A hashtagek megjelenésével sokkal könnyebb lesz keresni a bennünket érdeklő információk között.
Akinek 50-nél több ismerőse van Facebookon, az valószínűleg csak nagy nehézségek árán képes követni a megosztott információtömeget. Az üzenőfalon megjelenő cikkek, hírek, képek kizárólag a visszakeresgéléssel, lapozgatással dolgozhatók fel, ha pedig egy bizonyos témára vagyunk kíváncsiak, akkor végleg meg vagyunk lőve. Ennek részleges megoldására született a még januárban bejelentett Graph Search, ami inkább az ismerőseink által megosztott adatok, kedvelt oldalak, illetve azok kombinációja alapján képes keresni.

Ez egy #hashtag  A mostani újítás a Twitterből, illetve Instagramból már jól ismert hashtag intézményét emeli be a köztudatba, aminek magyarításával meg sem próbálkozunk, inkább körbeírjuk. A hashtag egy olyan, kettős kereszt szimbólummal kísért kulcsszó, aminek használatával egy-egy téma követhetővé, kereshetővé válik. Amennyiben az áradó Dunáról osztunk meg egy fotót pl. a Facebook falunkon, és a bejegyzés szöveges részéhez hozzáírjuk az #arviz #árvíz #flood hashtageket, akkor a téma iránt érdeklődők azokra kattintva megkapják az összes olyan bejegyzést, amely hasonló hashtaggel láttak el.


A funkció megjelenésével végre értelmet nyernek a Twitterrel, Tumblr-rel, vagy Instagrammal összekötött Facebook fiókok léte, hiszen az azokon a felületeken kiválóan használható hashtagek eddig céltalanul jelentek meg automatikusan az illető FB falán. De nemcsak mi helyezhetjük kontextusba, vagy címkézhetjük fel bejegyzésünket, vagy fotónkat, hanem a keresőmezőbe is beírhatunk bármilyen kifejezést hashtag formában, még több információt kapva így a Facebbook többi felhasználójától. Ehhez is persze az kell, hogy a kettős kereszt szimbólumot minél többen használják, és helyesen használják: vagyis a szöveg elé, szóköz kihagyása nélkül illesszék be a # jelet.

Van ott még, ahonnan ez jött  Az új lehetőséget egyedül a felhasználók adatvédelmi beállításai korlátozhatják, hiszen aki a posztjait csak ismerőseinek engedi láttatni, az hiába is gyártja a hashtageket, azok nem fognak megjelenni a mindenki más által indított keresési találatokban. A nagy márkák, vállalatok azonban profitálhatnak mindebből, mivel a jól tagelt kulcsszavak, üzenetek könnyebben terjedhetnek, és a rajongók, érdeklődők is könnyebben fognak rájuk találni.

Okos keresővel bővül a Facebook 
Nagyobb, szebb, színesebb: megújul a Facebook
Már itthon is működik az ingyenes Facebook-telefonálás 

A hashtagek egyelőre csak néhány felhasználónál jelentek meg, a funkció bevezetése szokásos módon, hullámokban történik meg, ami akár hetekig is eltarthat. A Facebook szerint ez az újítás csak az első lépés volt, amit további olyan funkciók követnek majd, amelyek még átláthatóbbá és kezelhetőbbé teszik a közösségi oldalon megosztott információkat.

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.