Jelenleg a Cisco bevételeinek ötöde származik szolgáltatásokat értékesítő üzletágából, ám a tervek szerint jóval nagyobb szerepet szánnak a szegmensnek a jövőben. Igaz, nem teljesen ugyanúgy, mint a versenytársak.
A vállalati informatika egyre kevésbé szól kézzel fogható termékekről: a cél minden esetben a hatékony működés, és mind többen ismerik fel, hogy informatikai szolgáltatások formájában sok esetben jobban járnak - magyarázta egy elemzőknek szóló konferencián a Cisco vezető stratégája,
Padmasree Warrior. Ez viszont nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vállalat belső szerkezetét alakítja át a friss fókusznak megfelelően, inkább a holdudvar változik.
Közös többszörös ■ Warrior szerint a Cisco kifejezetten elégedett azzal a megoldással, melyben szolgáltatási partnerek, például az Accenture segítségével érik el az ügyfeleket. Ezáltal ügyfélközpontúbb, specializáltabb megoldásokat nyújthatnak, mint a túl nagyra nőtt, központosított megoldásszállítók - a vezető ellenpéldaként az IBM-et említette.
Padmasree Warrior, Cisco Az összetett, termékeken és szolgáltatásokon alapuló megoldásokra a konferencia egyik példájául a Dél-Koreában épülő új város, Songdo szolgált. A Cisco itt olyan átfogó megoldásokat tesztel, amelyet a "mobil-felhő korszaka", valamint a "minden internete" fantázianevekkel lehet legjobban leírni. A gép-gép közötti hálózatok, automatizált folyamatok, szenzorokon alapuló információs és kényelmi megoldások segítségével teljes épületeket változtathatnak futurisztikus szolgáltatóközpontokká: az "épületekbe épített" videókonferencia-megoldások az egészségügyben és az oktatásban lehetnek hasznosak, de ugyanilyen szinten profitálhatnak a vállalatok is a közeljövő technológiáiból.
Az amerikai Computerworld a Pund-IT elemzőjét idézi:
Charles King szerint a Cisco valóban erőnyerővé válhat, ha a legfrissebb informatikai trendekre még idő előtt harap rá. A vállalatok egy része hamarosan úgy használhatja IT-infrastruktúráját, ahogy az áramot és egyéb közműveket is: nagy szolgáltatóktól bérelve, szinte száz százalékosan kiszervezve. Az úgynevezett "Utility-scale computing" (Közmű-szintű informatika) korában az elemző szerint már ugyanolyan egyértelmű lesz az IT-szolgáltatók használata, mint ahogy mostanában már egy vállalat sem saját maga állítja elő az áramot vagy a vizet az irodaépülete számára.
Behálózott világ ■ A Cisco a jelek szerint valóban jó időben lépett rá az új piacra. Padmasree Warrior szerint a belső átrendeződés leginkább arra fókuszál, hogy újratervezze a tanácsadó és konzultációs szolgáltatásokat, amelyek értékesítés előtt és után is követik az ügyfelek igényeit. Az így szerzett információk alapján aztán a közvetlen szolgáltató partnerekkel akár ügyfélre szabott megoldások, egyedi szolgáltatások kifejlesztésébe is belefoghatnak.
A Cisco jelenlegi szoftverei (amelyek saját hálózati és egyéb hardverein is működnek) könnyedén átalakíthatók speciális célokra, a WebEx videókonferencia-szoftver például felkészíthető teljes beágyazott rendszerként történő használatra, és ugyanígy specializálhatók a hálózati eszközök szoftverei vagy épp a biztonsági interfészek is. Warrior szerint a következő három-öt éves időszak végére a Cisco akár meg is duplázhatja jelenlegi, hatmilliárd dolláros szoftveres bevételeit. Az elemzői konferencia végén az elemzők felé egy olyan ígéret is elhangzott, mely szerint a vállalat a következő évek alatt stabilan 5-7 százalékos éves növekedési rátát szeretne elérni.