Gyors ütemben növelte árbevételét és felhasználóinak számát is a LinkedIn üzleti közösségi szolgáltatás a cég harmadik negyedéves gyorsjelentése szerint.
A LinkedIn üzleti közösségi site egy év alatt 60 százalékkal, 131,2 millióra növelte a felhasználóinak számát; az aktív havi egyedi látogatók száma az elmúlt időszakban átlagosan 87,6 millió volt - derül ki az amerikai szolgáltató harmadik negyedéves gyorsjelentéséből, amely a második a sorban, mióta tőzsdére ment a vállalat.
A LinkedIn idei harmadik negyedéves árbevétele 139,5 millió dollár volt, ami 126 százalékos növekedést mutat az elmúlt év azonos időszakában elért forgalomhoz képest. A vállalat még mindig veszteséges, de ennek mértéke a tavalyi harmadik negyedéves 4 millió dollárhoz képest immár csak 1,6 millió dollár volt. Immár az álláshirdetésekből származik a LinkedIn bevételének több mint fele, a hirdetésekből további 32 százaléka, de a prémium előfizetők is már a teljes árbevétel ötödét adják.
A LinkedIn negyedéves árbevétele (millió dollár)
Stabil növekedés ■ A LinkedIn az elmúlt években megszilárdította helyét a közösségi szolgáltatások piacán, ahol másoktól eltérően kifejezetten az üzletemberekre, valamint a munkavállalókra, illetve a nekik nyújtott álláshirdetésekre koncentrálnak. Az elmúlt időszakban több új funkcióval is előálltak, mint az álláskereső webes plugin, vagy a Classmates elnevezésű, a frissen végzett diákokat megcélzó eszköz.
Az elmúlt hónapokban több nyelvre is lefordították az oldalt (orosz, román és török, nemsokára pedig japán nyelven is elérhető lesz az oldal; magyarul továbbra sem). A vállalat több felvásárlást is végrehajtott, így bekebelezte a valósidejű kereséssel foglalkozó IndexTankot és a Connected nevű közösségi kapcsolatkezeléssel foglalkozó vállalkozást.