A Belkin megszerezte és a tervek szerint kínálatában is megtartja a Linksys márkát, a március végéig lezáruló tranzakcióval végetér a Cisco évtizedes konzumerpiaci kalandja.
A Bloomberg még tavaly decemberben adta hírül, hogy a nagyszabású profiltisztítás jegyében az üzleti szolgáltatásokra és a közmű szintű informatikára fókuszáló Cisco
megválna otthoni routereket gyártó leányvállalatától, a 2003-ban 500 millió dollárért felvsárolt Linksystől. Erre január végéig kellett várni, miután egy hálózati eszközökre és kiegészítőkre specializálódott szórakoztatóelektronikai gyártó, a Belkin csütörtökön bejelentette: felvásárolja a Cisco eladósorba került üzleti egységét. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra.
És ezzel ennyi ■ A Cisco a 2012-es pénzügyi évet már látványos átalakításokkal kezdte, és a belső takarékossági intézkedések mellett
világossá tette befektetői előtt, hogy a jövőben az alaptevékenységéhez tartozó technológiákra fókuszál. Ez egyben azt is jelentette, hogy tíz évvel az otthoni hálózati piacra való belépése után kihátrál az alacsony haszonkulccsal működő területről. A Cisco a Linksys eladásával most gyakorlatilag megszabadul utolsó hídfőállásától is a konzumer piacon, miután 2011-ben
leállította a Flip kézi felvevők gyártását, 2012 elején pedig felhagyott az Umi videokonferencia-rendszer forgalmazásával.
Bár a tavaly elkaszált Cius tabletet nem az otthoni felhasználóknak szánta,
a Ciscónak ezzel a kézieszközzel sem volt sokkal több szerencséje Az Umi esetében a Cisco a saját kárán tanulta meg, hogy a HD kamerával felszerelt tabletek és telefonok, plusz az ingyenes Skype-hívások korában kevesen fizetnek 600 dollárt egy otthoni telepresence-megoldásért. A Flip kudarcáért az egyre jobban felszerelt okostelefonokat és a termék korlátozott képességeit szokás hibáztatni, a Cisco azonban nem eladta, hanem egyszerűen megszüntette a Flipet, illetve a márkát jegyző Pure Digital brandet. Ez arra utal, hogy a kapcsolódó szellemi tulajdonnak jó hasznát veszi a vállalati szintű videokonferencia-eszközeinél.
A Belkin a tervek szerint megtartja a Linksys márkanevet, amellyel együt a tranzakció lezárása után nagyjából 30 százalékos részesedése lesz a tengerentúli otthoni és kisirodai hálózati eszközök forgalmában. A két vállalat a felvásárlás kapcsán bejelentette, hogy stratégiai partnerként tekint egymásra a kiskereskedelmi és marketingcsatornák mellett a szolgáltatói piacon is. Az ügylet várhatóan március végéig lezárul.