Közös reklámértékesítésről szóló megállapodást írt alá három nagypályás játékos. A Microsoft, a Yahoo és az AOL nagyobb hatékonyságot és persze több bevételt vár a partnerségtől.
Hirdetés
 
Láthatóan megelégelte a folyamatos piacvesztést a három, egykor szebb pozícióban lévő vállalat, és közös fellépéssel próbálnak nagyobb szeletet kihasítani a grafikus hirdetések (display ad) piacából.

Hármasban A tegnap bejelentett együttműködés keretében a három érdekelt fél, az AOL, a Microsoft és a Yahoo egymás eladatlan felületeit is árulja majd, miközben továbbra is versenyezni fognak egymással a megszerezhető marketinges költésekért. Ez utóbbi miatt a vállalatok nem tartanak attól, hogy versenyjogi problémák merülnének fel a szövetséggel kapcsolatban.

Bannerek tekintetében az amerikai hirdetési piacon egyik résztvevő sem áll valami fényesen, mivel mind a Google, mind a Facebook egyre nagyobb szeletet követel magának ebből a tortából. Például a Yahoo 2008-ban még az egyesült államokbeli display ad-költések 18 százalékát tette zsebre, amivel piacvezető pozícióban volt, ám idén már csak 13 százalékot tud megszerezni. Az eMarketeer adatai szerint a Microsoft 5, az AOL pedig 4 százalék körül "vegetál".

Nagypályás ellenfelek Ezzel szemben a Google a 2008-as 2 százalékos részesedését 9-re tornázta fel, ami nagyrészt a DoubleClick hirdetési rendszerének három évvel ezelőtti megvásárlásának köszönhető. A másik feltörekvő játékos az USA internetező lakosságának kétharmadát elérni képes Facebook várhatóan idén átveszi az Egyesült Államok display ad piacának trónját.

Érdekes módon a hármas szövetség elvileg nem zárt, a Microsoft alelnöke megerősítette, hogy tárt karokkal várnak új együttműködő szereplőket is a most kibontakozó kezdeményezéshez. Ennek ellenére meglepő lenne, ha akár a Facebook, akár a Google csatlakozna a trojkához.

A marketingesek felkészületlenül várják az adatáradatot
Vége a közösségi média rakétázásának

Egyre kevésbé világos, hogy lesznek fenntarthatók a nagy MI-adatközponti fejlesztések

Bár Donald Trump felfüggesztette a technológiai részvényeket is padlóra küldő vámok egy részét, a bizonytalanság nem szűnt meg, a magasabb árak és a spórolósabb ügyfelek pedig rendesen alátehetnek a mesterséges intelligenciában utazó nagyvállalatok elképzeléseinek.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.