Több kisebb, de a közösségi média egy-egy speciális területén kiemelkedő képességű céget vásárolt fel rövid időn belül az Oracle. A cég az Involer most bejelentett akvizíciója után tekintélyes tűzerőt kap a közösségi üzlet egyre növekvő harcmezőjén.
Meg nem nevezett összegért, ám könnyen megnevezhető üzleti célokért kerül az Oracle birtokába a többek között közösségimédia-kampányok elkészítésében és tervezésében érdekelt Involver. Az akvizíció csak egy újabb lépésnek tekinthető az elmúlt időszak történései alapján, hiszen májusban 300 millió dollár nagyságrendű ajánlattal az Oracle birtokába került a szintén közösségi marketingben utazó
Vitrue, illetve a közösségi médiában felbukkanó panaszok, üzenetek monitorozására alkalmas
Collective Intellect is.
Beágyazott marketing ■ Az Oracle családhoz most csatlakozó
Involver egyik legkiemelkedőbb megoldása az a felület, amellyel könnyedén lehet igényekre szabott alkalmazásokat, oldalakat készíteni egy-egy kampányhoz. A céges oldalak programozásáért, tervezéséért felelős ügynökségek, kreatív csapatok számára külön könnyebbség lehet az Involver saját készítésű közösségi alkalmazásainak gyűjtemények, melyeket minden különösebb gond nélkül át lehet alakítani az adott cég, termék vagy brand sajátságos elvárásainak megfelelően. A cég megoldását használták például az idei Superbowl alatt játszott reklámok szokásos közönségszavazásánál is (lásd képünkön).
Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) és analitikai szoftverek egyik legfontosabb csapásirányává vált az utóbbi egy-két évben a közösségi média, hiszen a vállalatok mindenképpen ki akarják használni a felületben rejlő potenciált, ám eszközök és tapasztalat hiányában gyakran csak
csúnya bukás lesz a sok erőforrást lekötő közösségi jelenlét. Az Oracle a fentebb felsorolt felvásárlásokkal tekintélyes portfóliót húzott magához, amelyeket a saját megoldásaival ötvözve teljes körű megoldást tud majd kínálni az ügyfeleknek a kampányok megtervezésében, a közösségi jelenlét kezelésében, monitorozásában és az kiértékelésében egyaránt.
Mindenki ott akar lenni ■ Persze nem egyedül van jelen ebben a térben a kaliforniai szoftveróriás. Az Oracle ezekkel a felvásárlásokkal hasonló úton jár, mint például a Salesforce.com, amely a
pletykáknak megfelelően valóban felvásárolta a közösségi marketingben erős Buddy Mediát. De említhetjük a
Google és a Meebo, vagy akár a
Microsoft és a Yammer egymásra találását is. Ezek az akvizíciók mind-mind a közösségi megoldásokban rejlő üzlet lehetőségeket próbálják meglovagolni, és érthetően minden jelentős piaci szereplő ki akarja terjeszteni működését, hiszen a közösségi oldalak és azok működési mechanizmusa belátható ideig meghatározó marad az internet és az emberi kapcsolattartás fejlődésében.