A jelenleg 165 millió felhasználóval és napi közel 100 millió bejegyzéssel büszkélkedhető Twitter Inc. társalapítója és eddigi vezetője, Evan Williams átadja helyét az alig több mint egy éve a céghez érkezett Dick Costolónak.
Hol a pénz? ■ Az eddig operatív igazgatónak tulajdonképpen ugyanaz lesz a feladata új pozíciójában is: biztosítani a vállalat fejlődéséhez elengedhetetlen bevételi forrásokat. Costolo a Twitternél töltött egy év alatt felügyelte a mikroblogban rejlő fizetős megoldások bevezetését, valamint együttműködési megállapodásokat kötött olyan óriásokkal, mint a Microsoft, a Yahoo! és a Google.
A 2006-ban indult közösségi mikroblog az utóbbi időszakban kezdett robbanásszerű növekedésnek indulni. A fejlődés viszont egyre komolyabb költségterhekkel jár. A szolgáltatás az utóbbi időben többször részlegesen vagy teljesen megbénult csúcsidőszakokban, mint például legutóbb a focivébé alatt.
A Twitternek tehát egyre sürgetőbb, hogy megfelelő mértékű bevételt tudjon termelni. Ennek első lépcsőjeként tavasszal elindították a keresésekhez köthető hirdetési szolgáltatást, majd nemrégiben a promóciós ajánlásokat.
Néhány hete teljesen új felületet kapott a rendszer, amely így a képek és videók megjelenítése mellett reklámfelületekkel is bővült.
Kötéltánc ■ Costolo számára komoly feladatot fog jelenteni úgy előteremteni a szükséges bevételt, hogy közben maga a Twitter nem veszít eredeti koncepciójából, és a felhasználók nem riadnak vissza a valószínűsíthetően egyre több helyen felbukkanó reklámoktól. Továbbá az sem mindegy, hogy a napokban történt kínos, több millió felhasználót érintő fertőzéshez hasonló problémák jelentkeznek-e a jövőben.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak