A kínai mobilgyártó messze elmaradt a várakozásoktól és a jövője sem túl biztató.

Nagyot fordult a világ az aktuális kínai csodagyerekkel, pedig a nyáron még jól álltak a dolgok. Akkor a Xiaomi büszkén jelentette be, hogy az első félévben 34,7 millió darab okostelefont adtak el, ami az előző évhez képest 33 százalékos növekedést hozott. A felfokozott hangulat, illetve a valóban dinamikus fejlődés Lei Jun CEO-t arra az ígéretre sarkallta, hogy év végére elérik a 100 milliós álomhatárt.

Nem jött össze a 100 millió

A cég nem húzhatta tovább és közzétette a tavalyi eredményeket: a Xiaomi 70 millió mobilon adott túl 2015-ben. A 100 milliótól való jelentős elmaradás okait a vállalat nem kommentálta, a szóvivő inkább arra hívta fel a figyelmet, hogy ezzel az eredménnyel a Xiaomi megnyerte az okostelefon gyártók 2015-ös versenyét Kínában.

A visszaesés okai között szerepel egyrészt a kínai piac általános gyengélkedése, ami egész 2015-re jellemző volt. Másrészt a Xiaomi nulláról való rohamos fejlődését mostanra tudta megállítani a helyi konkurencia (Huawei, Lenovo), ezzel együtt a folyamatosan telítődő, túlterhelt kínai piac sem tett jót az addigi dinamikának. Végül a mindössze 5 éve piacon lévő és még mindig startupként emlegetett cég külföldi (India, Brazília) törekvései sem hozták a várt eredményeket.

A Xiaomi által értékesített mobilok száma, illetve a növekedési görbe 2012. és 2015. között

A Reuters által idézett elemzői vélemények szerint a Xiaomi egyik gyenge pontja a szűkös portfólió. Az okostelefonok alkotják a teljes kínálat túlnyomó részét és a bevételek 90 százaléka is ezekből a termékekből származik. A cég 2015-re 14,5 százalékos bevétel növekedést tudott felmutatni, ami messze elmarad a korábbi évek számaitól, de még mindig több, mint a teljes piacra jellemző 12%-os fejlődés.

Nem túl erős a jövőkép

Erre az évre kicsit optimistább becslések láttak napvilágot. A tervezett amerikai, európai piacra lépes miatt az elemzők 16 százalékos növekedést jósolnak a Xiaominak, de ehhez rendre hozzáteszik, hogy a probléma nem is a közeli, hanem inkább a hosszú távú kilátásokkal van. Általános vélemény a gyártó kapcsán, hogy a nyomott áron piacra dobott, de jó minőségű készülékek stratégiáját üzletileg nem lehet sokáig fenntartani, ami alapján a cég teljes jövője és eddigi felértékelései is megkérdőjelezhetők.

Mindez egyelőre az aktuális üzleti eredményeken nem vehető észre. Az IDC 2015 harmadik negyedévére vonatkozó adatai azt mutatják, hogy a Xiaomi az ötödik helyet szerezte meg az okostelefon gyártók globális ranglistáján. Ezen az első helyet továbbra is a Samsung őrzi, akit az Apple, a Huawei és a Lenovo követ.

Mobilitás

Mindenki ezt szerette volna tudni. Megvan az új Android neve

Az Android N hivatalos neve a jövőben Nougat. Mire valaki megkérdezte a twitteren: miért nem Nutella?
 
Hirdetés

Magenta 1 Business – már vállalkozásoknak is!

Együtt kedvezőbb: mobil- és vezetékes szolgáltatások, valamint informatikai megoldások egy csomagban a Telekomtól.

A legfrissebb felhős biztonsági fejlesztéseknek köszönhetően védettebbé válhatnak az adatok, mint valaha. Az aktuális fenyegetések után az ezekre adott válaszokat járjuk körül.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Ezért fontos a felderítési idő az ipari hálózatoknál

Az IoT korában az ipari hálózatok biztonságát is újra kell gondolni. Az egyik kulcseleme lehet a védelemnek, ha rövid idő alatt felderíthető egy incidens.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.