Optikai hálózat építés, erőteljesebb fókusz a tévészolgáltatáson, valamint az infokom szolgáltatói profil előtérbe kerülése – ezekről számolt be ma az elmúlt fél év történései kapcsán David McGowan, az Invitel januárban kinevezett vezérigazgatója. Hozzátette: a júliustól bevezetett telefonadó náluk nem növeli a díjakat.
Kétszeresen is déjà vu érzése támadhatott a hallgatóságnak az Invitel Magyarország új menedzsmentjének mai bemutatkozó sajtótájékoztatóján, a vezetők között ugyanis több egykori magyar telekomos vezető menedzser bukkant fel (Liptay Gabriella marketingkommunikációs igazgató áprilisban, Langsteiner Marianne termékfejlesztési és termékmenedzsment igazgató júniusban érkezett a céghez). A távközlési cég januárban kinevezett új vezérigazgatója pedig előadásában többször is említette a többképernyős stratégiát, amit a hazai köztudatba először ugyancsak a Magyar Telekom vitt be.
David McGowan kiemelte: a közel 1200 főt foglalkoztató cég az elmúlt időszakban intenzív optikai hálózat építésbe fogott az ország több területén is, ez alapozhatta meg a szolgáltatási portfólióban végrehajtott súlypontáthelyezéseket. A beruházás nagyságára vonatkozóan a vezérigazgató lapunk kérdésére annyit árult csak el, hogy már az eddigi fejlesztések is többmilliárd forintot emésztettek fel. Az intenzív hálózatfejlesztés nyomán a cég tervei szerint az év végére már több mint 100 ezer háztartás számára válhatnak elérhetővé a 150 Mbit/s sávszélességű internetcsomagok.
David McGowan, az Invitel vezérigazgatója a csütörtöki tájékoztatón
Fókuszban a tévé ■ Az alapvetően távközlési és internetszolgáltatóként ismert budaörsi székhelyű társaság a lakossági profilban, ahol egyébként 750 ezer ügyfelet mondhat magának a nemzetközi trendeknek megfelelően egyre nagyobb szerepet szán a többképernyős modell tévés szegmensének.
Ennek keretében az utóbbi időszakban több ilyen irányú fejlesztés is megvalósult, ezek közé sorolható a 18 nagyfelbontású (HD) minőségű csatorna, a közelgő olimpia kapcsán a háromdimenziós (3D) sugárzásba való bekapcsolódás, az egyre több adón elérhető interaktív tévés funkciók (felvehető, megállítható, visszatekerhető adás stb.) Utóbbiak a digitális kábeltelevízióval lefedett területeken is elérhetőek. Kérdésünkre a vezérigazgató azt viszont nem árulta el, hogy mekkora arányt képvisel most és mekkora lehet a jövőben a tévés profil részesedése a teljes bevételen belül.
Ugyancsak a nemzetközi trendeknek megfelelően az Invitel is építeni akar a többes - telefont, internetet és tévéelőfizetést is magában foglaló - díjcsomagokra. Az előfizetők ugyanis, mint azt már több hazai felmérés kimutatta , egyre nagyobb mértékben veszik igénybe a szolgáltatók kínálatától függő hármas-négyes díjcsomagokat, természetesen a velük elnyerhető kedvezmények és egyéb extrák miatt is.
Erősödő IT-profil ■ A vezérigazgató a Bitportnak elmondta: a bevétel szempontjából a cég fele-fele arányú szerepet szán a lakossági és az üzleti szegmensnek. Utóbbiban az ügyfelek száma az elmúlt hónapokban 16 ezerről 20 ezerre emelkedett. Számukra a hagyományos telefon- és internetszolgáltatás mellett egyre nagyobb mértékben ajánl bérleti megoldásokat is.
David McGowan ennek apropóján kifejtette: az IT világa az előfizethető informatikai megoldások irányába halad, ennek pedig egyik kulcsmondata: inkább bérelj, ne vedd meg! A középvállalati ügyfeleknek már több mint 15 százaléka vásárol valamilyen IT-szolgáltatást is a vállalattól – tette hozzá.