A cég életében először számíthatnak a részvényesek veszteséges negyedévre.
Hiába tanult meg
a tajvani HTC igényes csúcskészülékeket gyártani, mégsem tud belőle profitálni. A gyártó már július elején jelezte, hogy a második negyedév nem lesz fényes a cég életében, a ma reggel kiadott előrejelzés azonban még rosszabb híreket közölt. Ha a megjósolt bevételcsökkenés úgy alakul, ahogy arra a vállalat számít, akkor 2002. óta először lesz veszteséges a HTC és ez lesz a 8. olyan negyedév, amely során csökken a bevétele.
Jöhet, ami még sosem volt ■ Az idei év második negyedévében 2,36 milliárd dollár bevételt ért el a cég, ami a 2012 Q2-es eredményeihez képest 23 százalékos visszaesést jelent. A tegnap kiadott prognózis szerint a következő, szeptemberben véget érő negyedévre 1,7-2 milliárd amerikai dollár közötti bevételre számítanak, ami az egy évvel ezelőtti számokhoz képest (2,35 milliárd USD) erős visszaesés.
Amennyiben a jóslat beválik, akkor az is előfordulhat, hogy a HTC tőzsdére vonulás óta első alkalommal veszteséges legyen. A bejelentés az elemző cégeket is meglepte, hiszen azok átlagban 2,53 milliárd dolláros forgalomra számítottak, így a hírre a tőzsde is idegesen reagált, aminek következtében a gyártó papírjai 7 százalékot zuhantak.
HTC One és One mini: együtt is kevesek lehetnek
A legnagyobb probléma az a HTC életében, hogy nem nagyon látszik a kiút: az elemzők szerint nem úgy tűnik, mintha lenne bármiféle megoldás a tajvaniak kezében. A termékportfólió rendkívül szűkös, amin az sem változtat sokat, hogy a gyártó nem olyan régen bemutatta az egyébként komoly szakmai és közönségsikert is elérő HTC One kisebbik kiadását. A
HTC One mininek azonban komoly kihívója akad a Samsung Galaxy S4 mini személyében, arról nem is beszélve, hogy az év végén várható az olcsó, műanyag hátlapos iPhone megjelenése.
Nem találják a megoldást ■ Nem segített az sem a pénzügyi helyzeten, hogy alkatrészproblémák miatt sokat késett a HTC One megjelenése, ami így összecsúszott a Galaxy S4 rajtjával. Ez utóbbi pedig annyira látványos és mindent elsöprő volt, hogy a vásárlókhoz nem feltétlenül jutott el a készülék híre.
Alvin Kwock, a JPMorgan egyik elemzője szerint a HTC túlságosan kicsi szervezet ahhoz, hogy felvegye a versenyt a nagyokkal, főleg azután, hogy a Samsung jelentősen csökkentette a Galaxy készülékei árát több piacon.
Míg a versenytársak az összes árszegmenst igyekeznek lefedni mobiljaikkal, addig a HTC-nél ez elmaradt, mivel a talpon maradás elveszi az energiát a termékfejlesztéstől. Mindenek az az eredménye, hogy a HTC mostanra mindössze 2,5 százalékos részesedéssel bír az okostelefonok piacán, és olyan cégek előzik meg, mint az LG, a Lenovo, vagy a ZTE.