Az Instagram videós funkciójának megjelenése drámai csökkenést eredményezett a Vine letöltésszámában.
Megtörtént az, amire számítani lehetett: a Vine tulajdonképpen megsemmisült, miután az Instagram frissítette alkalmazását, és bevezette a rövid videók felvételének és posztolásának lehetőségét. Erre június 20-án került sor, ami után az eredetileg is rövid mozgóképek megosztására készült Vine körüli aktivitás kevesebb mint harmadára esett vissza. A hanyatlás azóta is tart, és megállíthatatlannak látszik, ami azt jelenti, hogy a Twitter által fejlesztett és működtetett alkalmazás halálra van ítélve. 

Lejtmenet  Mindössze egy nappal az Instagram videós funkciójának bevezetése után a közösségi oldalakon megosztott Vine felvételek száma a Topsy Labs adatai szerint 40 százalékkal, 2,5 millióról, másfél millióra esett vissza. Ez azóta csak folytatódott, ugyanez a szám június közepén egy millió alá került (935 ezer megosztás naponta). 

Érdemes egy kicsit az AppStore adatait is böngészni, amiből kiderül a visszaesés dinamikája. A Vine az Egyesült Államok harmadik legnépszerűbb ingyenes iPhone appja volt még június közepén, amiből július 7-re a 16. hely maradt. Érdekes adalék, hogy utoljára június 13-án, azaz még az Instagram újítása előtt tudta megcsípni a toplista első helyét. Ha más, fontosabb piacokat nézünk, akkor ugyanaz a tendencia: Angliában június 15-én még a 7. volt a Vine, július 7-re azonban lecsúszott a 21. helyre. A szintén fajsúlyosnak számító brazil piacon a 16-ról a 86. (!) helyre esett vissza a Vine, míg Svédországban az ötödikről a 21. helyre került az alkalmazás. 


Megosztások alakulása a két alkalmazásból - június 20. a fordulópont
(a kép nagyítható)

A június 20. óta eltelt időt, illetve a letöltések és megosztások visszaesését figyelve érdekes jelenségre bukkanunk: a Vine iránti érdeklődés nem moderáltan csökkent, majd stabilizálódott egy bizonyos szinten, hanem visszaesés folyamatos. A Vine gazdái is érezték, hogy nagy a baj, így július harmadikán komoly frissítőcsomag érkezett az alkalmazáshoz.

Az új verzióben már vannak tematikus csatornák, új lehetőségekkel bővült a videók szerkesztése, effektezése, megjelent a „Revining” funkció, aminek segítségével a kedvelt videókat újra meg lehet osztani, végül pedig ott van a videók privát módja, amivel bizonyos felvételeket csak azoknak teszünk láthatóvá, akiknek mi szeretnénk. Miközben az említett funkciók sora akár egy teljesen új alkalmazásnak is a becsületére válna, a Vine esetében semmit sem használt, a visszaesés tovább folytatódott. 

13 kontra 130 millió  A szakértők szerint egy teljesen megszokott, evolúciós folyamat zajlik: a Vine a 13 milliós felhasználói bázisával képtelen tartani a lépést a 130 milliós táború Instagrammal. Az már sokkal érdekesebb kérdés, hogy azok a vállalkozások, melyek eddig a Vine-t használták termékeik, szolgáltatásaik népszerűsítésére, azok maradjanak ugyanazon a platformon, vagy váltsanak, esetleg mindkét helyen jelen legyenek.

Abban pedig mindenki egyetért, hogy a két alkalmazás harca a rövid videók jelentőségéről szól: arról, hogy egy új formátum hogyan képes átalakítani a felhasználói szokásokat, és ezzel egyidejűleg a hirdetők céljait.

Már videózhatnak is az Instagram felhasználók 
Rövid videókkal bővülhet az Instagram
Androidra is megjelent a Twitter videós appja 

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.