Az első negyedévhez képest 30 százalékkal nőtt a hazai elektronikus kereskedelem forgalma az ápristól június végéig tartó periódusban.

Optimistábbak lettek a hazai elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek az év második negyedévében - derül ki a GKI és az Árukereső.hu közös felméréséből. A pozitív hangulatváltozáshoz valószínűleg erősen hozzájárult az, hogy a vásárlások volumene mintegy 30 százalékkal hízott.

Játék és lakberendezés

Az 550 áruház bevonásával végzett kutatás az e-kereskedelem hat legnagyobb szektorára koncentrált. Ezekre összesen 35 milliárd forintot költöttek a vásárlók, ami jelentős elmozdulás az év első negyedévében realizált 27 milliárdhoz képest.

A legnagyobb mértékben a lakberendezési és kertápolási termékeket csoportosító kategória nőtt: a 2,7 milliárdos forgalom közel 70 százalékos negyedéves javulást mutat. A játék és kultúra szegmens szintén magára talált, hiszen a 7 milliárd forintnyi eladás több mint 40 százalékkal nagyobb forgalmat eredményezett. A vizsgált kategóriák közül továbbra is a műszaki cikkek vezetik a listát. Elektronikai és szórakoztató eszközökre 11,1 milliárdot költöttünk, amiben vastagon benne van a nyáron rendezett focivébé például televízió-vásárlásra ösztönző hatása.

Javuló hangulatban

A kutatás vizsgálta az elektronikus kereskedelmi szektor szereplőinek pillanatnyi hangulatát is. Az Online Kiskereskedelmi Index (OKI) értéke a közelmúlt üzleti eredményeire, a közeljövő lehetőségeire és a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozásokra adott válaszokból állít elő egyetlen mérőszámot.
 


Míg a hagyományos kiskereskedelem szereplőinek tapasztalatait, várakozásait mérő GKI index csökkenést mutat az előző negyedévre vonatkozóan, addig az OKI index 14 ponttal emelkedett. Igaz, ehhez az is kellett, hogy a karácsony utáni évkezdet meglehetősen apatikusra sikeredjen. Idén májusban ennek következtében 13 ponttal romlott a hangulatindex.

Piaci hírek

Szuperalkalmazással és nagy adag cinizmussal jelent meg az X a CES-en

A közösségi platform a kifizetéseket és a tartalomgyártók lehetőségeit is örökre megváltoztatná új szolgáltatásaival, de közben finoman hülyének nézi a közönséget.
 
Egy cég legacy rendszerei, fejlődési tervei mellett a belső kompetenciái és a beruházási készsége is befolyásolják, hogy milyen SD-WAN modellt érdemes választania.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.