A fogyasztók egyre kevésbé érzékelik a határvonalat az online és offline vásárlás között, a két megoldás ebben az évben már jelentősen összemosódik – derül ki a Google októberi felméréséből.
A karácsonyi bevásárlásnak a fogyasztók több mint fele már november vége előtt nekilát, bár egyharmad részben továbbra is december közepére tervezik a beszerző körutat. Közel 50 százalékuk a tavalyinál több időt szán a kínálat felfedezésére, tekintettel az elvékonyodó otthoni költségvetésekre, és ötből négyen már a neten is körülnéznek, minden második esetben az internetes keresést tartva az információgyűjtés legfontosabb eszközének – még érdekesebb azonban, hogy a vásárlók fele a fizikai áruházak meglátogatása előtt is online nyomozást végez.

Nonline szezon  A Google megbízásábó az Ipsos OTX készítette el a Holiday Consumer Intentions 2012 címen közzétett felmérést, amely a thinkwithgoogle.com oldalon egy prezentáció formájában tekinthető meg. A kutatásban az idei bevásárlási szezont már a "nonline" jelzővel illetik, ami az online és offline megoldások zavartalan együttműködésére utal, ide értve az árazás, a funkcionalitás vagy a kedvezmények kérdését. Maguk a fogyasztók már nem igazán tesznek különbséget a fizikai és virtuális megoldások között, ehhez pedig az okos kereskedők is alkalmazkodnak.





Ahogy a fenti ábra mutatja, a bevásárlókörutak egyre kevésbé "kötöttpályásak", és az egyes csatornák lassan összemosódnak. A fogyasztók korábban látnak hozzá a beszerzésekhez, és egyre több eszközt vesznek igénybe: a több ezer válaszadó 85 százaléka számolt be róla, hogy ezek esetenként eltérőek lesznek a kiválasztás és a tényleges vásárlás során. Itt is fontos szempont, hogy az eladók már nem csak személyesen építhetnek megbízható kapcsolatokat, és a közösségi hálózatokon vagy videómegosztókon a vásárlók sem kizárólag személyes környezetükkel tárgyalhatják meg tapasztalataikat vagy kérdéseiket.

Online dominancia  A kutatás felhívja rá a figyelmet, hogy idén a mobilitás is megkerülhetetlen tényezővé vált az ünnepi bevásárlási hullámban. Az okostelefon- és táblagép-tulajdonosok négyötöd része valamilyen módon már felhasználja mobil eszközeit a vásárlások során, sőt az ünnepek után sem hagyja abba az online keresgélést. Ráadásul az idén nem csak az online vásárlók száma növekszik a tavalyihoz képest, hanem minden ötödik esetben költések is emelkednek, és az online csatornák a terméktípusok, a márkák vagy a kereskedők tekintetében is az emberek több mint harmad részét befolyásolják.




Mint arról korábban beszámoltunk, egy év alatt a nagy európai piacokon is megduplázódott a mobiljukat vásárlásra használók száma, nyolc okostelefon-tulajdonosból egy már magát a beszerzést is ezen az eszközön keresztül intézte. Magyarországon hasonló arányban terjednek a különféle mobilvásárlási formák: van olyan hazai szolgáltató, amelyiknél az erre fordított havi összeg eléri a 2500 forintot.

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.