Ellentétes előjelű adatokkal jelent meg az IDC új felmérése a táblagépes piac idei alakulásáról. Az első negyedév a vártnál gyengébb számokat hozott, viszont a trend év végére megfordulhat.
A gyártók az év első három hónapjában a vártnál lényegesen kevesebb táblagépet juttattak el a kereskedelmi csatornákhoz - derül ki az IDC friss adataiból. A 7,2 milliós darabszám azt jelenti, hogy negyedéves összehasonlításban 28 százalékos volt a visszaesés.
Rosszul megy (nem) ■ Ennek ellenére a kutatócégnél a korábbi, éves forgalomra vonatkozó becslésüket nemhogy lejjebb szállították volna, hanem még rá is tettek egy jókora lapáttal. Az eddigi 50,4 millió után ma már 53,5 millió eladott tabletet látnak reálisnak 2011-ben.
A látszólagos ellentmondás feloldása több tényezőn alapszik. Egyrészt a táblagépes piac is olyan érettségi szintre került, amire már jelentősen hat a szezonalitás. Azaz most már a táblagépek vásárlóinál sem mellékes, milyen hónapot írunk a naptárban. És mivel a karácsonyi szezon az előző negyedévben volt, így a januártól-márciusig tartó periódus eladásai szinte természetszerűleg estek vissza.
A legnagyobb szállítónál, az Apple-nél voltak kisebb gondok a kijelzők gyártásával, így ez is visszavetette az áruforgalmat. A gazdasági bizonytalanság pedig értelemszerűen sok esetben közrejátszhatott abban, hogy elmaradtak vásárlások.
Trónkövetelők ■ A rossz hírek mellett azonban a második félévben több pozitív jel is mutatkozik. Ilyen például néhány nagy reményű új szereplő piacra lépése. A
Cisco Cius elnevezésű tábláját épp most lesz alkalma kézbe venni kiküldött tudósítónknak Las Vegasban. De heteken belül érkezhet a szintén nagypályás tervekkel rendelkező
amazonos tablet.
Az új játékosok erősíthetik a versenyt, szélesítik a kínálatot, így mindenképpen jó hatással lesznek az eladásokra és a szegmens fejlődésére.