A fogyasztói piacokra szánt újdonságok vitték kedden a prímet a Microsoft washingtoni partnerkonferenciájának, ahol ismertették azt is, hogy a vállalat miként támogatja partnercégeit a felhőszolgáltatások nyereséges terjesztésében. Kevin Turner operatív vezető szerdán a cég növekedési stratégiáját ismertette.
A Microsoft éves Wordwide Partner Conference (WPC) rendezvényének második napján
a szoftvercég stratégiájának ismertetéséről a partnerek támogatására helyeződött a hangsúly.
Jon Roskill, akit a napokban neveztek ki a Microsoft értékesítési csatornákért felelős vezetőjévé, bemutatta azokat az eszközöket és támogatási szolgáltatásokat, amelyekkal a Microsoft partnercégei eredményesen győzhetik meg a potenciális ügyfeleket a felhőalapú (cloud computing), azaz igény szerint felhasználható online szolgáltatások előnyeiről.
"A felhőalapú szolgáltatások felmemelkedésével teljesen átalakul a következő években az informatikai iparág képe, amiben a Microsoft vezető szerepet kíván betölteni, és lehetőséget akar teremteni a partnerei számára is, hogy új üzleteket köthessenek" - fogalmazott Roskill.
Teljes hátszéllel | Roskill előadásában
számos eszközt, erőforrást és kereskedelmi támogatást ígért azoknak a partnereknek, amelyek a cloud megoldásokra építve akarnak szolgáltatásokat nyújtani; a leginkább elkötelezett partnerek idén novembertől a Cloud Accelerate Partner címet is használhatják. A rendelkezésükre álló erőforrások között a Microsoft partnercsoportjának vezetője a
Microsoft Cloud Essentials szolgáltatást, továbbá a
Business Builder for Cloud Services és
Cloud Profitability Modeler eszközöket sorolta fel.
"A Cloud Accelerate partnerek 250 felhasználóig ingyenesen vehetik majd igénybe saját munkájukhoz a Microsoft valamennyi online szolgáltatását, emellett pedig meghatározott óraszámban pre-sales és bevezetési támogatást is kaphatnak a Microsofttól" - ismertette Roskill az új program részleteit. Változnak a hagyományos partneri elnevezések is, a szint mellett a jövőben azt a területet is megnevezik, amelynek terén a partnercég kompetenciával rendelkezik (például Gold Business Intelligence Partner, Silver Search Partner stb.)
Minden képernyőn | Korábban a WPC konferenciák jellemzően a Microsoft vállalatok számára kínált termékeiről és szolgáltatásairól szóltak, ám idén első alkalommal a fogyasztói piac újdonságairól is külön blokk szólt. A témák között leghangsúlyosabban a Windows Phone 7, a Windows Live, az Xbox 360 és a Kinect szerepeltek.
"A választóvonal a vállalati és a fogyasztói informatika között egyre inkább eltűnik, mivel azt az élményt szeretnénk a munkahelyen is megkapni, amit az otthoni eszközökön már elérhetünk" - hangsúlyozta
Brad Brooks, a Microsoft fogyasztói termékekért felelős részlegének marketing-alelnöke. A PC-k ugyan a Microsoft szerint a jövőben sem fognak eltűnni, de egyre fontosabb lesz, hogy ugyanazokat a képes, hang- vagy videótartalmakat a különböző eszközökön – táblagépen, mobiltelefonon vagy tévéképernyőn – is el lehessen érni.
A konferencián azt demonstrálták, hogy a Windows 7 és a Windows Live szolgáltatásainak használatával hogyan lehet azonnal szinkronizálni a tartalmakat. Emellett az új Windows Live Messenger azonnali üzenetküldő szoftvert is bemutatták, amelyben az összes nagyobb közösségi oldalt integráltan lehet majd kezelni, emellett a videóbeszélgetésbe képeket, Flash vagy Youtube videókat is be lehet illeszteni.
Andy Lees, a mobil kommunikációért felelős alelnök előadásában azt
mutatta be, hogy a Windows Phone 7-hez egy új Windows Phone Live szolgáltatás kapcsolódik majd, amelynek segítségével például arra is lehetőség lesz, hogy az elveszett telefon helyét beazonosítsa a felhasználó, de le is lehet zárni távolról, vagy akár a telefon teljes tartalmát törölni lehet. A Microsoft bejelentette, hogy keddtől elérhető a a Windows Phone 7 fejlesztői csomagjának végső bétaverziója, a fejlesztőknek pedig mostantól fejlesztői telefont is szállítanak, hogy élesben ki tudják próbálni az alkalmazásokat.
Az Xbox marketingvezetője,
Molly O'Donnell bemutatta az Xbox 360 játékkonzolok legújabb generációját, emellett pedig a hetekben bemutatott Kinect kontrollert is (erről szól a fenti videó), amelyhez a novemberi piacra dobásra időzítve első körben 15 játékot is kínálnak majd.
