Az Európai Unió trösztellenes hatósága az amerikai vizsgálat után nem sokkal hivatalosan is engedélyezi, hogy a Microsoft alkalmazhassa a Yahoo! internetes keresési technológiáját: jöhet a nagy Anti-Google szövetség.

A két vállalat először tavaly júliusban hozta nyilvánosságra közös terveit. Sokan azt rebesgették, hogy a redmondi vállalat magába olvasztja a keresővállalatot, de már a bejelentéskor kiderült, hogy nem erről van szó - a tervek szerint a Yahoo! a Microsoft Bing keresőt fogja felhasználni saját oldalain.

Ki mit remél? |  A két vállalat közös célja, hogy a keresési szövetség komolyabb konkurenciát jelentsen a Google-nek, és fontosabb, meghatározóbb keresési alternatívát azon internetezők számára, akik körében manapság már a keresés szinonímájává vált az "I google you", avagy konyhamagyarul a "rád fogok guglizni". A Microsoft előnye az lesz, hogy a Bing beépítésével hozzájut az egykori versenytárs keresési forgalmához, ami nem kis számot jelent, hiszen a Yahoo! a Bing viszonylagos sikere ellenére még mindig nagyobb részesedéssel bír a keresőpiacon, mint a Microsoft.

Tavalyi elemzések szerint a Yahoo az internetes keresések 20 százalékát bonyolította, a Microsoft hasonló forgalma alig érte el a 9 százalékot - a Google emellett 63 százalékot hozott, így stadionhosszal vezetett. Ezek ráadásul globális számadatok, Európában még rosszabb volt a helyzet, itt egyes időszakokban a 90 százalékot is elérte a Google részesedése. Az EU trösztellenes vizsgálóbiztosai szerint pont ezért hagyták az amerikai hivataloknál is gyorsabban jóvá az ügyletet, mivel a Google dominanciája miatt a fúzió egészségesebb versenyt, kiegyenlítettebb piacot eredményezhet.

Célkeresztben a hirdetők |  A Yahoo! részvényeseit egyébként sem ártott már megnyugtatni. Az elmúlt időszakban a folyamatosan csökkenő piaci részesedés miatt is aggódtak - amely persze a részvénypiaci aktivitásban és árakban is megmutatkozott. A fél évnél is tovább húzódó Microsoft-Yahoo!-paktum tárgyalásai során is megmaradt a befektetői bizonytalanság, ám Carol Bartz Yahoo! vezető szerint az, hogy végre megvalósul a régóta tervezett együttműködés, rövid távon is lecsillapítja a kedélyeket.

Hosszabb távon pedig a hirdetők megerősödése lehet a kulcs a sikerhez. A Yahoo! gyengélkedése miatt folyamatosan csökkent a hirdetési potenciál, de pár nagyobb amerikai vállalat - a WPP, az Omnicom  vagy épp a Publicis - máris támogatásáról biztosította az új szövetséget. A Microsoft a keresőmotor átfaragása mellett új, főleg kis- és középvállalatokat megcélzó, keresőszavas hirdetési megoldásokat tervez bevezetni, míg a Yahoo! kereskedői csak a nagyvállalatokra fókuszálnak majd.
 

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.