Bár elemzők szerint jól indult a Microsoft keresőszolgáltatása, a Google dominanciája mellett a Bing csak nagyon lassan szerezhet piaci részesedést.

A Hitwise internetes forgalomelemző szolgáltatás szerint nagyon óvatos növekedést produkált a Bing részesedése a keresők piacán. Februárban a Google a világ összes internetes keresésének 70,95 százalékát segítette - ez az érték gyakorlatilag változatlan jó ideje, tavaly októberben 70,60 százalékkal volt a "mélyponton", de decemberre már 72,25 százalékra javított.

Alsóházi harcok | A Microsoft Bing még mindig a harmadik helyen áll, másodikként ugyanis új stratégiai partnere, a Yahoo! előzi meg. A Bing egy keveset tudott ugyan növekedni - a decemberi 8,92 százalék januárra 9,37, februárra pedig 9,70 százalékra növekedett. Ez az erősödés azonban továbbra sem a Google kárára történik, inkább a többi, kisebb keresőtől hódított el felhasználókat a Microsoft.

A Technology Business Research elemzője, Ezra Gottheil szerint nem is csoda, hogy egy ennyire Google által irányított piacon senki sem képes gyorsabb növekedésre. "Az emberek nem váltanak a semmiért, ehhez valamilyen külső kényszerre van szükség" - magyarázta - "Ha a Google jól működik, miért keressen bárki más megoldást?"

A Yahoo! eredményein időközben visszaesés érhető tetten, minden bizonnyal a Bing javára. Az egykor szebb napokat látott keresőszolgáltatás 14,57 százalékos részesedéssel bírt a piacon, pedig fél éve még 16,38 százalékon állt.

Gottheil szerint egyelőre sem a Bing óvatos erősödéséből, sem pedig a Yahoo! kis mértékű visszaeséséből nem szabad hosszabb távú következtetéseket levonni. "Az emberek általában jól bevált keresőiket használják, amíg valami nagy, külső kényszer meg nem változtatja a gondolkodásukat" - foglalta össze.

Késnek a nagy változások | Hogy lesz-e valamilyen nagyobb léptékű átalakulás a közeljövőben, egyelőre senki nem tudja biztosan megmondani. A legtöbben arra tippelnek, hogy még mindig nem történt olyasmi, ami veszélyeztetné a Google domináns helyzetét.

A Microsoft és a Yahoo! megállapodása sem a keresők felhasználói bázisának növekedéséről szól első sorban, inkább a két vállalat keresései mellett megjelenő hirdetések hatékonyságát növeli. A dobogó első helye és a másik kettő között akkora a rés, hogy a Bing és a Yahoo! elsődlegesen a meglévő felhasználóbázis jövedelmezőbb "kiaknázását" célozza meg - üzletileg ez majdnem annyira fontos, mint a piaci részesedés.

Persze azért vannak próbálkozások arra, hogy a trónkövetelők új területeken szerezzenek előnyöket, még ha ezek egyelőre inkább apró fricskák, mint súlyosabb pofonok. A Microsoft például elérte, hogy a Kínában forgalmazott Androidos telefonokon a Bing keresője és térképszolgáltatása legyen az alapértelmezett - igaz, ezt is csupán a Google kínai cenzúrával kapcsolatos vitái miatt tudták elérni, mindenesetre kellemetlen lehet a Google számára, hogy saját operációs rendszerén az ellenfél keresője fut...

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.