Felhő minden otthonba! | "35 éve mindenki azt gondolta a Microsoft alapítóiról, hogy őrültek, mert minden otthonba PC-t álmodtak. Most új világba megyünk: minden eszköz, alkalmazás, ember össze lesz kötve egymással. A vállalati ügyfelek nem akarnak több szoftverfrissítést és karbantartást, hanem egyszerűen folyamatosan elérhető felhőszolgáltatásokat akarnak" - erősítette meg a Microsoft felhőszolgáltatások iránti elkötelezettségét
Kevin Turner, a Microsoft operatív vezérigazgatója.
Kevin Turner hangsúlyozta: a Microsoft erős jelenléttel bír a személyes felhőszolgáltatások terén, amit 530 millió Live ID, 368 millió Hotmail felhasználó, 303 millió Live Messenger felhasználó és 25 millió Xbox Live user fémjelez, míg a Bing keresőszolgáltatás immár 4 milliárd keresést szolgál ki havonta. A vezér szerint a kereskedelmi cloud szolgáltatások terén is mára egyértelmű piacvezetőkké váltak. Hozzátette: a vállalat 15 kulcspiaca közül 13-ban növelni tudta részesedését, egyedül a böngésző és a mobil területén maradtak le; ugyanakkor az Internet Explorer 9 és a Windows Phone 7 operációs rendszer megjelenésétől is újbóli erősödést várnak.
A Microsoft a jelek szerint mindent egy lapra tesz fel: a cég tavaly 9 milliárd, idén pedig már 9,5 milliárd dollárt szán kutatás-fejlesztésre; amíg jelenleg a szoftvercég fejlesztőinek 70 százaléka a dolgozik cloud termékeken, 3 év múlva már 90 százalékuk fog felhőszoftverek fejlesztésén dolgozni. Az amerikai szoftveróriás sokat vár a Windows 7 és a nemrég megjelent Office 2010 további terjedésétől, mivel felmérések szerint még mindig a világ PC-inek 85 százalékán fut XP, az egy évtizedes operációs rendszer cseréje pedig már szinte valamennyi ügyfélnél napirenden van.
Kevin Turner: "35 éve mindenki őrültnek gondolta Bill Gatest és Paul Allent, amikor PC-t álmodtak minden otthonba"
Lehetetlen megkerülni | A WPC konferencián közel kéttucat hazai partner képviseltette magát, közülük kérdeztünk meg két cégvezetőt, hogy miként értékelik a Microsoft felhőszolgáltatásokkal kapcsolatos stratégiáját. Schvarz Zoltán, az Xapt Hungary Kft. ügyvezető igazgatója az elejétől kezdve látogatja a konferenciákat, ő azt emelte ki, hogy a WPC konferenciái jellegzetesen egy központi téma köré épülnek fel, így amíg két éve a szoftverszolgáltatások (Software-as-a-Service - SaaS) voltak terítéken, addig idén a cloud computing volt a soros slágertéma.
A cégvezető ugyanakkor úgy vélekedett, hogy szűkebb területükön, a Microsoft Dynamics vállalatirányítási (Enterprise Resource Planning - ERP) rendszerek esetében még hasonló működésű cégeknél is sok olyan egyedi igény merült fel, ami szinte lehetetlenné teszi, hogy ezeket a cégeket a közeljövőben felhő alapú ERP-szolgáltatásokkal lehessen kiszolgálni. "Csak abban az esetben lehetne ilyen szolgáltatásokat nyújtani, ha valamilyen külső kényszerítő erő, például valamilyen szabályozás tenné kötelezővé a cégek számára, hogy egységes felépítésű EPR-rendszert használjanak" - vélekedett a közelmúltban itthon az év informatikai vezetőjének megválasztott Schvarcz Zoltán.
Az egyszerűbb szolgáltatások esetében ugyanakkor sokkal egyértelműbbnek tűnik a jövő. "Olyan ez, mint egy ólomszállító kamion: választhatunk, hogy keresztbe fekszünk előtte vagy azt is, hogy utat építünk neki" - summázta a Microsoft és a partnerek viszonyát a felhőszolgáltatásokkal összefüggésben
Rónai Balázs, az Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója. A cloud computing szolgáltatások üzleti üzenete egyszerű, amit várhatóan egyre többen értenek meg: az egyszerűbb informatikai szolgáltatásokat ma már olcsóbban, kiszámítható költségek mellett lehet igénybe venni online szolgáltatásként. A kérdés az, hogy mikor érik meg a bizalom az ügyfelek részéről, és mikor jön el az a pont, amikor már a partneri kör is megérti, hogy a cloud computing milyen üzleti lehetőségeket tartogat számára.
"Ha nemsokára a céges telefon mellé hasonló havidíjért a távközlési szolgáltatónk céges levelezést vagy akár videókonferencia szolgáltatást is kínál majd szolgáltatásként, akkor lehetetlen lesz kikerülni, hogy valamennyi cég elgondolkozzon ezeknek az igénybe vételéről" - tette hozzá Rónai Balázs, aki már a saját ügyfélkörében is látja azokat a korai adaptáló cégeket, amelyek már most érdeklődnek a felhőszolgáltatások iránt.