A mikroblog-szolgáltató eddigi vezetője, egyben társalapítója blogjában jelentette be, hogy átadja helyét az eddigi operatív igazgatónak, míg ő a továbbiakban a termékfejlesztési stratégiára koncentrál.

A jelenleg 165 millió felhasználóval és napi közel 100 millió bejegyzéssel büszkélkedhető Twitter Inc. társalapítója és eddigi vezetője, Evan Williams átadja helyét az alig több mint egy éve a céghez érkezett Dick Costolónak.

Hol a pénz? Az eddig operatív igazgatónak tulajdonképpen ugyanaz lesz a feladata új pozíciójában is: biztosítani a vállalat fejlődéséhez elengedhetetlen bevételi forrásokat. Costolo a Twitternél töltött egy év alatt felügyelte a mikroblogban rejlő fizetős megoldások bevezetését, valamint együttműködési megállapodásokat kötött olyan óriásokkal, mint a Microsoft, a Yahoo! és a Google.

A 2006-ban indult közösségi mikroblog az utóbbi időszakban kezdett robbanásszerű növekedésnek indulni. A fejlődés viszont egyre komolyabb költségterhekkel jár. A szolgáltatás az utóbbi időben többször részlegesen vagy teljesen megbénult csúcsidőszakokban, mint például legutóbb a focivébé alatt.

A Twitternek tehát egyre sürgetőbb, hogy megfelelő mértékű bevételt tudjon termelni. Ennek első lépcsőjeként tavasszal elindították a keresésekhez köthető hirdetési szolgáltatást, majd nemrégiben a promóciós ajánlásokat.

Néhány hete teljesen új felületet kapott a rendszer, amely így a képek és videók megjelenítése mellett reklámfelületekkel is bővült.

Kötéltánc Costolo számára komoly feladatot fog jelenteni úgy előteremteni a szükséges bevételt, hogy közben maga a Twitter nem veszít eredeti koncepciójából, és a felhasználók nem riadnak vissza a valószínűsíthetően egyre több helyen felbukkanó reklámoktól. Továbbá az sem mindegy, hogy a napokban történt kínos, több millió felhasználót érintő fertőzéshez hasonló problémák jelentkeznek-e a jövőben.

Külföldi SaaS-piacon nyomulna az Alibaba

Nyílt terepen ütközik meg a globális felhős piacot uraló AWS–Microsoft–Google felállású trióval.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.