Megduplázta mobilinternetes ügyfélkörét az elmúlt egy évben a Telenor Magyarország, ennek nyomán eltolódás figyelhető meg a bevételek szerkezetében is. Összességében azonban a forgalmi és eredménymutatók, valamint a teljes ügyfélszám is csökken.
Tavaly május óta kétszeresére nőtt a mobilinternetes ügyfélkör a Telenor Magyarországnál, amit a társaság egyértelműen az utóbbi másfél-két év során korszerűsített Hipernet hálózatának tulajdonít – derül ki a cég ma közzétett idei második negyedéves üzleti jelentéséből. A mobilinternet-felhasználók száma május végére elérte az 564 ezret, szemben a tavaly májusi 272 ezerrel.
- A mobilinternetből származó árbevételünk is több, mint megduplázódott 2011 júniusa óta. Számos új ügyfelünk a vezetékes internet helyett használja a Hipernetet, és biztosak vagyunk abban, hogy
a még gyorsabb Hipernet 84 szolgáltatás tovább erősíti majd ezt a tendenciát – emelte ki az eredmények kapcsán
Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.
Hivatkozva a nehéz gazdasági környezetre, a második legnagyobb hazai mobilszolgáltató ugyanakkor nem tudott javítani sem a bevételi, sem az adó előtti eredménymutatóin, sőt ezek valamelyest elmaradnak az egy évvel korábbitól. Ami az egyes mutatókat illeti, az idei második negyedéves árbevétel 37,7 milliárd forint volt, ami 1,9 milliárd forinttal marad el az egy évvel korábbitól. Az eltérést elsősorban a hívásvégződtetési díjak januárban bevezetett hatósági plafonja okozta – áll az indoklásban.
Bíztak a különadó eltörlésében ■ Az adózás előtti eredménymutatók közül a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) egymilliárd forinttal marad el a tavalyi hasonló időszakétól, míg az az árbevétel, a kamat és adófizetés előtti eredmény (EBIT) az alacsonyabb amortizációs költségeknek köszönhetően 3,3 milliárd forinttal haladja meg az egy évvel korábbit. A beruházásokra (CAPEX) az idei második negyedévben 3,3 milliárd forint jutott, majd másfél milliárddal több, a tavalyinál, ezzel kapcsolatban az optimizmusát a szolgáltató arra
az azóta tévesnek bizonyult feltételezésre alapozta, hogy a kormány az év végével eltörli a távközlési különadó terheit.
Az előfizetések száma viszont a hazai piacon lassan másfél-két éve tapasztalható tendencia alapján a Telenornál is csökken, a második negyedévben 65 ezerrel, 3 millió 445 ezerre, éves összevetésben 3 százalékos a zsugorodás. A negatív irányú változást a cég még azzal indokolta, hogy rövidebb érvényességi idejű feltöltőkáryákat vezetett be. Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel (ARPU) pedig 3,7 százalékkal csökkent, ami részben a januártól csökkentett hívásvégződtetési díjnak a számlájára írható.