A felhőalapú rendszerekkel kapcsolatos félelmek általában túlzottak, ám a Hotmail legutóbbi hibája nem segít a kételyek eloszlatásában.
2010-ben a Gmailnek is sikerült párszor ideiglenes leállásokat, lassulásokat és mellényúlásokat elkövetnie, szilveszter környékén pedig a versenytárs Hotmail működésében álltak be érdekes hibák.
Üres postafiókok, tömött kukák ■ December 30-án kezdtek megszaporodni csalódott vagy felháborodott hangú e-mailek és fórumbejegyzések a Microsoft ügyfélszolgálatánál. A panaszkodók szerint egyszerűen eltűntek az eddig beérkezett levelek, és olyanok is voltak, akiknél az újonnan érkező e-maileket is azonnal a törölt elemek közé kézbesítette a webes levelezőszolgáltatás.
Összesen 17 355 felhasználót érintett a probléma, ami természetesen elenyészőnek tűnhet a Hotmail közel 365 milliós felhasználói bázisát tekintve, ám az elveszett üzeneteikért aggódókat ez minden bizonnyal nem vigasztalta.
Chris Jones, a Microsoft Windows Live üzletágának alelnöke szerint végül már csak az újévben, január elsejére sikerült megtalálni a problémát és visszaállítani a felhasználók leveleit.
Nem félünk a felhőtől? ■ Az ehhez hasonló esetek után mindig megélénkülnek azok a fórumozók és más véleménynyilvánítók, akik az adatok helyi tárolására, saját gépekre telepített szoftverekre esküsznek, és felhívják a figyelmet a cloud megoldások egyik (vélt vagy valós) veszélyére: az az adat, ami valamilyen távoli, követhetetlen szerverfelhőben tárolódik, nincs igazán biztonságban. A felhőalapú rendszerek egyik legnagyobb mumusa ez a felfogás, amit természetesen úgy lehetne a leginkább visszaszorítani, ha nem történnének ilyesféle balesetek. Persze az sem árt, ha a hibákat gyorsan és kendőzetlenül kommunikálják, valamint körültekintően és sürgősen orvosolják.
Jones a hiba okát nem fedte fel közleményében, de jelezte: minden panaszos problémáját megoldották, és igyekeznek, hogy a mostani problémák tanulságát felhasználva megakadályozzák hasonló esetek előfordulását a jövőben.