A számítógépes vásárlás mellett a televíziók távirányítójára is beköltözik a PayPal internetes fizetési szolgáltatás.
A PayPal T-commerce, azaz televízión keresztül lebonyolított vásárlással kapcsolatos fejlesztésekbe kezdett. Az internetes tranzakciók lebonyolításában vezető szolgáltatás a tervek szerint az újabb generációs, interneteléréssel rendelkező televíziókon is elérhetővé válna, a billentyűzet és az egér helyett pedig a távirányító lenne a közvetítő eszköz.
Karosszékbe ragadt emberek ■ Az internetes tévék, a hibrid, mindent-az-egyben szórakoztatóközpontok fejlődése és elterjedése a technológiai ipar egyik legújabb és legerősebb trendje. Az Apple és a Google megoldásai, a tévék gyártóinak egyre összetettebb készülékei mind azt szolgálják, hogy a továbbra is erősen "tévéfüggő" országokban (kiemelten az Egyesült Államokban) kiszolgálják az átlagember megnövekedett szórakozási és info-igényeit, de úgy, hogy ne kelljen elhagyni a kényelmes kanapét a nappaliban.
Ezt a trendet ismerték fel a PayPal döntéshozói is, akik a számítógépeken már jól ismert tranzakciós szolgáltatásokat most tévére alkalmazzák. A kényelem ugyanis nagy úr: ha a felhasználók képesek pénzt kiadni egy olyan multifunkciós készülékért, amely a tévéműsorokon kívül kiváltja a zenei központ, a játékgép, az internetböngésző szerepét is, akkor minden bizonnyal lecsapnak majd egy olyan megoldásra is, amellyel már a vásárláshoz sem kell feltápászkodni a tévé elől.
Olyan nincs, hogy valami nem pénztárca ■ A PayPal folyamatosan kísérletezik olyan új megoldásokkal, amelyek segítségével digitális eszközeink segítségével fizethetünk különböző termékekért vagy szolgáltatásokért. A legutóbb a Starbucks kávézólánccal karöltve vezették be a telefonos Mobile Express Checkout módszert.
Osama Bedler, a vállalat mobil és egyéb új fizetési platformokkal foglalkozó üzletágának alelnöke szerint ideje, hogy a távirányító is pénztárcává változzon.
"Képzeljük csak el, hogy ülünk a tévé előtt, váltogatjuk a csatornákat, és az egyiken meglátjuk valamelyik rokonunk vagy ismerősünk tökéletes születésnapi ajándékát. Nem kell majd mást tennünk, mint pár gombot megnyomni a távirányítón, és máris vásároltunk egyet a PayPal számlánk segítségével" - írja
blogbejegyzésében a szakember.
A PayPal több mádiavállalattal, marketing- és szállítmányozási megoldásszállítóval és befektetőcéggel társult az új szolgáltatás kifejlesztésére, de arról nem adtak hírt, mikorra számíthat a "hüvelykujjas vásárlásra" a tévére ragasztott nemzedék.