A szöveges hirdetéseket, szponzorált találatokat már megszokhattuk a Google keresőjében: mostantól már a képkeresőben is tesztelik a reklámok elhelyezését és működését.
Logikus ötlet volt a Google részéről, hogy szakított a webes hirdetések körében jó ideig domináns banneres megoldásokkal a webes kereső találati listájában. A kiemelt találatok nem különülnek el az oldal többi tartalmától, mint egy színes, villogó kép vagy Flash animáció, és persze fontos, hogy a jól megcélzott hirdetések tartalmilag is kapcsolódnak a keresett kifejezésekhez, így nagyobb az átkattintási arány is. Nem meglepő tehát, hogy a szintén népszerű képkeresőben viszont az igazán oda való módszerrel, a reklámokat tartalmazó képek beágyazásával kísérleteznek.
Mindent a maga helyére ■ A Google
hivatalos közleményben jelentette be, hogy globális szinten is nekilát a képkereső aloldalon elhelyezett hirdetések tesztelésének. Bár az Egyesült Államokban és Angliában már rövid, eseti jelleggel előfordultak képes hirdetések az Images aloldalon, ám ahhoz, hogy a lokalizált tartalmak, nemzetközi használati trendek és egyéb körülmények, követelemények is beépülhessenek egy véglegesen elindított, folyamatos szolgáltatásba, különféle próba-hirdetések, tesztek és elemzések szükségesek.
A képkeresőbe természetesen a képek lesznek a legalkalmasabbak hirdetési felületként, és az is egyértelmű, hogy a reklámok itt is a keresett kifejezéssel lesznek összehangolva: a Google AdWords hivatalos blogján megjelent mintaképen is az látható, ahogy a sportcipők képeire kereső felhasználók egy Converse modelleket kínáló széles fotócsíkkal lesznek "gazdagabbak", amely a keresési találatok tetején jelenik meg.
Jól ismert módszerek ■ A képes hirdetések megrendelése is szinte teljesen a szöveges AdWords metódusaira épül, ugyanúgy targetálhatjuk a feltöltött képeinket a megjelenések száma, célcsoportja, a keresett kifejezések szerint, és a fizetési lehetőségek kalkulálása is a már megismert módokon lesz lehetséges.
A közlemény szerint a mostani "leaderboard" formátum mellett folyamatosan kísérleteznek új, hatékony megjelenési formákkal. Egyelőre nem kell csodálkozni, ha egyes képkereséseknél megjelenik, másoknál pedig eltűnik a hirdetés, mivel különböző régiókban, más és más felhasználói csoportokkal, keresőszavakkal folyik a rendszer finomhangolása, melynek végleges bevezetéséről még nem közöltek részleteket.