Közös reklámértékesítésről szóló megállapodást írt alá három nagypályás játékos. A Microsoft, a Yahoo és az AOL nagyobb hatékonyságot és persze több bevételt vár a partnerségtől.
Láthatóan megelégelte a folyamatos piacvesztést a három, egykor szebb pozícióban lévő vállalat, és közös fellépéssel próbálnak nagyobb szeletet kihasítani a grafikus hirdetések (display ad) piacából.
Hármasban ■ A tegnap bejelentett együttműködés keretében a három érdekelt fél, az AOL, a Microsoft és a Yahoo egymás eladatlan felületeit is árulja majd, miközben továbbra is versenyezni fognak egymással a megszerezhető marketinges költésekért. Ez utóbbi miatt a vállalatok nem tartanak attól, hogy versenyjogi problémák merülnének fel a szövetséggel kapcsolatban.
Bannerek tekintetében az amerikai hirdetési piacon egyik résztvevő sem áll valami fényesen, mivel mind a Google, mind a Facebook egyre nagyobb szeletet követel magának ebből a tortából. Például a Yahoo 2008-ban még az egyesült államokbeli display ad-költések 18 százalékát tette zsebre, amivel piacvezető pozícióban volt, ám idén már csak 13 százalékot tud megszerezni. Az eMarketeer adatai szerint a Microsoft 5, az AOL pedig 4 százalék körül "vegetál".
Nagypályás ellenfelek ■ Ezzel szemben a Google a 2008-as 2 százalékos részesedését 9-re tornázta fel, ami nagyrészt a DoubleClick hirdetési rendszerének három évvel ezelőtti megvásárlásának köszönhető. A másik feltörekvő játékos az USA internetező lakosságának kétharmadát elérni képes Facebook várhatóan idén átveszi az Egyesült Államok display ad piacának trónját.
Érdekes módon a hármas szövetség elvileg nem zárt, a Microsoft alelnöke megerősítette, hogy tárt karokkal várnak új együttműködő szereplőket is a most kibontakozó kezdeményezéshez. Ennek ellenére meglepő lenne, ha akár a Facebook, akár a Google csatlakozna a trojkához.