Bár Magyarország az egyes böngészők használatának arányait tekintve rég óta eltérő képet mutat, mint amit világszinten tapasztalnak, az utóbbi hónapokban nemcsak a számok, de még a trend sem volt ugyanaz.

A Net Applications webszerverek statisztikái alapján készít világszintű piacelemzést a webes böngészők használatáról. Az elmúlt időszak adatiból érdekes trendfordulót lehet megfigyelni. A már jó ideje folyamatosan teret vesztő Internet Explorer gyengülése májusban megállt, sőt az USA-ban három hónapja, míg világszinten két hónapja folyamatosan emelkedik a Microsoft böngészőjének piaci jelenléte. Ezt elsősorban legfőbb riválisa a Mozilla Firefox kárára sikerült elérni.


Májusban feltámadt az Explorer (Forrás: Net Applications)

Sok kicsi... | Százalékokban kifejezve ez azt jelenti, hogy a valamilyen Explorer verzióval böngészők aránya a májusi 59,75 júliusra 60,74-re nőtt, miközben a Firefox az áprilisi 24,59-es csúcsáról 22,91 százalékra zsugorodott. Az eltérések ugyan nem óriásiak, de két szempontból mégis jelentősnek tekinthetők. Egyrészt a már említett trendforduló miatt, azaz komoly fegyvertény, hogy az Explorer esetében most nem havi 0,5-1 százalékos térvesztésről, hanem ellenkező előjelű erősödésről lehet beszámolni. Másrészt pedig a böngészők világszintű piaca meglehetősen érett, így egy-egy hónapban hatalmas kilengésekre nem lehet számítani. Néhány tizedszázalékos erősödés, avagy gyengülés már valódi elmozdulást mutat.

Érdekes azonban, hogy a fenti folyamatokat a hazai statisztikákban egyáltalán nem lehet tetten érni. A magyar felhasználói szokások eddig sem tükrözték a világszintű arányokat, hiszen a Firefox itthon sokkal nagyobb népszerűségnek örvend. Olyannyira, hogy az Adverticum hirdetési megjelenésekre épülő statisztikája szerint körülbelül az év elején elérkezett az a pillanat, amikor a Mozilla böngészője átvette az első helyet az Explorertől.


Így alakult 2010. itthon az AdStat adatai alapján

This is Hungary | A friss adatok tanúsága szerint ez a folyamat nem változott most májusban sem, sőt az IE erős lejtmenete talán még kicsit gyorsult is. Az AdStat adatai szerint jelenleg a hazai felhasználók 56,8 százaléka választja a Firefoxot, és mindössze 30,2 százalékuk az Internet Explorert. Harmadikként pedig mindenképpen érdemes megemlíteni a Google Chrome-ot, amely közelít a 10 százalékos jelenléthez.

A StatCounter Magyarországra vonatkozó adatai az elmúlt években eltérő értékeket, de hasonló trendet mutattak, mostanra azonban a számadatok szintjén is nagyjából megegyeznek az Adverticum statisztikáival. A különbség annyi, hogy a Microsoft böngészőjének arányát itt csak 24,6 százalékra taksálják, míg a Chrome átlépte a 12 százalékot is.


A böngészőháború állása Magyarországon a StatCounter szerint

Nagy kérdés, hogy az új, jelentős fejlesztéseket tartalmazó Explorer 9 szeptemberben elérhető béta verziója képes lesz-e arra, hogy itthon is megállítsa az IE hosszú idő óta tartó negatív trendjét.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.