Egyre gyakoribb, hogy amikor valaki beadja jelentkezését egy állásra, a munkáltató vagy a fejvadász nem csak az önéletrajzot nézi meg, hanem azt is, mi mindent árul el a pályázóról internetes, közösségi jelenléte.
"Elfogtunk egy levelet", pontosabban találtunk és magyarítottunk egy infografikát, ami csak megerősíti a mindenfelől hallható trendeket: ha valaki álláskeresésre adja a fejét, először gondosan fésülje át facebookos profilját, Twitter üzeneteit és egyéb webes jelenlétét. A munkáltatók és a fejvadász cégek egyre nagyobb számban ismerik fel a közösségi információk jelentősségét: hiába írjuk az önéletrajzban, hogy higgadt, munkaszerető, konzervatív személyiségek vagyunk, miközben a profilképünkön az látható, hogy illuminált állapotban borotvahabbal írjuk magunkra a "job sucks" életbölcsességet.
Nem bújhatsz el ■ Az összeállítás szerint a fejvadászoknak, valamint a vállalatok HR-es szakembereinek több mint fele már kifejezetten az álláskeresők felkutatására használja a közösségi oldalakon fellelhető információkat. Még nagyobb azoknak az aránya, akikhez ugyan a hagyományos módokon jut el egy-egy önéletrajz, ám a jelöltek szűrésekor már előkerül a böngésző, és itt is eljutnak a pályázó valamilyen közösségi profiljáig.
Hogy ez mennyire etikus, vagy épp használhatjuk-e a "nagy testvér" jelzőt minden álláskeresés előtt, már személyes megítélés kérdése. Mindenesetre a munkaadók 86 százaléka mondja szigorúan összehúzott szemöldökkel, hogy a jelentkezők általában nem épp munkaadóbarát webes profilokkal rendelkeznek. Mi a megoldás? LinkedIn-en mindenképp a pontos, szakmai hozzáállás, a többi közösségi oldalon pedig a megfelelő jogosultsági szabályok alkalmazása...
A képre kattintva az infografika nagy méretben, új ablakban is megtekinthetőForrás: Mashable / Career Enlightement