A Nokia az előzetes várakozásokat meghaladó eredményekről számolt be legutóbbi negyedévét illetően, de küzdelmes időszak elé néz, ha nem akar végleg alulmaradni okostelefon-piaci versenytársaival szemben.
A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója a vártnál jóval magasabb, 529 millió eurós profittal zárta harmadik pénzügyi negyedévét, 10,2 milliárd eurónyi bevétel mellett. Az eredmény éves összedhasonlításban is meggyőző: 2009 harmadik harmadában a vállalat még 559 millió eurós veszteségről számolt be. A képet beárnyékolja, hogy a Nokia piaci részesedése az elmúlt három hónap alatt 33 százalékról 30 százalékosra olvadt, de a cég részvényeinek árfolyama így is hosszú ideje nem látott magasságba emelkedett a bejelentést követően.
A Nokia alkatrészhiánnyal magyarázza, hogy eladásai a teljes mobilpiac bővülésénél sokkal kisebb mértékben növekedtek, bár ennek hatására az alsókategóriás telefonok ára némileg emelkedett. A Nokia okostelefonok eladási ára azonban átlagosan a negyedével csökkent tavaly óta, ami azt jelent, hogy a finnek hiába ülnek az okostelefon-piac 38 százalékán – a fele annyi készüléket értékesítő Apple-nek például így is másfélszer annyi hasznot termelnek az iPhone-ok.
A Nokia szeptemberben kinevezett vezérigazgatója, a Microsofttól igazolt
Stephen Elop bejelentette, hogy folytatják a vállalat gyengélkedő okostelefon-ürészlegének átstruktúrálását, ennek keretében pedig 1800 alkalmazottat el is küldenek. "Mostanában piacra dobtunk néhány olyan terméket, amely bizonyítja: van elég tehetségünk, innovációs kapacitásunk és erőforrásunk, hogy átvészeljük ezt a zavaros időszakot" – fogalmazott Elop, aki a vállalat stratégiájában és működésében is előremutató változásokat ígért.