Az internetmarketingre specializálódott HubSpot blogján jelent meg az az elemzés, amely a vállalati Twitter oldalak és az általuk érkező potenciális új ügyfelek (leadek) közötti összefüggést vizsgálja.
A kutatás 1400 cég inbound marketinggel kapcsolatos aktivitásán alapul. Ez a fogalom takarja mindazon marketingtevékenységet, aminek célja nem a direkt reklámozás, hanem az, hogy a fogyasztó, ügyfél önmagától keresse a vállalat termékeit, szolgáltatását. Az interneten ide sorolható a blog, a keresőmarketing (SEO), a különféle online játékok és természetesen napjaink sztárjai, a közösségi portálok, oldalak és alkalmazások is.
A pozitív korrelációt a statisztikai analízis egyértelműen kimutatta a Twitter-jelenlét és a potenciális ügyfelek felbukkanása között. Ez elsősorban a fogyasztói piacot célzó (B2C) vállalkozásoknál volt markánsan tetten érhető, a tanulmány szerint a vállalati szférának dolgozó cégeknél ez az összefüggés lényegesen halványabb.
Korlátos növekedés | A konkrét számokat nézve azonban meglehetősen furcsa, és nem feltétlenül konzisztens eredményeket látunk. Odáig rendben van, hogy a mindössze néhány követővel rendelkező Twitter csatornák nem tudnak jelentős mennyiségű érdeklődőt, leadet a céghez irányítani. Az is érthető, hogy létezik az a kritikus tömeg, aminek elérésekor egyfajta gátszakadás tapasztalható a potenciális ügyfelek számában. Ez az érték egyébként 100 és 500 között van a HubSpot szakemberei szerint. Az ekkora mikrobloggal rendelkező cégek a tapasztalatok szerint átlagosan (medián) havonta 34 új leadet szerezhetnek.
Érdekes azonban, hogy az 500 követőnél többel rendelkező Twitter csatornák hatékonysága látványosan romlani kezd. Az adatok tanúsága szerint, 32 új leaddel még az előző nagyságrendű Twitter oldalak eredményét sem képesek hozni. Ezen még a HubSpot munkatársai is csodálkoztak, és annyit ígértek, hogy további vizsgálatokkal próbálják kideríteni az anomália hátterét. A publikált anyagban mindössze tippelésre szorítkoztak, miszerint valószínűsíthető, hogy az igazán elkötelezett követők az első körben érkeznek, így a későbbi növekmény már pusztán csak passzív szemlélődőket jelent, akik nem fogják továbbadni, megosztani a csatorna tartalmait. Ez ugyanakkor nem magyarázat arra, hogy a szám miért csökkent nominálisan is.
Tippelni persze mi is tudunk. Valószínű, hogy a vizsgált mintában nem volt elegendő számú, nagy követői bázissal rendelkező cég, így az azokból eredeztetett adatok sem feltétlenül helytállóak. Az viszont tagadhatatlan, hogy egy megfelelően gondozott Twitter csatorna valóban segíthet az új ügyfelek felkutatásában. Elsősorban persze egyelőre inkább azokban a régiókban (leginkább az USA), ahol a Twitter lehetőségeivel kellő számú felhasználó él napi rendszerességgel.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak