A napokban felröppent a hír, hogy a Lenovo önálló, az addigi termékvonaltól teljesen független márkával fog piacra lépni, aminek a modelljeit kizárólag online felületeken szeretnék értékesíteni. A nagy rivális Huawei tegnap este Berlinben valami egészen hasonlóról számolt be: jön a Honor, ami minden szempontból elszakad az anyacégtől, és önállóan szeretne megállni a lábán.
Európai újrahasznosítás
A Honor egyébként ismert lehet azoknak, akik jobban érdeklődnek a Huawei termékek iránt, hiszen ilyen névvel jelent már készülék a kínai piacon. Európának azonban még újdonsággal szolgálhat, az pedig főleg, hogy a kommunikációban, és az elnevezésekben sehol sem jelenik meg az anyacég neve. A Mobilarena helyszíni beszámolójából is az derül ki, hogy a kínaiak kínosan kerülték a Huawei név kimondását, ami érthető is annak ismeretében, hogy a fejlesztéseken kívül az összes többi területet (marketing, ügyfélszolgálat, stb.) a Honor maga fog intézni a jövőben.
A Honor széria már több készülékből áll, de a tegnapi európai premier középpontjában a 6-os készülék állt. A megfizethető középkategóriába célzott mobil 5 colos, full HD felbontású kijelzővel, értelemszerűen a Huawei saját gyártású, négymagos processzorával, 13 megapixeles kamerával, és LTE (Cat6) támogatással érkezik majd a piacra. Az alapokat itt is az Android adja, a kezelőfelület pedig a már jól megismert Emotion UI, annak is valószínűleg a legfrissebb kiadása.
Íme a Honor 6
A Honor család forgalmazása egy olcsóbb modellel (3C) kiegészülve hamarosan hazánkban elindul, amihez a cég egy kevésbé megszokott értékesítési modellt választott. A telefonok nem szolgáltatóknál, előfizetési konstrukciókban, vagy márkaboltokban lesznek elérhetők, hanem kizárólag online felületeken lehet őket megvásárolni, amit a Mobilarena értesülései szerint nálunk az Edigital fog biztosítani.
A fiatalokat célozzák be
A készülődésnek már korábban is látszódtak a jelei: elindult a Honor Magyarország néven futó Facebook oldal, valamint hasonló elnevezéssel Twitter csatorna is nyílt. Ez is arról tanúskodik, hogy a márka a fiatalokat célozza, őket pedig elsősorban a közösségi csatornákon keresztül szeretnék elérni az üzenetekkel és ajánlatokkal.
A hírhez kapcsolódik, hogy a Huawei tegnap jelentette be harmadik negyedévi, a fogyasztói üzletágára vonatkozó üzleti jelentését, ami alapvetően jó tendenciákat tükröz: ebben az időszakban a Huawei összesen 32,03 millió készüléket szállított ki, ami 26 százalékos növekedést az előző év ezen időszakában regisztrált eredményhez képest. A közép- és felsőkategóriás készülékek 162 százalékos növekedést értek el, ez az összes szállítás 26 százalékát jelenti. Mindez elsősorban az Ascend P7, valamint a Mate 7 sikerének köszönhető: előbbiből eddig 3 millió darab talált gazdára.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak