Az NFM szerint az Ubernek is teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket.

Várható volt, hogy az Uber hazai színre lépésével (a külföldi példákra rímelve) a magyar szakmai szervezetek, hivatalok, minisztériumok közös erővel próbálják megfejteni és a jelenlegi szabályozásba beilleszteni a sharing economy e példáját. Az NFM ebben a folyamatban odáig jutott, hogy nincs kifogása az Uber ellen, amennyiben az teljesíti a jogszabályokban foglalt kötelezettségeket.

Veszélyben az utasok érdeke

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium abból indul ki, hogy a „személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.” Azaz a terület szabályozva van, legyen szó a vállalkozásról, az autóról, vagy az azt vezető sofőrről.

Az NFM-nek egyébként semmi problémája az Uber fuvarszerzési tevékenységével, ameddig az a „hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek” betartásával történik. Mert ha ez érvényesül, akkor az Uber sem tér el egy átlagos taxitársaságtól, legfeljebb annyiban más, esetleg több, hogy az utasok megszerzésére korszerűbb módszert (okostelefonos alkalmazás) használ.

A közlemény arra is felhívja a figyelmet, hogy azt Uber semmiképpen sem szerezhet versenyelőnyt  „más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben” azzal, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységet szabályozó jogszabályokban foglaltakat. Hiszen az NFM véleménye szerint ez az „indokolatlan engedékenység” sértené az utasok érdekeit, valamint „veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.”

Megosztó megosztás

Az Uber múlt hét szerdán indult el hivatalosan hazánkban, ami kapcsán interjút készítettünk a cég régiós terjeszkedéséért felelős vezetőjével. Patrick Studener a beszélgetés alatt egyértelművé tette, hogy az Uber nem taxis cég, nem végez személyszállítási tevékenységet, e helyett egy technológiai vállalkozásról van szó, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók a városon belül vezető útjaik alatt megosszák másokkal gépjárművüket, amiért az utas hozzájárulással „fizet”.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.