A Kindle harmadik generációja az Amazon történetének legnagyobb eladásokat produkáló terméke, mely még a legújabb Harry Potter sorozat utolsó részét is maga mögé utasította.
Az iPad megjelenésével és a tabletek előretörésével sokan azon kezdtek gondolkozni, vajon a dedikált e-könyv olvasóknak mennyi esélye lesz az életben maradásra. Elvégre egy tablet sok másra is használható, az elektronikus könyveket pedig szebben, részletgazdagabban, ráadásul színesen jeleníti meg. Úgy tűnik, a Kindle rácáfol a feltételezésekre.
Élni és élni hagyni ■ Az Amazon alapítója és igazgatója,
Jeff Bezos több optimista és örömittas bejelentést tett a napokban az új Kindle-lel kapcsolatban, melynek lényege egyértelmű: minden ellenkező jóslat ellenére a tabletek robbanásszerű forgalomnövekedése nem zavar be az e-könyv olvasók eladásaiba. "A statisztikák alapján azt látjuk, hogy sok Kindle-vásárlónak már van valamilyen tabletje. Ezeket a táblagépeket használják játékra, filmnézésre és internetezésre, miközben az elektronikus könyvek olvasására továbbra is a Kindle szolgál" - foglalta össze.
A karácsonyi időszakban a Kindle után ugyan Apple termék volt a második az Amazon eladási listáján, de az sem az iPad volt, hanem az iPod Touch médialejátszó. Persze az Amazon "csak" egyetlen webáruház (még ha a legnagyobb is), melynek "házi terméke" a Kindle, ezért természetesen a teljes iPad és Kindle forgalom az összes vásárlási forrást nézve minden bizonnyal máshogy alakult, ám az már innen is kiderül: az olcsó és a feladatra szabott e-könyv olvasók jól megférnek a tabletek mellett.
Az Amazon ugyan továbbra sem hozza niylvánosságra, hogy hány e-könyv olvasót értékesít, a Bloomberg által megszólaltatott elemzők szerint azonban idén várhatóan több mint 8 millió Kindle fogy a tavalyi 2,4 millióhoz képest, amivel előnyre tett szert fő versenytársaihoz, a Sonyhoz és a Barnes & Noble-höz képest.
Az Amazon e-könyveit nem csak a 139, 189 illetve 379 dollárba kerülő saját készülékein, de PC-n, iPhone-on vagy iPaden, androidos és BlackBerry okostelefonokon is lehet olvasni, és az Amazon most fejleszti e-könyv olvasó alkalmazását a Windows Phone 7 telefonos operációs rendszerre is. A Forrester szerint 2015-re a jelenlegi háromszorosára, évente 2,8 milliárdra nőhet az elektronikus könyvek eladásai az Egyesült Államokban.
A jövő könyvei ■ Az e-könyvek piacának egyik meghatározó szereplője, a McGraw-Hill is év végére időzített egy felmérésekre és jóslatokra alapozott közleményt, melyben a közeljövő e-könyves trendjeit elemzik. Ebből kiderül, hogy ők és a piac többi szereplője is robbanásszerű növekedést vár az értékesített e-könyvek számát tekintve. Lassacskán a hagyományos megoldások (tehát a szövegeket és képeket tartalmazó változatok) mellett szofisztikáltabbak is megjelennek, itt például gondolhatunk egy olyan barkács-könyvre, ahol a szöveg alatt videó mutatja be, hogyan végezzünk el egy-egy munkafázist.
A jóslatok szerint a készülék- és formátumháború lassan elül, hiszen az olvasó szoftverek és a különféle e-könyv formátumok platformfüggetlenekké válnak. Sok könyvkiadó attól is tartott, hogyaz Amazon által bevezetett 9,99 dolláros árszint lesz a plafon, ám a McGraw-Hill szerint itt is megjelennek majd az exkluzív kiadványok, amelyeket ennél drágábban kínálhatnak majd a kiadók, akiket az elemzés mással kapcsolatban is megnyugtat.
Bár az e-könyv formátum magával hozta a saját, szerzői kiadású könyvek korát, a könyvkiadók szerepe hamarosan újra megerősödik, mégpedig a szerkesztők, képszerkesztők, technikai támogatók által alkotott csapat értéknövelt szolgáltatásai miatt.