A hét elején még arról szóltak a hírek, hogy a Google 2,5 milliárd dollárért szerzi meg a közösségi vásárlásban utazó Groupont. A legújabb értesülések szerint azonban a keresővállalat ennek több mint dupláját fizeti majd ki az e-kereskedelmi oldalért.
A 2008 végén indított Groupon úttörőnek számít a legújabb webkettes sikertörténet, a közösségi vásárlás modelljének kialakításában. Az oldalt nemrég a Yahoo akarta megszerezni, de a vállalat 1,7 milliárd dolláros vételi ajánlatát nem fogadták el. Utóbb arról szóltak a hírek, hogy a Google már 2,5 milliárd dollárt kínált a Grouponért, és a legtöbb forrás tényként kezelte, hogy a felek meg is állapodtak.

Az All Things Digital legfrissebb információi alapján a Groupon mégsem ennyiért kelt el: az online lap arról értesült, hogy a Google összesen 6 milliárd dollárt szán a felvásárlásra, ami az 5,3 milliárdos vételárból és 700 millió dollárnyi, a cég jövőbeni teljesítményéhez kötött vételár-prémiumból állna. A The New York Times ugyancsak "5-6 milliárd dollár közötti összegről" számolt be, és tudni véli, hogy a megegyezést még a héten hivatalosan is bejelentik.

Amennyiben az értesülések beigazolódnak, a Google történetének legnagyobb értékű felvásárlására készül, ami jóval meghaladja a DoubleClick 3,1 milliárd dolláros, vagy a YouTube 1,65 milliárdos akvizícióját. Úgy tűnik azonban, hogy a 30 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkező vállalatnak még ezt a hatalmas összeget is érdemes lehet rászánnia az e-kereskedelmi szolgáltatás megszerzésére.


Kereső és kereskedő Tény, hogy a Groupon üzlete kívül esik a kereső-nagyhatalom Google alaptevékenységén, és a vételár is minimum tízszerese az oldal becsült éves bevételének. Ezzel szemben a cég piacvezető az internet leggyorsabban fejlődő területén, ahol a Google eddig nem volt képes különösebb eredményeket felmutatni. Van, aki szerint a képlet nagyon egyszerű: a keresőóriás lehetőség szerint minden jelentősebb internetes trendet irányítása alá akar vonni.

Sokan a Google és a Groupon teljesítmény-alapú fizetési modellje közötti hasonlóságot emelik ki: ahogy a keresőben hirdetők is az átkattintások alapján fizetnek, úgy a Groupon is csak akkor terheli meg a kereskedők számláját, ha egészen az ajtajukig vezette a vásárlókat. A Google működésében inkább a technológiai, és nem a kereskedelmi vonal domborodik ki, így érdekes lesz látni, mindez hogy működik majd a Grouponnal ötvözve – például a közösségi vásárlási ajánlatok megjelenésével a helyi keresésekben és a Google Maps felületén, vonzóbbá téve a Places szolgáltatást.

A kitörési lehetőségeket keresi a Google
Reklámok: a Google-nek van képe hozzá
Jön az új Android, de késik a Chrome OS

Arra több elemző is felhívja a figyelmet, hogy a legnagyobb kihívást a Groupon üzletének "átméretezése" jelentheti majd, hiszen egy közösségi vásárlásban utazó oldalnak a sikeres működéshez erős helyi kereskedelmi jelenlétre van szüksége, nem beszélve a cikkírók hadáról, akik az ajánlatokat vonzóvá teszik a vásárlók szemében. Nyilvánvaló, hogy az észak-amerikai Groupon üzletének kiszélesítésével mindez egyre bonyolultabbá válik, és könnyen felfalhatja a remélt 50 százalékos profitrátát – márpedig az 5 milliárd dolláros vételár mellett a Google ilyesmit nem engedhet meg magának.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.