A Motorola X megjelenését 500 millió dolláros marketingkerettel támogatja meg a Google.
Míg a konkurens modellek (Nokia EOS, LG Optimus G2) esetében csak úgy özönlenek a kémfotók, addig a Motorola esetében egész más jellegű, de legalább annyira izgalmas információk kerültek napvilágra. A Wall Street Journal munkatársai ugyanis úgy tudják, hogy igen komoly marketingbüdzsét rendelnek a Motorola X-hez, ami az első, egyértelműen a Google gondozásában megjelenő okostelefon lesz a gyártó életében.

Megtolják a szekeret  Mi is latolgattuk már, hogy pontosan mi lesz a sorsa a márkának, de azt eddig nem lehetett tudni, hogy a Google mennyire karolja fel a nagy hagyományú gyártót. A Wall Street Journal (WSJ) által szállított infók szerint a Motorola X piacra bocsátására 500 millió dollárt fognak költeni, aminek a nagy része az USA piacára jut, de a tervek szerint a kampányba beszállnak a nagy európai országok is.

A WSJ azt is tudni véli, hogy egyik USA-beli operátornak sem lesz exkluzivitása, azaz mind a négy nagy szolgáltatónál (AT&T, Verizon Wireless, Sprint Nextel, T-Mobile) bekerül a kínálatba a telefon. Összehasonlításképpen érdemes megnézni a Kantar Media adatait, melyek szerint a két nagy ellenlábas, az Apple és a Samsung, 333 és 401 millió dollárt költöttek tavaly a mobilok népszerűsítésére, ami azt jelenti, hogy idén ősszel várhatóan nagyon izmos Motorola X kampány indulhat.


Az egyik elképzelés szerint így fog kinézni a Motorola X

A mobil áráról azt a hír járja, hogy szerződéssel 199 dollárba, anélkül pedig 599 USD-be fog kerülni, vagyis igen nagy támogatást kap a szolgáltatóktól, de ha szerződés nélkül vásárolja meg valaki, akkor átszámítva nem lesz több 130 ezer forintnál. A Motorola Mobility egyértelműen az iPhone 5Samsung Galaxy S4 - HTC One hármas ellenfelének szánja az X jelű mobilt, amihez az egyik ütőkártya az USA területén zajló gyártás lesz, amivel vélhetően könnyen fel lehet kelteni a vásárlók hazafias érzelmeit. 

Motorola, ízlés szerint  A másik újdonság a testre szabhatóság lehetősége, aminek keretén belül a vásárlók egy online felületen eldönthetik, hogy milyen színű elő- és hátlappal szeretnék használni a készüléket, sőt, a készülékházra történő gravírozással még személyesebbé lehet tenni a mobilt. Az Apple egyébként a mai napig kínál gravírozási lehetőséget, de ez az iPodokra és az iPadekre érvényes, az iPhone-ra nem. A WSJ információi szerint a Motorola X figyelni fogja a környezetet, a felhasználási módot, így ha éppen autóban ülünk, akkor megjeleníti a hangutasításos menüket, ha pedig a fotózáshoz hasonló helyzetbe kerül a telefon, akkor a szenzorok ezt érzékelik, elindítják a kamerát, és már abban a pillanatban fotózhatunk, ahogy ráemeltük a mobilt a témára. 

Mi lesz veled, Motorola? 
A Motorola csak a szabadalmakért kellett a Google-nek
Újra szívesen vásárol cégeket a Google 

Abban az összes szakértő egyetért, hogy az 500 millió dollár elköltése önmagában kevés lesz az üdvösséghez, bár az előrejelzések szerint lesz helye a feltámadó amerikai gyártónak. Az IDC adatai szerint tavaly 770 millió okostelefont szállítottak le a gyártók, az idei becslések pedig közel 1 milliárdos számról szólnak. A Motorola 2013 első negyedévében 2,3 millió smartphone-t szállított le a piacra, amivel 1 százalékos piaci részesedést tudott elérni, így számára csak felfelé vezet az út.

A kérdés az, hogy jó eszköz-e a nagy összegű marketingköltés. A Samsungnak bejött, de megjósolhatatlan, hogy a Motorola esetében működik-e ez a taktika. Főleg annak fényében, hogy újra fel kell építeni a márkát, amit a Samsung a Galaxy készülékekkel sikeresen végrehajtott, bár a nagy áttörést csak a harmadik Galaxy S modellel sikerült elérni.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.