A részvényeseknek rendezett éves konferencián bizakodó képet festett az előtte álló évről a Samsung - a számok alapján erre meg is van minden oka.

"Bár vannak bizonytalanságok a piacon, mint például az árfolyamingadozás, mégis kétszámjegyű százalékos növekedést várunk ettől az évtől" - jelentette be Choi Gee Sung, a Samsung igazgatótanácsának elnöke a vállalat részvényeseinek találkozóján. Elmondása szerint a Samsung szinte minden olyan piaci szegmensben vezető szerepre törekszik, amelyben jelen van, másrészt a költségeket tekintve is kiemelten versenyképes.

Válság utáni zsongás | Choi megerősítette a Samsung által már januárban közzé tett adatokat: a vállalat éves profitja tavaly 75 százalékkal nőtt, ezzel öt éve a legnagyobb ugrást produkálva. A cégvezető szerint ez már igenis annak a jele, hogy a vásárlók érzik a válság végét, amelyet tulajdonképpen ők maguk "kényszerítenek ki" azzal, hogy újra keresleti piacot teremtenek. A Samsung előrejelzése szerint 2010-ben egyre erősebb igény lesz chipekre és LCD megjelenítőkre - ezt a két területet nevezték az év zászlóvivőjének.

Ugyan a Samsung pontos adatokat még mindig nem közölt előző pénzügyi évéről, az elemzők szerint valóban messze túlteljesítették a tőlük várt számokat, és a koreai tőzsdén is folyamatosan emelkedik a cég papírjainak ára.

Fejlődés minden fronton | Amikor a konferencia résztvevői arról kérdezték a Samsung illetékeseit, milyen termékcsoportokat tudnának részletesen is kiemelni idei terveik közül, először Kwon Oh-Hyun, a chipgyártásért felelős részleg vezetője beszélt saját területéről. Ennek alapján a memóriachipek tavalyi erőteljes áringadozását követően 2010 második felére stabil árak várhatók, és ez mindenképpen segít majd abban, hogy a felhasználók vásárlási kedve feléledjen. Másodsorban a mobiltelefonok üzletágát emelték ki a rendezvényen. A Samsung mára a világ második legnagyobb mobilgyártója, és ebben a szegmensben is láthatók a recesszió enyhülésének biztos jelei. Az elmúlt hónapban például 19 százalékos növekedéssel több mint 270 millió készüléket adtak el - ez a tendencia a vállalat előrejelzése szerint egész évben jellemző lesz.

A legújabb piaci őrület a három dimenziós tévékészülékekkel kapcsolatos, és a Samsung természetesen erről a piacról sem szeretne lemaradni. Első 3D-s modelljét március 14-én kezdte forgalmazni az Egyesült Államokban, és a célok sem kicsik: a készülékekből idén 2 tmilliót szeretnének eladni, ami az új technológia és a drága modellek miatt valóban bátor vállalás. A Samsung a ma már hagyományosnak számító síkképernyős televíziók forgalmazásával kapcsolatban is bizakodó: előrejelzése szerint 2010-ben 30 százalékkal növeli ezen típusok forgalmát, kihasználva a növekvő igényet a drágább, nagyobb tudású modellek iránt.

Külön nem említették a vállalat megannyi egyéb termékcsoportját, de összességében mindegyik szegmenstől - a notebookoktól az iPad bejelentését meglovagolni szándékozó táblagépeken át a 3D-s Blu-ray lejátszókig - tervezhető, stabil növekedést várnak.
 

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.