Több kisebb, de a közösségi média egy-egy speciális területén kiemelkedő képességű céget vásárolt fel rövid időn belül az Oracle. A cég az Involer most bejelentett akvizíciója után tekintélyes tűzerőt kap a közösségi üzlet egyre növekvő harcmezőjén.
Meg nem nevezett összegért, ám könnyen megnevezhető üzleti célokért kerül az Oracle birtokába a többek között közösségimédia-kampányok elkészítésében és tervezésében érdekelt Involver. Az akvizíció csak egy újabb lépésnek tekinthető az elmúlt időszak történései alapján, hiszen májusban 300 millió dollár nagyságrendű ajánlattal az Oracle birtokába került a szintén közösségi marketingben utazó Vitrue, illetve a közösségi médiában felbukkanó panaszok, üzenetek monitorozására alkalmas Collective Intellect is.

Beágyazott marketing  Az Oracle családhoz most csatlakozó Involver egyik legkiemelkedőbb megoldása az a felület, amellyel könnyedén lehet igényekre szabott alkalmazásokat, oldalakat készíteni egy-egy kampányhoz. A céges oldalak programozásáért, tervezéséért felelős ügynökségek, kreatív csapatok számára külön könnyebbség lehet az Involver saját készítésű közösségi alkalmazásainak gyűjtemények, melyeket minden különösebb gond nélkül át lehet alakítani az adott cég, termék vagy brand sajátságos elvárásainak megfelelően. A cég megoldását használták például az idei Superbowl alatt játszott reklámok szokásos közönségszavazásánál is (lásd képünkön).



Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) és analitikai szoftverek egyik legfontosabb csapásirányává vált az utóbbi egy-két évben a közösségi média, hiszen a vállalatok mindenképpen ki akarják használni a felületben rejlő potenciált, ám eszközök és tapasztalat hiányában gyakran csak csúnya bukás lesz a sok erőforrást lekötő közösségi jelenlét. Az Oracle a fentebb felsorolt felvásárlásokkal tekintélyes portfóliót húzott magához, amelyeket a saját megoldásaival ötvözve teljes körű megoldást tud majd kínálni az ügyfeleknek a kampányok megtervezésében, a közösségi jelenlét kezelésében, monitorozásában és az kiértékelésében egyaránt.

Mindenki ott akar lenni  Persze nem egyedül van jelen ebben a térben a kaliforniai szoftveróriás. Az Oracle ezekkel a felvásárlásokkal hasonló úton jár, mint például a Salesforce.com, amely a pletykáknak megfelelően valóban felvásárolta a közösségi marketingben erős Buddy Mediát. De említhetjük a Google és a Meebo, vagy akár a Microsoft és a Yammer egymásra találását is. Ezek az akvizíciók mind-mind a közösségi megoldásokban rejlő üzlet lehetőségeket próbálják meglovagolni, és érthetően minden jelentős piaci szereplő ki akarja terjeszteni működését, hiszen a közösségi oldalak és azok működési mechanizmusa belátható ideig meghatározó marad az internet és az emberi kapcsolattartás fejlődésében.

Terjednek a közösségi üzleti platformok
Hatalmas felvásárlásra készül a Salesforce

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.