Nemrég indította el ePrint szolgáltatását a HP - a közvetlen webes eléréssel rendelkező nyomtatókkal azonban egy olyan szolgáltatás is együtt járhat majd, amit már nem mindenki fogad kitörő örömmel.
Az év elején bejelentett ePrint technológiával felszerelt első megvásárolható nyomtatókat a múlt héten küldte boltokba a HP. Az ilyen nyomtatók saját IP címmel rendelkeznek, így a felhasználók akár PC nélkül is használhatják, csupán e-mailben el kell rá küldeni a nyomtatandó dokumentumot. Az így átküldött formátumok igen széles skálán mozognak, a hagyományos dokumentumoktól, weblapoktól a képfájlokon át a PDF-ig.
Az eszközök használatához ráadásul semmilyen speciális meghajtószoftver nem szükséges, gyakorlatilag bármilyen e-mail-képes eszközről vezérelhetjük őket - akár egy okostelefonról is küldhetünk rá printelnivalót. Ráadásul egy scheduled print nevű kényelmi szolgáltatás is rendelkezésre áll, amely segítségével előre beállíthatjuk, hogy valamilyen dokumentum (akár egy internetes magazin) nyomata automatikusan készüljön el egy adott időpontban. A nyomtatók sokak szerint halódó világába mindenképpen új színt visznek a készülékek, ám a HP legújabb terve üröm az örömben.
Új(ra) cél: a papír | Az újdonság azonban nem csak a felhasználók számára hasznos - a HP ugyanis szeretné, ha a készülékek eladása mellett máshonnan is befolyna némi bevétel az új technológiához kapcsolódóan. Épp ezért bejelentették, hogy már tesztelték is a célzott hirdetéseket tartalmazó nyomatokat, a fejlesztésben a Yahoo segítségét használták.
A teszt során az ePrint-kompatibilis készülékek felhasználóinak folyamatosan nyomtatták ki egy amerikai zenei magazin és egy napilap számait, melybe célzott hirdetéseket helyeztek el. Stephen Nigro, a HP képalkotási és nyomtatási üzletágának alelnöke pedig úgy nyilatkozott: a tapasztalatok alapján a felhasználók jól fogadták az újítást.
"Úgy láttuk, az embereket nem zavarják a hirdetések" - foglalta össze Nigro - "Leginkább azért lehet így, mert már mindenki hozzászokott a mindenfelé felbukkanó reklámokhoz, egyszerűen fel sem tűnik, ha bármilyen tartalom mellett megjelennek".
Személyre szabva | Mivel az ePrinteren egy jó része saját IP címmel rendelkezik majd (például azért, mert egy otthoni vagy akár vállalati hálózatban a routerhez kapcsolódik), a hirdetéseket ráadásul targetálni is lehet majd, hiszen az IP-k alapján távolról is megállapítható, hol található a világban az adott nyomtató. Emellett pedig a felhasználó által elküldött nyomtatandó anyagok elemzése alapján olyan targetálásra is lehetőség nyílik, amely a felhasználói szokások, érdeklődési körök alapján válasszon hirdetést.
Bár tény, hogy az internetes hirdetés folyamatos átalakulásban van, és állandóan keresi az új lehetőséget, egyelőre kétesélyes, valóban mindenki ennyire megszokta már a reklámokat, hogy egy nyomtatott dokumentumon is tolerálja majd őket - gondoljunk csak egy interneten kitöltött űrlapra vagy más hivatalos iratra. Ráadásul a behálózott világban az egyén szabadságjogait féltő szervezetek minden bizonnyal rászállnak majd erre az "új frontra" is, mondván, a Nagy Testvér már a nyomtatónkon keresztülhaladó dokumentumok alapján is figyel minket és jegyzetel...