Új, a cég versenyképességét fokozni képes működési modellben kezdte az évet a hivatalosan másfél éve, öt cég összevonásával létrejött mamut szolgáltató cég, a T-Systems Magyarország. (Az ötödik cég, a Daten-Kontor csak 2013 áprilisától olvadt be a vállalatba.)
Az összevonást hosszas előkészítés előzte meg. A koncepció és a folyamat kidolgozása már Papp István vezérigazgatósága alatt elkezdődött, majd a cég jelenlegi vezérigazgatója, Rékasi Tibor folytatta a munkát, de a műre Budafoki Róbert tehette fel a koronát.
Az egyesítés utáni aprómunkát azonban már ismét Rékasi végezte el, miután Budafoki Róbert tavaly szeptember végén, szűk két és fél év után váratlanul távozott a cégtől.
Az új működési modell révén, amelyben az idei évtől működik a cég, elsősorban az infokommunikációs technológiákban végbemenő, konvergens folyamatokból adódó előnyöket szeretné jobban kiaknázni a cég. Ez abban is segítene, hogy az ügyfeleik speciális igényeit is rugalmasan ki tudják szolgálni.
Irány a nemzetközi piac!
A folyamattal kapcsolatban Rékasi Tibor vezérigazgatót idézi a cég sajtóközleménye: "Az egységesített, több mint 1800 főt foglalkoztató cég első éve a szinergikus megoldások és a minél átfogóbb portfólió kialakításával telt. A jogi és működésbeli integrációt követően a 2013 végén elindított működési modellváltás az újabb lépés, aminek eredményeként egy ügyfélközpontú vállalat jött létre, amelynek tevékenységét elsősorban az egyes iparágak (az államigazgatási, az egészségügyi, a pénzügy, a kereskedelmi, az ipari és a közlekedési szektor) mélyreható ismerete, valamint az ügyfelek igényeinek teljes körű kiszolgálása határozza meg."
Az új működési modellben a konzultatív módon dolgozó értékesítési szervezet mellett a megvalósítói oldalon egy szervezetbe kerülnek az egymással konvergáló megoldások és szolgáltatások. Ez segíti a cég széles portfóliójából adódó előnyök kihasználását, ami azért is fontos, mert a jövőben a cég nagyobb hangsúlyt kíván helyezni arra, hogy integrált megoldásokat kínáljon. A vállalati stratégiában kiemelt szerepet kapott a nemzetközi fókusz, amely az értékesítési szervezet felépítését is meghatározza. A nemzetközi mpaicok felé nyitást egy ideje már emlegetik a cégnél, ami logikus is, tekintve, hogy a cég a jelenlegi súlya mellett csak a hazai piacra koncentrálva igencsak korlátozott növekedési kilátásokkal bírna.
Régi és új emberek a menedzsmentben
Az új modellhez igazították a cégvezetést is, bár ez jobbára csak a feladatok újraosztását jelentette. A vezérigazgatói posztot továbbra is Rékasi Tibor tölti be, aki egyben a Magyar Telekom vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese is. Az értékesítési szervezet munkáját a továbbiakban Németh Zoltán vezérigazgató-helyettes, aki korábban a KFKI Zrt. általános ügyvezető-helyetteseként és a horizontális értékesítés vezetőjeként is szerezhetett tapasztalatokat ezen a területen. Az infokommunikációs megoldásokért felelős, megvalósítói feladatokat ellátó szervezeti egységet Ragoncsa Géza vezérigazgató-helyettes irányítja, aki korábbi munkahelyén, az IQSYS-ben is – egy rövid, operatív vezetői kitérőt leszámítva – elsősorban a megvalósításért felelt.
Vezérigazgató-helyettesi szintre kerül a gazdasági terület irányítása is, és kibővül operációs, vállalatműködtetési feladatokkal; ezt a területet idén január 1-jétől a Magyar Telekom eddigi stratégiai befektetési menedzsment igazgatója, Németh Mihály tölti be. A programigazgató Frank Pölcz, aki tavaly augusztus óta látja el ezt a feladatkört. Az értékesítés-támogatásért Stanga Gyula igazgató felel, aki két éve dolgozik a cégnél igazgatóként értékesítési területen.
A T-Systems Magyarország humánerőforrás-menedzsment igazgatója továbbra is Sáfrány Lilla. Az átalakítással egyidejűleg bekerült a cég felső vezetésébe Bánhegyi Zsófia marketing és kommunikációs igazgató és Endersz Frigyes versenyképesség-fejlesztési igazgató is.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak