Optimistábbak lettek a hazai elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek az év második negyedévében - derül ki a GKI és az Árukereső.hu közös felméréséből. A pozitív hangulatváltozáshoz valószínűleg erősen hozzájárult az, hogy a vásárlások volumene mintegy 30 százalékkal hízott.
Játék és lakberendezés
Az 550 áruház bevonásával végzett kutatás az e-kereskedelem hat legnagyobb szektorára koncentrált. Ezekre összesen 35 milliárd forintot költöttek a vásárlók, ami jelentős elmozdulás az év első negyedévében realizált 27 milliárdhoz képest.
A legnagyobb mértékben a lakberendezési és kertápolási termékeket csoportosító kategória nőtt: a 2,7 milliárdos forgalom közel 70 százalékos negyedéves javulást mutat. A játék és kultúra szegmens szintén magára talált, hiszen a 7 milliárd forintnyi eladás több mint 40 százalékkal nagyobb forgalmat eredményezett. A vizsgált kategóriák közül továbbra is a műszaki cikkek vezetik a listát. Elektronikai és szórakoztató eszközökre 11,1 milliárdot költöttünk, amiben vastagon benne van a nyáron rendezett focivébé például televízió-vásárlásra ösztönző hatása.
Javuló hangulatban
A kutatás vizsgálta az elektronikus kereskedelmi szektor szereplőinek pillanatnyi hangulatát is. Az Online Kiskereskedelmi Index (OKI) értéke a közelmúlt üzleti eredményeire, a közeljövő lehetőségeire és a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozásokra adott válaszokból állít elő egyetlen mérőszámot.
Míg a hagyományos kiskereskedelem szereplőinek tapasztalatait, várakozásait mérő GKI index csökkenést mutat az előző negyedévre vonatkozóan, addig az OKI index 14 ponttal emelkedett. Igaz, ehhez az is kellett, hogy a karácsony utáni évkezdet meglehetősen apatikusra sikeredjen. Idén májusban ennek következtében 13 ponttal romlott a hangulatindex.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak