A hazai e-kereskedelem bővülése ellenére tavaly csak kis mértékben változott a netes vásárlók száma. Ugyanakkor azok, akik használják a szolgáltatást, nagyobb forgalmat generálnak.
A magyarok elsősorban olvasásra, tájékozódásra használják az internetet, az online adás-vételben a felnőtt internetezők harmada vesz részt - derül ki a Vatera és Medián kutatásából. Az év végi felmérést megelőző egy hétben a hazai internetezők többsége, 71 százaléka látogatta meg az iWiW közösségi oldalt. A két vezető hírportál közül az origót a megkérdezettek 60 százaléka, az indexet 40 százaléka olvasta. A Facebook 42, a Vatera 39 százalékkal szerepel a leglátogatottabb oldalak listáján.

A hírek mindenkit érdekelnek Az elmúlt évben 13 százalékkal nőtt az internet-hozzáféréssel rendelkezők aránya a felnőtt lakosság körében, így jelenleg a magyarok közel 60 százaléka éri el a világhálót. Ugyanakkor nem mindegyikük él a lehetőséggel, mivel a hozzáféréssel rendelkezők ötöde egyáltalán nem szokott felmenni az internetre.

Az aktív netezők közel kilenctizede elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót. Ezt követik a közösségi oldalak, amelyeket a megkérdezettek háromnegyede alkalmanként vagy rendszeresen felkeres. Hivatalos ügyintézésre és árukereső oldalak böngészésére a felhasználók valamivel kevesebb mint fele használja a webet, de népszerűségi lista élmezőnyébe tartozik az online vásárlás is, amit a válaszadók harmada vesz igénybe.


A Vatera 2010-es adatai (a grafika nagyítható)


Nő a bizalom A kutatás szerint az elmúlt másfél évben lelassult az e-kereskedelemre való nyitottság növekedése, ami azért így is arányos volt az internet-penetráció növekedésével. Ugyanakkor azok, akik vásárlásra használják a világhálót, sokkal intenzívebben, magabiztosabban, több bizalommal teszik azt. Az e-kereskedelmi piac folyamatos bővülése is ebbe az irányba mutat: a GKIeNET ügyvezetője, Kis Gergely szerint a 2008-ban 60 milliárd forintos forgalmat generáló szektor 2010-ben már körülbelül 135 milliárdosra bővült.

Vakon lövöldözik a netes reklámokat
A vállalkozások továbbra is az online marketingben hisznek

A Vaterán a kereskedők köre intenzívebben bővült, mint az internet-hozzáférés terjedése, és az aktív felhasználók száma, illetve az oldalon lebonyolított pénzmozgás is ezzel arányosan nőtt. Míg a piactér 2009-ben 1 millió regisztrált felhasználó mellett 16,3 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, addig tavaly 1,4 millió felhasználó mellett körülbelül 22 milliárd forintos eredményt ért el.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.