Ha nem romlott el, ne próbáld megjavítani! Ilyen és ehhez hasonló reakciókat szültek a Facebook folyamatosan érkező változtatásai a felhasználók részéről. Ehhez képest a közösségi oldal még több lapáttal rátesz az eddigiekre.
A Facebook f8 konferenciáján elhangzott többek között az is, hogy világszerte már 800 millióan használják a közösségi szolgáltatást. Azoknak, akik a nemrégiben bevezetett és most bejelentett változások miatt zúgolódnak, csupán ezt a számot kell kicsit boncolgatniuk ahhoz, hogy megértsék a vitatott újdonságok miértjét.

Bármennyire nagy szám ugyanis ez a 800 millió, a Facebook növekedési üteme a felhasználók számát tekintve lassul, ami egy teljesen érthető, természetes folyamat. Lassacskán kis túlzással igaz lesz az a mondás, hogy aki már ki akarta próbálni, az ki is próbálta: az internet-lefedettség nélküli vagy erősen cenzúrázott területek lakóin kívül boldog-boldogtalan regisztrált már magának facebookos profilt. Más kérdés viszont, hogy ki mennyire használja.


Ilyen volt a kezdetekben... és ilyen lesz mostantól

Ugyan, maradj még! Arról már jóval árnyaltabbak a vélemények, hogy a 800 millióból hányan használják aktívan a Facebookot, és hogyan viselkednek, meddig maradnak, merre járnak az oldalon belül. Márpedig amikor a kritikus tömegű felhasználó megszerzése megtörtént, a növekedés ütemét azzal lehet fenntartani, ha minél többen, minél több ideig maradnak a szolgáltatáson belül, és természetesen szépen megnézegetik, lekattintgatják a reklámokat, mikrotranzakcióra költenek - vagyis termelik a bevételt.

Ez tehát a legközérthetőbb válasz arra a kérdésre, ha valaki hőbörög, miért is kell folyamatosan bizgerálni a megszokott felhasználói felületet és funkciókat. A "próbáld ki, hiszen olyan egyszerű" jelmondat megtette kötelességét, és nyugdíjba vonulhat - most új korszak jön, amely már a "ha már itt vagy, maradj még, hiszen annyi mindent tudunk mutatni" elven működik.

Zenés egotörténelem Az egyik legnagyobb durranásnak Mark Zuckerberg az új Timeline funkciót tartotta, amelyet folyamatosan, pár hét alatt vezetnek be az összes felhasználó számára. Az új profiloldal szintén a multimédia-túladagolás jegyében született: az eddigi különálló adatok helyett egy képes-hangos-térképes-videós idővonal mentén mutatja be a felhasználó életét. A képeken és videókon megjelennek a rokonok, a legfontosabb történések (például az iskolák, munkahelyek, lakhelyek változásai), miközben a földrajzilag is beazonosítható részleteket a Bing Maps motorján alapuló térképeken is követhetjük.


Egy másik multimédiás újdonság szintén a felhasználók marasztalását célozza meg. A Spotify online zeneszolgáltató beépítése egyfajta közösségi zenehallgatási élményt kínál, ahol egy jelenleg 15 millió dalból álló adatbázis áll a facebookozók rendelkezésére. A dalokat szabadon postolhatja, megoszthatja mindenki, lehetőség lesz javaslatokat küldeni másoknak, és persze egy tonna egyéb közösségi funkció is megnyílik, például figyelhetjük, kikkel van a legtöbb közös kedvencünk, de akár csoportokra szabott slágerlistákat is készíthetünk.


Ez van, ezt kell szeretni
A felhasználók péntektől várhatják saját fiókjuk átalakítását. Akik már az eddigi változásokkal, például az automatikusan kijelölt vezető hírekkel és a jobb oldali eseményfigyelővel is elégedetlenkednek, egy speciális hivatkozáson még használhatják az eddig megszokott felületet, ám szinte biztos, hogy amikor mindenki megkapta az újításokat, ez a lehetőség eltűnik.

A Spotify zeneszolgáltatása viszont első körben még nem ér el Magyarországra, vélhetően a kapcsolódó szerzői jogkezelési gyakorlat helyi tisztázásáig - egyelőre az Egyesült Államokon kívül csak Nyugat-Európa egyes országaiban indítják el.

Figyelem, a videóbeszélgetést rögzítjük!
Nagy szám! Idén hárommilliárd dollárt termelhet a Facebook
Az iWiW után a Facebook is hanyatlásnak indul?

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.