A készülődő iWatch projekt miatt agresszív munkaerő toborzásba kezdett az Apple.
A szaksajtó, illetve az elemző cégek szakemberei tényként kezelik egy ideje, hogy az Apple egy teljesen új termékkategórián dolgozik. Az iWatch néven futó okosóra lehetne az az új produktum, ami végre megmutathatná a részvényeseknek és a nagyközönségnek, hogy az Apple-ből nem veszett ki az újító szándék, tehetség, és képesek még kirukkolni valami újjal.
Nincs elég szakember ■ Az ezzel kapcsolatos, legfrissebb értesüléseket a
Financial Times szállította: a lap munkatársai úgy tudják, hogy az Apple aktívan szakemberkeresésbe fogott, mivel most jutott el az óra fejlesztése olyan szakaszba, amikor már speciális tudásra van szükségük. Steve Jobs halála óta ez lenne az első olyan Apple-termék, ami elszakadna az iPad-iPhone-iPad vonaltól, így érhető, hogy új, a hordható technológiákhoz, készülékekhez értő szakemberekre van szüksége a vállalatnak. Mindez azt is jelenti, hogy Tim Cook korábbi interjúiban említettekkel ellentétben idén már nem, hanem csak 2014-ben jelenhet meg a sokat emlegetett okosóra.
Egy sokadik elképzelés az iWatch-al kapcsolatban
A megfelelő szakemberek felkutatása azt is jelzi, hogy az Apple végre kimozdult a lehetőségek feltérképezése szakaszból, és most már konkrét tervezési, fejlesztési munkába fog. A hírek szerint az alapvető mérnöki feledatokon túl a legnagyobb problémát az akkumulátor kapacitásának optimalizálása jelenti, hiszen az értesítések fogadása, kijelzése miatt az energiaforrása szinte állandóan használatban van.
A Financial Times Apple-közeli forrásai persze arra is felhívják a figyelmet, hogy mindez nem jelenti azt, hogy biztosan érkezhet egy ilyen termék, még akkor sem, ha Cook legutóbbi befektetői tájékoztatóján új, készülő hardvereket emlegetett.
Csak nehogy késő legyen ■ Miközben a források óvatoskodnak, minden egyéb jel arra utal, hogy előbb-utóbb érkezik az a bizonyos iWatch. Ennek egyik csalhatatlan jele, hogy az Apple több államban is bejegyeztette az iWatch védjegyet. A Bloomberg elsőként még június elején, Japánból jelezte az Apple ez irányú lépését, amit Tajvan, Oroszország, Mexikó és Kolumbia szabadalmi hatóságainál indított eljárások követtek.
Új alelnököt is igazolt az Apple az elmúlt időszakban: az Yves Saint Laurent elnök-vezérigazgatóját (Paul Deneve) csábították vissza, akinek speciális projektek vezetése lesz a feladata, és egyedül Tim Cooknak tartozik beszámolási kötelezettséggel.
Mialatt mi igyekszünk összerakni az Apple jövőbeli terveinek puzzle darabkáit, addig a konkurens gyártók már jócskán előbbre járnak okosóra fronton. Az úttörő szerepet felvállaló, Kickstarter alapítású Pebble például hírül adta, hogy a közösségi finanszírozással foglalkozó oldalon 85 ezer rendelést vettek fel a termékre, azóta a hivatalos oldalon pedig további 190 ezer előrendelés futott be.
Így eddig összesen 275 ezer Pebble órára érkezett rendelés (a hozzá tartozó alkalmazást 1 milliónál is többen töltötték le), sőt most már
a Best Buy is felvette kínálatába, bár az érdeklődők egyelőre a „coming soon” felirattal szembesülnek, ha rendelni szeretnének. Míg a Pebble gyártási kapacitási problémákkal küzd, a
Sony bejelentette a SmartWatch második kiadását, ami bármilyen androidos mobillal használható.