A Yahoo!-nak óriási szüksége van a fiatal felhasználókra, amit a 100 millió bloggal rendelkező a Tumblr szállítana.
Mióta Marissa Mayer a Yahoo! vezérigazgatója (2012 júliusa), azóta alig telik el úgy hónap, hogy a vállalat ne vásárolt volna meg egy startup céget. Az egyik, mesébe illő sztoriról mi is hírt adtunk, amikor egy 17 éves programozó fiatalember alkalmazását vásárolta meg 30 millió dollárért. A legújabb hírek szerint Mayer nem állt meg itt, és egy ideje egy sokkal nagyobb felhasználói bázissal rendelkező terméket keres, ami valószínűleg a mikroblogoknak otthont adó Tumblr lesz. Habár a hírt átvevő site-ok egyelőre csak lehetőségként (azaz egy nagy valószínűséggel bekövetkező pletykaként) beszélnek a felvásárlásról, abban nagy az egyetértés, hogy sok szempontból logikus lépés lenne a Yahoo! részéről.

Felvásárláskényszer a Yahho!-nál  A jól értesültek azt rebesgetik, hogy a tárgyalások a vége felé járnak, és a két cég akár már ezen a héten bejelentheti a felvásárlás tényét. Az All Things D munkatársai által megszellőztetett sztorit erősíti a Yahoo! pénzügyi vezetőjének (Ken Goldman) ezen a héten, a JP Morgan bostoni konferenciáján adott nyilatkozata, amiben arra tér ki, hogy a cégnek több felhasználót kell szereznie a 18-24 éves korosztályból. Goldman szerint a folyamatot egy erős marketingkampánnyal megtámogatva az a kimondott cél, hogy a Yahoo! újra „menő” legyen a fiatalok szemében, hiszen ez a faktor eltűnt a cég imidzséből az utóbbi évek során.
 

Marissa Mayer a Yahoo! CIO-ja: szükségük van a fiatalokra

Marissa Mayer érdeklődése a Tumblr iránt nem újkeletű. Még a Google kötelékében dolgozott, amikor felkeltette a figyelmét a blogrendszer, folyamatosan figyelemmel kísérte annak gyors fejlődését és mióta a Yahoo!-nál van, azóta is több találkozó történt David Karppal, a Tumblr vezetőjével. Az ott posztoló, aktív közönség rendkívül értékes lenne a Yahoo! számára, illetve a felvásárlást erősíti az a tény is, hogy a Mayer az utóbbi időben több bizonytalan kimenetelű tárgyalást folytatott.

Márciusban kapott szárnyra a hír, hogy szemet vetett a France Telecom tulajdonában lévő Dailymotionre. Ott azonban nem a felvásárlás, hanem a részesedés szerzése lett volna a cél. Néhány napja pedig ugyancsak az All Things D értesülése szerint az on-demand videós streaming oldal, a Hulu felvásárlását célzó tárgyalások kezdődtek. A mintegy 3 millió előfizetővel rendelkező oldal jelenleg az NBC Universal, a Fox Broadcasting és a Disney-ABC tulajdonában van.

Mit hozhat a Tumblr a konyhára? ■ A Tumblr megfelelő üzleti modelljének megtalálása és kidolgozása nem egyszerű feladat a vezetők számára, mivel a felhasználók hozzászoktak, hogy a felületükön nem jelennek meg reklámok, így ez az irány nem igazán járható. Karp korábban úgy nyilatkozott, hogy csak olyan hirdetés jelenhet meg a bloggerek oldalain, amelyek illeszkednek az ott található tartalmakhoz, a másik lehetőség pedig a felületek vállalkozások számára történő értékesítése, akik így a saját Tumblr oldalukon kínálhatják termékeiket, szolgáltatásaikat. További problémát jelent az is, hogy a Tumblr oldalain gyakori (értsd: töménytelen) a felnőtt tartalom, ami szintén sok céget visszatart, hogy megjelenjen a blogok bármelyikén.

David Karp, Tumblr: szükségük van a pénzre

A Magyarországon kevésbé elterjedt, 2007-ben indult mikroblog oldal alapítói eddig mintegy 125 millió dollár kockázati tőkét gyűjtöttek be. Mintegy 160 embert foglalkoztatnak, tavaly körülbelül 25 millió dollárt költöttek a működésükre. Bevételi forrásuk elsősorban a hirdetés, amiből tavaly 13 millió dollárt kasszíroztak, de állítólag idén bevételei elérhetik akár a 100 milliót is. A cég piaci értékét 800 millió dollárra becsülik, de David Karpék gyorsan el szeretnék érni az 1 milliárdos értéket. De nem csak a bevétel lehet vonzó. A Tumblr ma menő vállalkozás. A rajta futó blogok száma elérte a 107 milliót. Manapság már 80 millióhoz közelít a naponta publikált posztok száma – összesen mintegy 50,6 milliárd posztot publikáltak eddig az oldalon, a havi oldalletöltés pedig már tavaly év elején elérte a 13 milliárdot.

Nagyot nőtt a Tumblr 
Dollármilliókat fizet a tinédzser alkalmazásáért a Yahoo!
Milliárdos felvásárlásra készül a Facebook 

Az OpenAI kezdi elveszíteni a fonalat a saját szabályai között

A japán Studio Ghibli stílusában generált mémekkel nemcsak a generatív MI és annak fejlesztői gázolnak egyre mélyebbre az ízléstelenségben, hanem az is kiderült, hogy házon belül sem egyértelmű számukra a szerzői jogok kezelése.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.