A kínai mobilgyártó messze elmaradt a várakozásoktól és a jövője sem túl biztató.

Nagyot fordult a világ az aktuális kínai csodagyerekkel, pedig a nyáron még jól álltak a dolgok. Akkor a Xiaomi büszkén jelentette be, hogy az első félévben 34,7 millió darab okostelefont adtak el, ami az előző évhez képest 33 százalékos növekedést hozott. A felfokozott hangulat, illetve a valóban dinamikus fejlődés Lei Jun CEO-t arra az ígéretre sarkallta, hogy év végére elérik a 100 milliós álomhatárt.

Nem jött össze a 100 millió

A cég nem húzhatta tovább és közzétette a tavalyi eredményeket: a Xiaomi 70 millió mobilon adott túl 2015-ben. A 100 milliótól való jelentős elmaradás okait a vállalat nem kommentálta, a szóvivő inkább arra hívta fel a figyelmet, hogy ezzel az eredménnyel a Xiaomi megnyerte az okostelefon gyártók 2015-ös versenyét Kínában.

A visszaesés okai között szerepel egyrészt a kínai piac általános gyengélkedése, ami egész 2015-re jellemző volt. Másrészt a Xiaomi nulláról való rohamos fejlődését mostanra tudta megállítani a helyi konkurencia (Huawei, Lenovo), ezzel együtt a folyamatosan telítődő, túlterhelt kínai piac sem tett jót az addigi dinamikának. Végül a mindössze 5 éve piacon lévő és még mindig startupként emlegetett cég külföldi (India, Brazília) törekvései sem hozták a várt eredményeket.

A Xiaomi által értékesített mobilok száma, illetve a növekedési görbe 2012. és 2015. között

A Reuters által idézett elemzői vélemények szerint a Xiaomi egyik gyenge pontja a szűkös portfólió. Az okostelefonok alkotják a teljes kínálat túlnyomó részét és a bevételek 90 százaléka is ezekből a termékekből származik. A cég 2015-re 14,5 százalékos bevétel növekedést tudott felmutatni, ami messze elmarad a korábbi évek számaitól, de még mindig több, mint a teljes piacra jellemző 12%-os fejlődés.

Nem túl erős a jövőkép

Erre az évre kicsit optimistább becslések láttak napvilágot. A tervezett amerikai, európai piacra lépes miatt az elemzők 16 százalékos növekedést jósolnak a Xiaominak, de ehhez rendre hozzáteszik, hogy a probléma nem is a közeli, hanem inkább a hosszú távú kilátásokkal van. Általános vélemény a gyártó kapcsán, hogy a nyomott áron piacra dobott, de jó minőségű készülékek stratégiáját üzletileg nem lehet sokáig fenntartani, ami alapján a cég teljes jövője és eddigi felértékelései is megkérdőjelezhetők.

Mindez egyelőre az aktuális üzleti eredményeken nem vehető észre. Az IDC 2015 harmadik negyedévére vonatkozó adatai azt mutatják, hogy a Xiaomi az ötödik helyet szerezte meg az okostelefon gyártók globális ranglistáján. Ezen az első helyet továbbra is a Samsung őrzi, akit az Apple, a Huawei és a Lenovo követ.

Mobilitás

Még az idén jön az első repülő taxi

Legalábbis az Airbus ezt szeretné, a cég már ebben az évben összehozná az egyetlen utast szállító, önvezető légi taxi éles tesztjét.
 
Inspiráló munkakörnyezet, kreatív szakmai kihívások és csak ezután következne a bér? Utánajártunk, mit várnak el a hazai IT-szakemberek a mai munkaerőpiacon?

a melléklet támogatója az IThon.info

Hirdetés

Iránytű az IT piac kihívásaira

Mi lehet az alternatíva az informatikus munkaerőhiány csökkentésére, ha már a telefont szinte fel sem veszik, a LinkedIn-ről pedig leiratkoznak az IT szakemberek a túlontúl sok hasonló megkeresés miatt?

A VISZ az Infotér konferencián tárgyalta ki az IT-szakma képzési és munkaerő-piaci problémáit oktatási szakértők és cégvezetők segítségével.

2 millió forinttal díjazza a VISZ a legjobb középiskolát

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.