Ha valaki úgy gondolta, hogy a LinkedIn üzleti közösségi hálózatában kevesen vannak a fiatalok és nyüzsögnek a nagyvállalati alkalmazottak, az vessen egy pillantást a magyarországi statisztikákra.
Az üzleti közösségi oldalra már több mint 157 millióan regisztráltak világszerte. A ZoomSphere folyamatosan frissülő
közösségi statisztikái szerint a hazai LinkedIn-felhasználók száma már 206 ezer fölött van, ami az országok közti globális rangsorban a 61. helyre elegendő, míg Európában a 21. helyen vagyunk. Ez előbbi esetben jobb, ám utóbbi esetben rosszabb a lakosság lélekszáma alapján várható pozíciónál, ami nem a legjobb eredmény, figyelembe véve a világátlagnál magasabb európai internet-penetrációt. Összehasonlításképpen: a 11 milliós Belgiumban közel 1,1 millióan tagjai az üzleti közösségi hálózatnak.
Fiatalos hálózat ■ Az alacsonyabb hazai létszám – ami egyébként megfelel a csehek vagy az osztrákok szintjének – magyarázata lehet, hogy itthon a LinkedIn-t is jórészt csak a fiatalabbak használják: a magyarországi felhasználók nagy része, 42,7 százaléka a 25-34 éves korosztályból kerül ki, míg a 35-54 évesek a tagok 34 százalékát adják. Ez az arány a belgáknál éppen fordított képet mutat. A dolog még szemléletesebb, ha a legfiatalabbakat is ide számítjuk, mivel a magyarországi LinkedIn-esek több mint 60 százaléka 34 év alatti.
A statisztikákból kiderül, hogy idehaza a nők sem túl aktívak a LinkedIn-en, hiszen létszámuk ötödével marad el a férfi felhasználókétól. Bár a férfiak sokfelé vannak többségben a közösségi oldalon, egyes országokban pont fordítva áll a helyzet: Lettországban és Litvániában például a nők majdnem két és félszer annyian regisztráltak. A hazai statisztikában ugyanakkor visszaköszönnek a hazai cégméretek, mivel a LinkedIn-felhasználók 86,5 százaléka tevékenykedik 200 főnél alacsonyabb létszámú szervezetnél.
Iparágak szerinti megoszlásban az informatikai szolgáltatók munkatársai 34,2 százalékkal magasan vezetnek, őket a marketingesek 12,3 százalékkal, illetve a tanácsadó cégeknél dolgozók 10,6 százalékkal követik. A LinkedIn adatai ebből a szempontból legfeljebb csak tájékoztató jellegűek, mert a kissé önkényes kategóriák között nehéz jól elkülöníteni mondjuk az informatikai vállalatok HR-eseit, illetve a HR-cégek informatikusait. A vállalkozások közül jelenleg az informatikai tanácsadó !iFlow Kft. dicsekedhet a legtöbb követővel, egyedüliként átlépve a 2500-as létszámot; őket jókora lemaradással a Mol és a Magyar Telekom követi.