A cég 35 millió okostelefont és közel 12 millió tabletet adott el, 11,6 milliárd dolláros profittal zárva második pénzügyi negyedévét. Az elsöprő siker főleg a kínai vásárlóknak köszönhető.
Az Apple tegnapi bejelentése szerint 35,1 millió iPhone-t és 11,8 millió iPad-et értékesített az év első három hónapjában. Utóbbi némileg elmarad az elemzők 12,3 milliós várakozásától, az okostelefonok mennyisége azonban jócskán meghaladta az előrejelzésekben szereplő 30,5 millió darabot – nem csoda, hogy az eredményt a vállalat vezérigazgatója,
Tim Cook észbontónak nevezte. Az Apple így a megszokottnál is nagyobb zsák pénzt keresett a második pénzügyi negyedévben, amit végül 39,2 milliárd dolláros összebevétellel és 11,6 milliárdos nyereséggel zárt.
Az ígéret földje ■ A cég meggyőző növekedése főként Kínának köszönhető, ahol az Apple első idei félévében – 2011 októbere és 2012 márciusa között – 12,4 milliárd dolláros bevételt jegyzett. Ez nem sokkal marad el az el a kínai piac előző évi teljes, 13,3 milliárdos eredményétől, az iPhone-ok negyedéves forgalma pedig önmagában is ötszörösére bővült 2011 megfelelő időszakához képest. Az okostelefonok népszerűsége még a Mac termékekre is hatással volt, ugyanis a PC-piac 6 százalékos és a Mac-ek 7 százalékos globális növekedésével szemben az Apple közel 60 százalékkal több számítógépet adott el Kínában.
Az ázsiai ország az Egyesült Államok mögött már jelenleg is az Apple második legnagyobb piaca, Cook azonban úgy látja, hogy ez még csak a kezdet. A friss pénzügyi eredmények bejelentése kapcsán a cég vezérigazgatója elmondta: Kínában a fogyasztói középosztály jövedelme folyamatosan emelkedik, ami hatalmas igényt generál a különféle árucikkekre. Ez páratlan lehetőséget tartogat minden olyan vállalat számára, amely "képes megérteni Kínát", az Apple pedig a maga részéről óriási erőfeszítéseket tesz, hogy ilyen vállalatként működjön. A számok mindenképpen önmagukért beszélnek, hiszen az arányok változása nem az amerikai vagy az európai piac zsugorodásának köszönhető: