a Yahoo! részéről.
Felvásárláskényszer a Yahho!-nál ■ A jól értesültek azt rebesgetik, hogy a tárgyalások a vége felé járnak, és a két cég akár már ezen a héten bejelentheti a felvásárlás tényét. Az
All Things D munkatársai által megszellőztetett sztorit erősíti a Yahoo! pénzügyi vezetőjének (Ken Goldman) ezen a héten, a
JP Morgan bostoni konferenciáján adott nyilatkozata, amiben arra tér ki, hogy a cégnek több felhasználót kell szereznie a 18-24 éves korosztályból. Goldman szerint a folyamatot egy erős marketingkampánnyal megtámogatva az a kimondott cél, hogy a Yahoo! újra „menő” legyen a fiatalok szemében, hiszen ez a faktor eltűnt a cég imidzséből az utóbbi évek során.
Marissa Mayer a Yahoo! CIO-ja: szükségük van a fiatalokra
Marissa Mayer érdeklődése a Tumblr iránt nem újkeletű. Még a Google kötelékében dolgozott, amikor felkeltette a figyelmét a blogrendszer, folyamatosan figyelemmel kísérte annak gyors fejlődését és mióta a Yahoo!-nál van, azóta is több találkozó történt David Karppal, a Tumblr vezetőjével. Az ott posztoló, aktív közönség rendkívül értékes lenne a Yahoo! számára, illetve a felvásárlást erősíti az a tény is, hogy a Mayer az utóbbi időben több bizonytalan kimenetelű tárgyalást folytatott.
Márciusban kapott szárnyra a hír, hogy szemet vetett a France Telecom tulajdonában lévő Dailymotionre. Ott azonban nem a felvásárlás, hanem a részesedés szerzése lett volna a cél. Néhány napja pedig
ugyancsak az All Things D értesülése szerint az on-demand videós streaming oldal, a Hulu felvásárlását célzó tárgyalások kezdődtek. A mintegy 3 millió előfizetővel rendelkező oldal jelenleg az NBC Universal, a Fox Broadcasting és a Disney-ABC tulajdonában van.
Mit hozhat a Tumblr a konyhára? ■ A Tumblr megfelelő üzleti modelljének megtalálása és kidolgozása nem egyszerű feladat a vezetők számára, mivel a felhasználók hozzászoktak, hogy a felületükön nem jelennek meg reklámok, így ez az irány nem igazán járható. Karp korábban úgy nyilatkozott, hogy csak olyan hirdetés jelenhet meg a bloggerek oldalain, amelyek illeszkednek az ott található tartalmakhoz, a másik lehetőség pedig a felületek vállalkozások számára történő értékesítése, akik így a saját Tumblr oldalukon kínálhatják termékeiket, szolgáltatásaikat. További problémát jelent az is, hogy a Tumblr oldalain gyakori (értsd: töménytelen) a felnőtt tartalom, ami szintén sok céget visszatart, hogy megjelenjen a blogok bármelyikén.
David Karp, Tumblr: szükségük van a pénzre
A Magyarországon kevésbé elterjedt, 2007-ben indult mikroblog oldal alapítói eddig mintegy 125 millió dollár kockázati tőkét gyűjtöttek be. Mintegy 160 embert foglalkoztatnak, tavaly körülbelül 25 millió dollárt költöttek a működésükre. Bevételi forrásuk elsősorban a hirdetés, amiből tavaly 13 millió dollárt kasszíroztak, de állítólag idén bevételei elérhetik akár a 100 milliót is. A cég piaci értékét 800 millió dollárra becsülik, de David Karpék gyorsan el szeretnék érni az 1 milliárdos értéket. De nem csak a bevétel lehet vonzó. A Tumblr ma menő vállalkozás. A rajta futó blogok száma elérte a 107 milliót. Manapság már 80 millióhoz közelít a naponta publikált posztok száma – összesen mintegy 50,6 milliárd posztot publikáltak eddig az oldalon, a havi oldalletöltés pedig már tavaly év elején elérte a 13 milliárdot.