A kínai mobilgyártó messze elmaradt a várakozásoktól és a jövője sem túl biztató.

Nagyot fordult a világ az aktuális kínai csodagyerekkel, pedig a nyáron még jól álltak a dolgok. Akkor a Xiaomi büszkén jelentette be, hogy az első félévben 34,7 millió darab okostelefont adtak el, ami az előző évhez képest 33 százalékos növekedést hozott. A felfokozott hangulat, illetve a valóban dinamikus fejlődés Lei Jun CEO-t arra az ígéretre sarkallta, hogy év végére elérik a 100 milliós álomhatárt.

Nem jött össze a 100 millió

A cég nem húzhatta tovább és közzétette a tavalyi eredményeket: a Xiaomi 70 millió mobilon adott túl 2015-ben. A 100 milliótól való jelentős elmaradás okait a vállalat nem kommentálta, a szóvivő inkább arra hívta fel a figyelmet, hogy ezzel az eredménnyel a Xiaomi megnyerte az okostelefon gyártók 2015-ös versenyét Kínában.

A visszaesés okai között szerepel egyrészt a kínai piac általános gyengélkedése, ami egész 2015-re jellemző volt. Másrészt a Xiaomi nulláról való rohamos fejlődését mostanra tudta megállítani a helyi konkurencia (Huawei, Lenovo), ezzel együtt a folyamatosan telítődő, túlterhelt kínai piac sem tett jót az addigi dinamikának. Végül a mindössze 5 éve piacon lévő és még mindig startupként emlegetett cég külföldi (India, Brazília) törekvései sem hozták a várt eredményeket.

A Xiaomi által értékesített mobilok száma, illetve a növekedési görbe 2012. és 2015. között

A Reuters által idézett elemzői vélemények szerint a Xiaomi egyik gyenge pontja a szűkös portfólió. Az okostelefonok alkotják a teljes kínálat túlnyomó részét és a bevételek 90 százaléka is ezekből a termékekből származik. A cég 2015-re 14,5 százalékos bevétel növekedést tudott felmutatni, ami messze elmarad a korábbi évek számaitól, de még mindig több, mint a teljes piacra jellemző 12%-os fejlődés.

Nem túl erős a jövőkép

Erre az évre kicsit optimistább becslések láttak napvilágot. A tervezett amerikai, európai piacra lépes miatt az elemzők 16 százalékos növekedést jósolnak a Xiaominak, de ehhez rendre hozzáteszik, hogy a probléma nem is a közeli, hanem inkább a hosszú távú kilátásokkal van. Általános vélemény a gyártó kapcsán, hogy a nyomott áron piacra dobott, de jó minőségű készülékek stratégiáját üzletileg nem lehet sokáig fenntartani, ami alapján a cég teljes jövője és eddigi felértékelései is megkérdőjelezhetők.

Mindez egyelőre az aktuális üzleti eredményeken nem vehető észre. Az IDC 2015 harmadik negyedévére vonatkozó adatai azt mutatják, hogy a Xiaomi az ötödik helyet szerezte meg az okostelefon gyártók globális ranglistáján. Ezen az első helyet továbbra is a Samsung őrzi, akit az Apple, a Huawei és a Lenovo követ.

Mobilitás

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.