A szöveges hirdetéseket, szponzorált találatokat már megszokhattuk a Google keresőjében: mostantól már a képkeresőben is tesztelik a reklámok elhelyezését és működését.
Logikus ötlet volt a Google részéről, hogy szakított a webes hirdetések körében jó ideig domináns banneres megoldásokkal a webes kereső találati listájában. A kiemelt találatok nem különülnek el az oldal többi tartalmától, mint egy színes, villogó kép vagy Flash animáció, és persze fontos, hogy a jól megcélzott hirdetések tartalmilag is kapcsolódnak a keresett kifejezésekhez, így nagyobb az átkattintási arány is. Nem meglepő tehát, hogy a szintén népszerű képkeresőben viszont az igazán oda való módszerrel, a reklámokat tartalmazó képek beágyazásával kísérleteznek.


Mindent a maga helyére A Google hivatalos közleményben jelentette be, hogy globális szinten is nekilát a képkereső aloldalon elhelyezett hirdetések tesztelésének. Bár az Egyesült Államokban és Angliában már rövid, eseti jelleggel előfordultak képes hirdetések az Images aloldalon, ám ahhoz, hogy a lokalizált tartalmak, nemzetközi használati trendek és egyéb körülmények, követelemények is beépülhessenek egy véglegesen elindított, folyamatos szolgáltatásba, különféle próba-hirdetések, tesztek és elemzések szükségesek.

A képkeresőbe természetesen a képek lesznek a legalkalmasabbak hirdetési felületként, és az is egyértelmű, hogy a reklámok itt is a keresett kifejezéssel lesznek összehangolva: a Google AdWords hivatalos blogján megjelent mintaképen is az látható, ahogy a sportcipők képeire kereső felhasználók egy Converse modelleket kínáló széles fotócsíkkal lesznek "gazdagabbak", amely a keresési találatok tetején jelenik meg.

Interjú a Google új hazai vezetőjével
A Google változtat védjegykezelési politikáján
Betűről betűre keres a Google

Jól ismert módszerek A képes hirdetések megrendelése is szinte teljesen a szöveges AdWords metódusaira épül, ugyanúgy targetálhatjuk a feltöltött képeinket a megjelenések száma, célcsoportja, a keresett kifejezések szerint, és a fizetési lehetőségek kalkulálása is a már megismert módokon lesz lehetséges.

A közlemény szerint a mostani "leaderboard" formátum mellett folyamatosan kísérleteznek új, hatékony megjelenési formákkal. Egyelőre nem kell csodálkozni, ha egyes képkereséseknél megjelenik, másoknál pedig eltűnik a hirdetés, mivel különböző régiókban, más és más felhasználói csoportokkal, keresőszavakkal folyik a rendszer finomhangolása, melynek végleges bevezetéséről még nem közöltek részleteket.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.