A Hitwise internetes forgalomelemző szolgáltatás szerint nagyon óvatos növekedést produkált a Bing részesedése a keresők piacán. Februárban a Google a világ összes internetes keresésének 70,95 százalékát segítette - ez az érték gyakorlatilag változatlan jó ideje, tavaly októberben 70,60 százalékkal volt a "mélyponton", de decemberre már 72,25 százalékra javított.
Alsóházi harcok | A Microsoft Bing még mindig a harmadik helyen áll, másodikként ugyanis új stratégiai partnere, a Yahoo! előzi meg. A Bing egy keveset tudott ugyan növekedni - a decemberi 8,92 százalék januárra 9,37, februárra pedig 9,70 százalékra növekedett. Ez az erősödés azonban továbbra sem a Google kárára történik, inkább a többi, kisebb keresőtől hódított el felhasználókat a Microsoft.
A Technology Business Research elemzője, Ezra Gottheil szerint nem is csoda, hogy egy ennyire Google által irányított piacon senki sem képes gyorsabb növekedésre. "Az emberek nem váltanak a semmiért, ehhez valamilyen külső kényszerre van szükség" - magyarázta - "Ha a Google jól működik, miért keressen bárki más megoldást?"
A Yahoo! eredményein időközben visszaesés érhető tetten, minden bizonnyal a Bing javára. Az egykor szebb napokat látott keresőszolgáltatás 14,57 százalékos részesedéssel bírt a piacon, pedig fél éve még 16,38 százalékon állt.
Gottheil szerint egyelőre sem a Bing óvatos erősödéséből, sem pedig a Yahoo! kis mértékű visszaeséséből nem szabad hosszabb távú következtetéseket levonni. "Az emberek általában jól bevált keresőiket használják, amíg valami nagy, külső kényszer meg nem változtatja a gondolkodásukat" - foglalta össze.
Késnek a nagy változások | Hogy lesz-e valamilyen nagyobb léptékű átalakulás a közeljövőben, egyelőre senki nem tudja biztosan megmondani. A legtöbben arra tippelnek, hogy még mindig nem történt olyasmi, ami veszélyeztetné a Google domináns helyzetét.
A Microsoft és a Yahoo! megállapodása sem a keresők felhasználói bázisának növekedéséről szól első sorban, inkább a két vállalat keresései mellett megjelenő hirdetések hatékonyságát növeli. A dobogó első helye és a másik kettő között akkora a rés, hogy a Bing és a Yahoo! elsődlegesen a meglévő felhasználóbázis jövedelmezőbb "kiaknázását" célozza meg - üzletileg ez majdnem annyira fontos, mint a piaci részesedés.
Persze azért vannak próbálkozások arra, hogy a trónkövetelők új területeken szerezzenek előnyöket, még ha ezek egyelőre inkább apró fricskák, mint súlyosabb pofonok. A Microsoft például elérte, hogy a Kínában forgalmazott Androidos telefonokon a Bing keresője és térképszolgáltatása legyen az alapértelmezett - igaz, ezt is csupán a Google kínai cenzúrával kapcsolatos vitái miatt tudták elérni, mindenesetre kellemetlen lehet a Google számára, hogy saját operációs rendszerén az ellenfél keresője fut...
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak