A Motorola X megjelenését 500 millió dolláros marketingkerettel támogatja meg a Google.
Míg a konkurens modellek (Nokia EOS, LG Optimus G2) esetében csak úgy özönlenek a kémfotók, addig a Motorola esetében egész más jellegű, de legalább annyira izgalmas információk kerültek napvilágra.
A Wall Street Journal munkatársai ugyanis úgy tudják, hogy igen komoly marketingbüdzsét rendelnek a Motorola X-hez, ami az első, egyértelműen a Google gondozásában megjelenő okostelefon lesz a gyártó életében.
Megtolják a szekeret ■ Mi is latolgattuk már, hogy pontosan mi lesz a sorsa a márkának, de azt eddig nem lehetett tudni, hogy a Google mennyire karolja fel a nagy hagyományú gyártót. A Wall Street Journal (WSJ) által szállított infók szerint a Motorola X piacra bocsátására 500 millió dollárt fognak költeni, aminek a nagy része az USA piacára jut, de a tervek szerint a kampányba beszállnak a nagy európai országok is.
A WSJ azt is tudni véli, hogy egyik USA-beli operátornak sem lesz exkluzivitása, azaz mind a négy nagy szolgáltatónál (AT&T, Verizon Wireless, Sprint Nextel, T-Mobile) bekerül a kínálatba a telefon. Összehasonlításképpen érdemes megnézni a Kantar Media adatait, melyek szerint a két nagy ellenlábas, az Apple és a Samsung, 333 és 401 millió dollárt költöttek tavaly a mobilok népszerűsítésére, ami azt jelenti, hogy idén ősszel várhatóan nagyon izmos Motorola X kampány indulhat.
Az egyik elképzelés szerint így fog kinézni a Motorola X
A mobil áráról azt a hír járja, hogy szerződéssel 199 dollárba, anélkül pedig 599 USD-be fog kerülni, vagyis igen nagy támogatást kap a szolgáltatóktól, de ha szerződés nélkül vásárolja meg valaki, akkor átszámítva nem lesz több 130 ezer forintnál. A Motorola Mobility egyértelműen az
iPhone 5 –
Samsung Galaxy S4 -
HTC One hármas ellenfelének szánja az X jelű mobilt, amihez az egyik ütőkártya az USA területén zajló gyártás lesz, amivel vélhetően könnyen fel lehet kelteni a vásárlók hazafias érzelmeit.
Motorola, ízlés szerint ■ A másik újdonság a testre szabhatóság lehetősége, aminek keretén belül a vásárlók egy online felületen eldönthetik, hogy milyen színű elő- és hátlappal szeretnék használni a készüléket, sőt, a készülékházra történő gravírozással még személyesebbé lehet tenni a mobilt. Az Apple egyébként a mai napig kínál gravírozási lehetőséget, de ez az iPodokra és az iPadekre érvényes, az iPhone-ra nem. A WSJ információi szerint a Motorola X figyelni fogja a környezetet, a felhasználási módot, így ha éppen autóban ülünk, akkor megjeleníti a hangutasításos menüket, ha pedig a fotózáshoz hasonló helyzetbe kerül a telefon, akkor a szenzorok ezt érzékelik, elindítják a kamerát, és már abban a pillanatban fotózhatunk, ahogy ráemeltük a mobilt a témára.
Abban az összes szakértő egyetért, hogy az 500 millió dollár elköltése önmagában kevés lesz az üdvösséghez, bár az előrejelzések szerint lesz helye a feltámadó amerikai gyártónak. Az IDC adatai szerint tavaly 770 millió okostelefont szállítottak le a gyártók, az idei becslések pedig közel 1 milliárdos számról szólnak. A Motorola 2013 első negyedévében 2,3 millió smartphone-t szállított le a piacra, amivel 1 százalékos piaci részesedést tudott elérni, így számára csak felfelé vezet az út.
A kérdés az, hogy jó eszköz-e a nagy összegű marketingköltés. A Samsungnak bejött, de megjósolhatatlan, hogy a Motorola esetében működik-e ez a taktika. Főleg annak fényében, hogy újra fel kell építeni a márkát, amit a Samsung a Galaxy készülékekkel sikeresen végrehajtott, bár a nagy áttörést csak a harmadik Galaxy S modellel sikerült elérni.