"Bár vannak bizonytalanságok a piacon, mint például az árfolyamingadozás, mégis kétszámjegyű százalékos növekedést várunk ettől az évtől" - jelentette be Choi Gee Sung, a Samsung igazgatótanácsának elnöke a vállalat részvényeseinek találkozóján. Elmondása szerint a Samsung szinte minden olyan piaci szegmensben vezető szerepre törekszik, amelyben jelen van, másrészt a költségeket tekintve is kiemelten versenyképes.
Válság utáni zsongás | Choi megerősítette a Samsung által már januárban közzé tett adatokat: a vállalat éves profitja tavaly 75 százalékkal nőtt, ezzel öt éve a legnagyobb ugrást produkálva. A cégvezető szerint ez már igenis annak a jele, hogy a vásárlók érzik a válság végét, amelyet tulajdonképpen ők maguk "kényszerítenek ki" azzal, hogy újra keresleti piacot teremtenek. A Samsung előrejelzése szerint 2010-ben egyre erősebb igény lesz chipekre és LCD megjelenítőkre - ezt a két területet nevezték az év zászlóvivőjének.
Ugyan a Samsung pontos adatokat még mindig nem közölt előző pénzügyi évéről, az elemzők szerint valóban messze túlteljesítették a tőlük várt számokat, és a koreai tőzsdén is folyamatosan emelkedik a cég papírjainak ára.
Fejlődés minden fronton | Amikor a konferencia résztvevői arról kérdezték a Samsung illetékeseit, milyen termékcsoportokat tudnának részletesen is kiemelni idei terveik közül, először Kwon Oh-Hyun, a chipgyártásért felelős részleg vezetője beszélt saját területéről. Ennek alapján a memóriachipek tavalyi erőteljes áringadozását követően 2010 második felére stabil árak várhatók, és ez mindenképpen segít majd abban, hogy a felhasználók vásárlási kedve feléledjen. Másodsorban a mobiltelefonok üzletágát emelték ki a rendezvényen. A Samsung mára a világ második legnagyobb mobilgyártója, és ebben a szegmensben is láthatók a recesszió enyhülésének biztos jelei. Az elmúlt hónapban például 19 százalékos növekedéssel több mint 270 millió készüléket adtak el - ez a tendencia a vállalat előrejelzése szerint egész évben jellemző lesz.
A legújabb piaci őrület a három dimenziós tévékészülékekkel kapcsolatos, és a Samsung természetesen erről a piacról sem szeretne lemaradni. Első 3D-s modelljét március 14-én kezdte forgalmazni az Egyesült Államokban, és a célok sem kicsik: a készülékekből idén 2 tmilliót szeretnének eladni, ami az új technológia és a drága modellek miatt valóban bátor vállalás. A Samsung a ma már hagyományosnak számító síkképernyős televíziók forgalmazásával kapcsolatban is bizakodó: előrejelzése szerint 2010-ben 30 százalékkal növeli ezen típusok forgalmát, kihasználva a növekvő igényet a drágább, nagyobb tudású modellek iránt.
Külön nem említették a vállalat megannyi egyéb termékcsoportját, de összességében mindegyik szegmenstől - a notebookoktól az iPad bejelentését meglovagolni szándékozó táblagépeken át a 3D-s Blu-ray lejátszókig - tervezhető, stabil növekedést várnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak